NL400 - TPTK med sidepot

#1| 0

Party NL400 6-max

Konverteren fucker den her hånd max. op, så det bliver manuelt.
Første orbit - ingen reads

SB: $41
BB: $335
Jeg dækker.

Preflop:
MP openlimper, jeg raiser til $18 i CO med AK. Begge blinds caller, resten drysser.

Flop: A 9 6 (Pot $58)
Blinds checker. Jeg stikker $50 ud. SB caller all-in for sine sidste $23 og BB caller.

Turn: A 9 6 6 (Main pot $127) (Side pot $54)
Vi checker begge.

River: A 9 6 6 J (Main pot $127) (Side pot $54)
BB stikker $100 ud, jeg?

Hvis I tænker easy fold/call, hvor meget er I så villige til at betale på river?

15-06-2006 01:19 #2| 0

Call, jeg betaler nok op til $150.

Mange spillere tyder et check på turn som ekstrem svaghed hvorfor jeg vil forvente at se en del dårligere A''er og måske endda et busted farvetræk.

15-06-2006 01:30 #3| 0

Jeg må ærligt indrømme, at jeg better turn her. Hvorfor checker du? Hvad SB har er en gåde, det kan være alt muligt. Men, hvad for en range sætter du BB på.

99 er den eneste "sandsynlige hånd" du er bagud til her. Alle to par kombinationer vil jeg forvente raiser floppet. Du er jo effektivt heads up med ham nu, så jeg ville forsætte med at extracte, da de klart mest sandsynlig holdings for ham er AK, AQ, AJ, AT, heart draw eller OESD.

Hvis SB er vågnet op med en rigtig hånd her, så kan du få betalt udgifterne når BB kommer med på slæb.

Som spillet kalder jeg nok ikke meget mere end 125 på river. Det lugter sgu lidt af at BB har ramt sin kicker på floden.

15-06-2006 01:31 #4| 0

Enig, den caller jeg også medmindre jeg har et read der siger andet. Villians call på floppet lugter lidt af et flush draw så jeg better nok turnen.

15-06-2006 14:20 #5| 0
OP

@ Kripke
Shortstacks på NL400 kan generelt have lidt af hvert. Jeg vil på ingen måde udelukke forskellige to par-kombinationer (96!?), men jeg må medgive, at et svagere A eller draw er mest sandsynligt.

Jeg synes selv, jeg havde et rimelig nemt check på turn, men jeg kunne godt tænke mig at høre dine argumenter. Jeg føler mig på ingen måde committed med TPTK, selvom han kun har $335 fra start (rigtigt ofte spiller han to par sloooooooooooow her).

Spørgmålet er, om han caller et turn bet med et svagere A, mod en pfr-raiser, der har stukket ud i en protected pot - specielt med en anden modstander all-in for main potten?

Jeg synes selv, pot control går før alt andet - specielt fordi potten allerede er halvstor.
Hvor meget vil du bette på turn som spillet?

Skyd løs... :)

15-06-2006 15:40 #6| 0

100% enig med Kripke. Jeg byder 100 på turn.

17-06-2006 17:41 #7| 0
OP

Jeg betaler, og vinder side potten over BB''s AQ. SB vinder main potten med 56.

Tak for kommentarer.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar