NL400 tyrecalls?

#1| 0

Hånd 1: Tyrecall

Seat 1: mcgaffin ( $1190 )
Seat 6: WokkieWokkie ( $2115.03 )
Seat 5: gxizor ( $958.70 )
Seat 3: system_f ( $462.50 )
Seat 4: jennetwx ( $147 )
Seat 2: truefool ( $298 )
gxizor posts small blind [$2].
mcgaffin posts big blind [$4].

** Dealing down cards **
Dealt to gxizor [ Q K ]

truefool calls [$4].
system_f folds.
jennetwx folds.
gxizor raises [$18].
mcgaffin folds.
truefool calls [$16].

** Dealing Flop ** [ 4, 9, K ]

gxizor bets [$37].
truefool calls [$37].

** Dealing Turn ** [ A ]

gxizor bets [$55].
truefool calls [$55].

** Dealing River ** [ 9 ]

gxizor checks.
truefool bets [$174.44].

Tyrecall?

------------------------------------------

Hånd 2: super tyrecall?

Villain og jeg har lidt en historie. Han er NL400 regular på Party og meget, meget aggressiv. Et par gange har jeg taget ham i kæmpe bluffs, men ellers har han outplayet mig en del. Hvis jeg raiser preflop og han betaler så floater han mig i position ~80% af gangene. Derfor har jeg været ude og skyde en del 2. barrels (og 3rd...). Men også checket gode hænder på turn og ladt ham skyde så jeg kunne kontrollere potten lidt.

Problemet er her at min hånd er meget let at definere, enten har jeg air eller også har jeg en dame. Der er ikke rigtig nogen mellemvej. Derfor er det også let for ham at lave et kæmpe overbet som jeg aldrig kan betale og dermed tage de ~250 der ligger i potten. Men nu er jeg jo en tyr, så betaler jeg?

Seat 1: mcgaffin ( $1153 )
Seat 6: WokkieWokkie ( $2007.83 )
Seat 5: gxizor ( $627.40 )
Seat 2: K9_LOVER ( $381 )
Seat 3: system_f ( $474.50 )
Seat 4: gadunne ( $160.95 )
gxizor posts small blind [$2].
WokkieWokkie posts big blind [$4].

** Dealing down cards **
Dealt to gxizor [ T Q ]

K9_LOVER folds.
system_f folds.
gadunne folds.
gxizor raises [$18].
WokkieWokkie calls [$16].

** Dealing Flop ** [ 3, 7, 8 ]

gxizor bets [$28].
WokkieWokkie calls [$28].

** Dealing Turn ** [ Q ]

gxizor checks.
WokkieWokkie bets [$70].
gxizor calls [$70].

** Dealing River ** [ 6 ]

gxizor checks.
WokkieWokkie is all-In.

Andre kommentarer?

26-06-2006 18:20 #2| 0

Hånd 2 betaler jeg ikke. Jeg har aldrig set ham lave de der all-ins med andet end the goods - heller ikke overbets på river.

Hånd 1 er mere hip som hap. Jeg checker turn i most cases (c/f''er faktisk), og jeg tror også du har et muck hÚr. Han har haft gang i slideren - kunne være du skulle calle for at få et read på det move ;)

- AB

26-06-2006 18:53 #3| 0
OP

Han var SYGT hot i går, oppe 1500 på de 3 borde jeg sad på..

Jeg betalte den første hånd og fik vist A9 op..løbehus er også en flot hånd.

Kunne ikke betale de 450 mere i hånd 2 simpelthen fordi jeg ikke har kuglerne, tror dog godt det kunne være et godt call selvom jeg hidtil kun har set ham gøre det med the goods.

26-06-2006 20:40 #4| 0

Han gør vel kun det der med air eller stærke holdings som set eller streg. Hænder med en vis showdownværdi(men ikke mere) gider han vel ikke gå sådan amok med? I hånd 2.

26-06-2006 20:57 #5| 0
OP

@ Løpenthin

Det er korrekt.

26-06-2006 21:19 #6| 0

Så man vel acceptere. Man må gå ud fra at han som oftest er stærk. Ellers er det vel vanskeligt at skabe overskud på disse overbets. Da man i princippet må gå ud fra at han bliver callet lige mange gange hvadenten han har air eller nødderne.

En vurdering af hvor ofte han bluffer og hvor ofte han har nuts kan føre til en beregning som skal kune forsvare et call.

