Boss NL400. Villain er en af de større reg donks, spiller 88/38/1,5. Han raiser som det kan ses rigtig mange hænder, og kalder stort set altid hvis han har raiset eller limpet preflop.
Jeg har set ham limpcalle K4o, calle et bet på Q54 flop, checke blank turn der blev checket bag, og donke for ca. halv pot på 5 river, hvor han blev kaldt af 66 der tog hjem.
Jeg har været meget aktiv de sidste 10 hænder pga. gode kort, og har blandt andet stacket villain med en passivt spillet TT, der rammer strit på river, hvor vi får resten ind.
Seat 1: Boom69 ($499.10)
Seat 2: AmelieAmen ($791.00)
Seat 3: pikku jehu ($388.00)
Seat 4: Villain ($400.00)
Seat 5: Hero ($1390.41)
pikku jehu posts the big blind of $4.00
AmelieAmen posts the small blind of $2.00
Boom69 is the button
Dealt to Hero Q♥ Q♠
Villain calls $4.00
Hero raises $20.00
Boom69 calls $20.00
AmelieAmen folds
pikku jehu folds
Villain calls $20.00
*** FLOP *** 5♦ A♥ J♣ ($64)
Villain checks
Hero bets $52.00
Boom69 folds
Villain calls $52.00
*** TURN *** T♣ ($168)
Villain checks
Hero checks
*** RIVER *** Q♦ ($168)
Villain bets $77.00
Hero sætter villain ind for resten eller caller?
NL400: Valuepush QQ på broadway?
Kalder. Villain er donket men man skal altsaa vaere helt totalt og aldeles vaek for at kalde et push der uden en K.
Ahhh, den er tynd.
Jeg er mest for et call her.
Tror du, han caller uden en K?
Jeg går ud fra, du vil gøre det for value.
Som titlen siger skulle det være for value.
Jeg er rimelig overbevist om at villain kalder undersets, og højere to par komboer. Som spillet er der ikke mange Ks i min range (men det er tvivlsomt om villain overvejer det).
Omvendt er der heller ikke mange Ks i villains range - K5, muligvis KJ (men den vil han oftest raise PF).
@David
"Jeg går ud fra, du vil gøre det for value."
Er det dig jeg skal spille på NL600?
@OP
Man skal nok være i situationen/have spillet med spilleren selv, før man kan svare på, om push>call. Umiddelbart er det jo et kald, men mod enkelte er et push fint, især hvis man har et lidt vildt image.
Derudover kan jeg mod den type villain godt lide at sparke mere til den pre, hvis du ved han kalder. Derudover vil du helst ikke have andre med. Men de ved jo godt donken caller, så de ser nok flops med en bred range.
Tror bare jeg caller, men med den tidligere hånd er det meget close.
Hvordan har han det med at gå broke? Er det insta rebuy eller går han? Tendens til at tilte? (jvf. hans stats er det interessant HVORDAN han skal spille dårliere, men whatever..)
Han instarebuyede da jeg stackede ham.
Generelt virker han ikke til at hit & runne - har set ham sidde med 4-5 buyin stacks, og tabe det hele på 10-20 hænder. Det er klart at hans stil er rimelig volatil, men det virker til at han tilter forholdsvis let.
Mht. minraiset - det er generelt ikke noget jeg har i mit arsenal, men på sin vis kunne det være frækt. Han betaler et klik bredere end et push, men om det kan gøre det op for den mindre value ved et call, ved jeg ikke.
Jeg synes klik er fint. Han skubber alligevel ikke uden en K, så du behøver ikke at frygte at blive bluffraiset. Fuck i øvrigt om du har det i dit arsenal. Lidt underlige bettingsizes på river har man altid lov til.
- AB
Virkelig forskelligt fra situation til situation - tror man skal være tilstede ved bordet for at give et nogenlunde fornuftigt svar, men jeg har da til tider skubbet/klikket med lignende villians - kommer nok lidt an på humøret.
@AB
I øvrigt er del vel ingen grund til at balancere og strømline sit spil mod en non-regular, så et klik eller andet lir er vel fint.
Jørn
Det er rigtigt - tanken kom ikke lige til mig, men vil da være obmærksom på det en anden gang.
Jeg pushede river og villain callede med 9♣8♥. Rimeligt friskt flop call, og så fik jeg da bekræftet at han kaldte med andet end Kx :|