Lige kommet til bordet, virker som et aktivt bord, men kun spillet 20 hænder. Knappen sidder med $1200, jeg sidder med $550.
Knappen 16
Hero A♠ Q♠ raise til 52
Knappen call
Flop (pot $106) 2♥ 4♠ J♠
Hero bet $85
Knappen call
Turn (pot $276) A♦
Hero?
Har ca. $400 tilbage, og spørgsmålet er vel bare, om bet-call push eller CRAI (og overvej river, hvis han checker) er bedst? Eller er der en tredje vej, jeg overser? Og hvilken af de to førstnævnte er bedst, når vi ikke kender modstanderen?
NL400, turnspil
Jeg checker her, da der ikke sidder mange draws ude og jeg ikke regner med, at få action fra specielt mange hænder (hvis nogen), som jeg rent faktisk kan slå.
Samtidig kan et check give dig river action, hvis en lav non-spade bliver dealet.
/Mikael
Som DTM, specielt CRAI kan jeg ikke lide da det folder alle bluffs og stort set alt vi slaar, mens vi skal ud at ramme naar vi faar et call.
Dette fordi din linje gennem hele haanden virker meget staerk hvis du ogsaa er aggressor paa turn, og svagere haender faar en nem beslutning.
Jeg skyder 200 i potten her. Så du kan tage den ned på turn.
@DTM
"Jeg checker her, da der ikke sidder mange draws ude og jeg ikke regner med, at få action fra specielt mange hænder (hvis nogen), som jeg rent faktisk kan slå." Det er korrekt, men folder så du - i tråd med din tankegang - til ethvert substantielt bet på turn? For cc turn og cf river kan næppe være et godt spil ift. stack- og potsizes?
@DTM igen
"Samtidig kan et check give dig river action, hvis en lav non-spade bliver dealet." Uddyb hvad du mener?
@SayNo
"Som DTM, specielt CRAI kan jeg ikke lide da det folder alle bluffs og stort set alt vi slaar, mens vi skal ud at ramme naar vi faar et call." Hvis jeg vælger CRAI her mod nogle typer modstandere, er det som alternativ til cc-cc eller cc-push river. Hvis en modstander caller light på flop eller floater tit, er jeg ikke så sjældent foran på turn, og samtidig kan jeg evt. få et light call, da min linie ser lidt fucked ud (og fordi Knappen får gode call-odds efter sit bet og CRAI). Samtidig håber jeg min linie repper QQ-KK (indtil mit CRAI), og at der derfor er en rimelig chance for, at modstanderen prøver at skyde mig af hånden på turn med air/weak holding.
@Kalsen og Baker
Begge better 180-200 til rest på turn. Formoder det er en selvfølge, at I caller push så? (Og hvis det er, er det formentlig bedst at bette enten markant lavere eller omkring fuld pot? Et lavere bet, fx $145 giver os ikke odds til at calle et skub, hvis vi er bagud, men dette øger jo på sin side muligheden for, at modstanderen kan skubbe/skubber med air. Omvendt fjerner et bet på fx $250 enhver diskussion efterfølgende, da vi nu skal calle $150 for at vinde $1100 (dvs. skal have 14%, hvad vi har mod enhver tænkelig hånd hos modstanderen).
@ edizon
tillader mig at svare paa dine @ DTM, da jeg var enig i hans post. Haaber saa ogsaa at det er for de rigtige grunde, det ser vi nu:
"Samtidig kan et check give dig river action, hvis en lav non-spade bliver dealet." Uddyb hvad du mener?
River action efter check: Du kan bette dit A for value og faa betaling af daarligere made hands som KK og QJ, da du viser svaghed paa turn og villain bliver i tvivl om han er slaaet med disse haender.
@DTM
"Jeg checker her, da der ikke sidder mange draws ude og jeg ikke regner med, at få action fra specielt mange hænder (hvis nogen), som jeg rent faktisk kan slå." Det er korrekt, men folder så du - i tråd med din tankegang - til ethvert substantielt bet på turn? For cc turn og cf river kan næppe være et godt spil ift. stack- og potsizes?
vi c-c og c-c turn/river eller c-c og leader river hvis vi rammer. k paa river kan vaere problematisk.