Du skal, hvis ellers jeg regner rigtigt calle omkring 390 ind i cirka 235+390.

Bluffer han omkring 40 % af gangene i disse situationer? Det tror jeg ikke på....

26-06-2006 21:30 #7| 0

Du fremprovokere vel selv nogle svære situationer med dine river checks. Better du ud på nednestående er det lidt lettere at tolke et raise og du kan smide med større sikkerhed.

** Dealing Flop ** [ 3, 7, 8 ]
** Dealing Turn ** [ Q ]
** Dealing River ** [ 6 ]

Hvis du derimod checker - som her - kan du lave gode penge på river, hvis der sidder en type og skyder løs mod alle, der viser lidt svaghed. Det kræver dog at du call''er og tager nogle nederlag til str8 og flush, når de faktisk har ramt dem :-)

Mod en meget aggresiv spiller er det jo ikke til at vide om han har eks A8 eller T9 her, men det lugter da ikke alt for langt væk af at han meget gerne vil call''es i hånd 2 ...

26-06-2006 21:54 #8| 0

Hånd1. hvad skulle have have som du slår med den linie? selv nut flush draw rammer jo esset på turn. TJd er det eneste, og den spiller de fleste på NL400 vel hurtiigere på floppet,- eller hvordan?

27-06-2006 00:59 #9| 0

Hvor tit vil en LAG have nuts og hvor tit vil han have air?

70/30 eller noget i den stil? Nogle der har overvejelser i den retning om som måske selv praktiserer disse moves.

Andreasens argument om at han ikke vil calles holder ikke. Skal man lave disse overbets vil jeg mene man de fleste gange skal være ekstremt stærk. Gerne nuts.

27-06-2006 04:31 #10| 0
OP

@ Pillars

En form for busted flushtræk eller ren skæg. A''et spiller han ikke sådan eftersom det har ok showdown value (og jeg tror ikke han pusher for value..)

@ Løpenthin

Det er helt umuligt at sige noget om uden at have spillet meget mere med ham. Spørgsmålet er hvad jeg skal have for at kunne betale her, et set?

27-06-2006 04:44 #11| 0

@ Xizor

Hånd 1: Synes ikke turn er godt spillet

Hånd 2: Hvis han er sådan en bandit som du siger hvorfor så ikke overveje en 2nd barrell på turn?

- Tox

27-06-2006 13:55 #12| 0
OP

@ TOX

Kan du ikke uddybe og give alternativer til turn spillet i hånd 1?

I hånd 2 skyldes det at det ville stinke ganske betydeligt hvis han raisede mig. Jeg har varieret lidt mellem at check/calle turn med en stærk hånd og check/folde turn med en svag eller skyde 2nd barrels.

27-06-2006 15:54 #13| 0

@ Xizor

Så vidt jeg kan se ligger der 116$ i potten og du skyder 55$ dvs. knap halv pot.. det er et oversvagt move mm. din modstander er fatsvag.. jeg vil hellere checke og opgive til et skud eller lave tyrecallet på turn, folde river til et bet og håbe på han ikke er klog nok til at skyde 2nd barrell i det her spot.

Som du spiller den kan jeg heller ikke li'' et tyrecall.. der er for mange hænder der slår dig.

hånd 2: er med på dine overvejelser jeg gør mig egentlig samme tanker, men jeg mener bare det her er et fint spot at lave 2nd barrell dels fordi det er et fint valuebet mod mange draws og dels fordi du er nødt til at beskytte din hånd - der er mange kort der er lort for dig på billetten og du er jo tydeligvis fristet til at tyrecalle selvom et af dem kommer..

- Toxdrengen

27-06-2006 16:15 #14| 0
OP

Hehe, tyrecalle er man altid fristet til ikke sandt? :)

Hvis jeg nu skyder $75 i stedet på turn i hånd 1, kan du så bedre lide det? Det er bare lidt det at jeg ikke tror der er mange dårligere hænder der betaler..
Check/call kan også være ok, men så ender man ofte med at check/calle 2 streets og så er det noget ulideligt gætværk man har gang i.. Det er det her selvfølgelig også...hm.

I hånd nr. 2 synes jeg egentlig det var et relativt ufarligt board og jeg opfattede det lidt som værende WA/WB, derfor mente jeg godt jeg kunne give ham et "gratis" kort..
Det kan også godt være jeg bare skulle have skudt igen og hvis han så havde bollerne til at raise mig med lort så more power to him.. Jeg er bare generelt imod bet/fold moves.

27-06-2006 17:21 #15| 0

Xizor. Måske tager jeg fejl. Men hvis vi har ret i vores antagelse der går på han kun laver det hvis han er megastærk(nuts?) eller har floated, er det vel ikke et spørgsmål om hvad man skal have for at calle, men mere et spørgsmål om hvilke pot odds man bliver tilbudt.

Så det afgørende er vel at man forsøger at danne sig et overblik over hvor tit disse moves er bluff og hvor tit de er tegn på ekstremt stærke holdings.

29-06-2006 04:34 #16| 0
OP

Det er korrekt. Men det er ganske svært at afgøre hvor ofte han laver disse moves uden at kende mere til ham end vi gør..
Hvordan løser vi det problem? Vi betaler et hvis antal af gangene for at samle the occasional bluff op og håber på at folk ikke ender med at udnytte at vi generelt ikke betaler disse bets af..

29-06-2006 04:52 #17| 0

"Han gør vel kun det der med air eller stærke holdings som set eller streg. Hænder med en vis showdownværdi(men ikke mere) gider han vel ikke gå sådan amok med? I hånd 2."

"Hvor tit vil en LAG have nuts og hvor tit vil han have air?

70/30 eller noget i den stil? Nogle der har overvejelser i den retning om som måske selv praktiserer disse moves.
"

Hvordan fordelingen af de to er(70/30), er i og for sig underordnet - men overvej konsekvensen af, når man i sit miks, når man spiller mod en GOD TÆNKENDE spiller, faktisk blander 2 par hænder ind i mikset.

29-06-2006 10:50 #18| 0
OP

Overvej at jeg skal have en straight eller et set for at kunne betale...dvs. aldrig.

29-06-2006 13:08 #19| 0

Og dog overvejer du at calle med et par ??

29-06-2006 13:23 #20| 0

Oops.

29-06-2006 15:28 #21| 0
OP

Ja, men jeg gør det ikke. Han har kun gjort det 2 gange ved mig, hvis han begynder at gøre det hele tiden må min range jo udvide sig.
Han lægger 500 mere for at vinde 250 og jeg kan betale ~5% af gangene ++++++++++ev.

Jeg overvejede et tyrecall fordi situationen var HELT perfekt for ham til at lave det move der.

29-06-2006 15:47 #22| 0

Hej Xizor -
Jeg tror, du misforstod lidt, hvad jeg mente. Det var ikke direkte henvendt til dig, men mere diskussionen generelt.

Citatet vedr. at villian kun gør dette med enten air eller en "nuts" er ret typisk for mange spillere. Det er en (desværre) udbredt opfattelse, at man ikke skal lave dette move med hænder, der har showdown værdi.

Min pointe er ovre i det gameteoretiske, at man ved at blande fx hænder som to par ind i din overbetting frekvens faktisk kan få calls, som dette du overvejer. Man kan jo så tænke videre i metagamet, hvad dette så yderligere vil resultere i.

God diskussion i samme "boldgade".
forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=3172658&page=0&fpart=all&vc=1

29-06-2006 20:03 #23| 0
OP

Har læst en del i den tråd, som er meget interessant. Dog vil jeg umiddelbart mene at der er en forskel fra mit 2/4 spil til det 50/100 spil og (forhåbentlig) en niveauforskel.

Derfor tror jeg heller ikke at villain her har givet sig selv en range for det bet han laver, han ser det nok nærmere som om det i situationen ville være et godt bet altså det mest +ev move.
Mahatma vil have en range, hvis han sidder i den situation så kan han gøre det med en række forskellige hænder. I min situation er det sandsynligt at det kun bliver gjort som enten et bluff eller med nuts.

Det skyldes som du siger den opfattelse at man med hænder der har en vis showdown værdi typisk går efter showdown i stedet for at bluffe. Det er jo også dette Mahatma udnytter, han leder efter situationen og bekymrer sig ikke så meget om sine kort før han ved han er størst.

Det mest skræmmende ved tråden er de folk der siger: "Gør det modsatte af hvad du typisk vil gøre"

Jeg tror jeg vil se om jeg ikke kan bruge dette overbet som et bluff med mange forskellige typer hænder. Det kræver bare lige den rette modstander og at jeg lærer at læse hænder snart...hehe..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar