Hej,
En lidt kringlet hånd som jeg er lidt i tvivl om, hvad siger eksperterne?
Reads:
Villian 1, Ultra LAG (PFR på 75%), ikke helt dum, men overspiller rigtig meget.
Villian2: Stille og rolig, forholdsvis loose-passive.
HERO: Forholdsvis tight-agg.
NL400 EUR 5-handed
Utg limper
Villian2 limper (stack : 590)
Villian1 limper: (stack: 3100 sindsygt skrub rush)
HERO limper med fra SB med 7♠ 8♣ (stack: 460)
BB checks
Flop: 6♠ 10♠ 9♦ (pot $20)
HERO bets 20
BB folds
UTG folds
Villian2 calls 20
Villian 1 calls 20
Turn J♦ (pot $ 80)
HERO bets 55
Villian 2 calls 55
Villian 1 raises to 110 (dvs gayraise)
HERO?
Hva så?
NL400 Turn
Jeg skubber her - Jeg vil ikke lade et flushdraw komme billigt med, og jeg vil ikke lade Villain 1 fange et hus (umiddelbart sætter jeg ham på TJ eller et set.
Jeg skyder dog noget nær fuld pot igen på turn, hvilket gør min beslutninger i resten af hånden lidt lettere.
Spændende hånd.
Mickey
@ Mickey
Yep enig, fuldt pot bet på turn havde været at fortrække.
Denne hånd kommer til at holde mig søvnløs;-)
Kan et fold forsvares på en svag dag? hva faan gayraiser villian med i denne situation?
Set ham lave gayraise før?
Umiddelbart bliver jeg bange når en LAG gayraiser fordi det ikke er LAGGISH, de leder efter FE.
Om jeg kan slippe den af den grund tvivler jeg dog på.
Hvis Villian1 er på flush draw fatter jeg ikke han raiser to mand, og hvis hans skrub er fortsat og han rammer straighten med Q K på hånden så skal han da bette fuld pot, for at undgå evt draws. Jeg forstår slet ikke hans spil, men du bør helt sikkert bette fuld pot som sagt. Har han Q K er det bare ærgeligt, men ingen skal have lov til at drawe til en flush
Der kan ikke være tvivl her hilberado - du har third nuts - hvis villain har trukket til en belly og ramt, så bør han efter min overbevisning betales af her. Jeg tror ofte nok at Villain1 ses med et set/to par her, og at Villain 2 er på et flushdraw, til at et skub her er +EV spil.
Glæder mig til resultatet - lyder næsten som en bad beat historie? :)
Mvh Mickey
Mickey,
Ret enig i at det er +EV med et skub her.
Første tanke var dog at et fuldt pot bet på turn muligvis kunne refærdigøre et fold til et stort raise / skub.
Nå, men jeg havde ikke i sinde at folde, så skubbede. Villian1 foldede, og villian2 insta callede og viste Q♠ 8♠. Endnu engang stackede jeg villian den aften...