NL400: Turn spew?

#1| 0

NL400@Ongame

Villain spiller 23/17/4 over 150 hænder. Han har kun spillet et par orbits ved dette bord og ikke været ude i skæg.

Hero spiller nok 23/17/4 i villains øjne, men har givet den lidt mere gas (29/21/12) grundet xxveterenxx som er donken ved bordet.

Seat 6: xxveteranxx ($409.10 in chips)
Seat 7: Razga4 [ 8,K ] ($1088.50 in chips)
Seat 8: iktl20 ($436.60 in chips)
Seat 9: PapiDaRuler ($337.60 in chips)
ANTES/BLINDS
Razga4 posts blind ($2), iktl20 posts blind ($4).

PRE-FLOP
PapiDaRuler folds, xxveteranxx folds, Razga4 bets $12, iktl20 calls $10.

FLOP [board cards J,K,A ] - Pot: $28
Razga4 bets $20, iktl20 bets $56, Razga4 calls $36.

TURN [board cards J,K,A,Q ] - Pot: $140
Razga4 checks, iktl20 bets $98, Razga4 bets $434

$268 mere for villain.

Like?

\Razga

10-11-2008 13:02 #2| 0

Jeg kan godt lide at knægten skiftede farve, resten er jeg ikke meget for.

Du bluffer en spiller der er semi ukendt, har stats der kunne indikere tankevirksomhed og ikke har været ude i skæg.

Det ligner et flop hvor du skubber alle stærke made hands indover og de aller fleste hænder med 1par plus draw (og det vil jeg i øvrigt også hellere end at bluffe turn)

edith: Havde ikke set at det var den slags HH hvor et raise lægges oven i postede blinds.

10-11-2008 13:03 #3| 0
OP

Ja knægten er en .. Typo først

10-11-2008 13:09 #4| 0

Hvorfor laver du ikke det move på floppet? Potten er ikke superstor, men du har 8 nut outs, yderligere en spar out, samt 5 outs til 2 par/tre ens. Totalt 14 outs, hvoraf minimum de 8 outs er gode, og der må være nok outs til at du i værste fald flipper her, da han næppe har sættet. Læg dertil foldequity, som gør at det ikke kan være skidt at skubbe til midten.

Turn er fint spillet. Det er svært at sætte ham på en T, da der ikke er mange T'er som han kalder med preflop og raiser flop med (hvis nogen), ikke desto mindre synes jeg bare ikke det er et super spændende spot, omend du må have god fold equity.

Så, personligt skubber jeg floppet, eller raiser den i det mindste kraftigt op, så jeg er committet, og selvom jeg ikke er vild med turn, så tror jeg faktisk at det er et ganske fint move.

10-11-2008 13:10 #5| 0
OP

@Jensen

Var også tæt på at gøre det på floppet, men det blev et turn CR i stedet.

10-11-2008 20:18 #6| 0
OP

Bump

10-11-2008 21:17 #7| 0

villain kalder naturligvis altid når han har T, og så tror jeg ikke han better hænder hvor han er foran hero -- så hvorfor ikke check calle to streets, hvis du ikke tror han har en T'er? Hvis han rammer spade flush er det jo også ekstra bouns for dig

10-11-2008 21:35 #8| 0

Jeg har 1400 hænder mod villain på NL400, men præcis de samme stats som dig. Har set ham lave moves, men han spiller mest ABC poker.

Jeg mener helt klart du bør reraise floppet og spille for stacks, da du kan få ham til at smide mange hænder som slår dig og hvis du er oppe mod q10 stadig have outs...

Som spillet caller jeg turn og folder til et skub på en blank river, da jeg tvivler på at han kan skubbe river med luft. Med hans turnbet er det næsten 100 % sikkert, at han har enten luft eller en 10'er....

10-11-2008 23:06 #9| 0

Tænk, jeg kan egentlig godt lide movet. Hvis han - som du siger - formentlig anser dig som værende nogenlunde tight, er den altså ikke sjov at skulle calle uden en 10'er på hånden, og selv når han har 10'eren har du outs.

Den kan selvf også lave på floppet, men her ligner du rigtig meget et draw, og jeg tror mange nøgne esser caller dig ned her.

WP imo...

12-11-2008 05:12 #10| 0

Jeg repopper flop til 170ish og kalder self shove, skubber turn om nødvendigt, hvis han betaler flop.. Synes du sladrer om din K-høj paired FD, hvis den bare skubbes umotiveret til første rr. Som spillet synes jeg turn er et vældigt interessant spot. I starten synes jeg idéen var okay, men jeg har ændret mening. Jeg syntes dækket var til at powerplaye, men jeg kan virkelig ikke se, hvorfor villain skulle komme ind og bette her, hvis han har en skodhånd.

Problemet er, at jeg sagtens kan have ham på T'eren. AJ-AK-AA-KK-JJ giver dig jo højst sandsynligt redrøn pre, når du kommer ind fra SB. Når du leader floppet, hvorfor skal han så ikke kunne give dig nakken med JT-KT-AT for at dæmpe dig på turn og muligvis samle den op der? Ikke for at udelukke QT.. Jeg vælger derfor den mere sikre udgave og c/f'er turn.

@Jensen

Hvorfor har du svært ved at se ham med en 10'er på turn? Med Heros stats, spiller jeg da præcist QT-JT-AT-KT sådan der. Ikke det fedeste at 3-bette med, men helt fint til flop med pos på skydegal skandinavier :)

12-11-2008 14:14 #12| 0
OP

Jo mere jeg tænker over hånden desto mere overbevist er jeg, om at flop 3-bet er det rigtige, og at villain nok checker bag med næsten alle hænder jeg slår.

Anyway så skal I have tak for svarene. Han viste forresten ATo og jeg missede mine 25% desværre.

14-11-2008 02:17 #13| 0

Hvad er formålet med at cr turn fremfor at checkkalde?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar