Hej drenge..
Jeg har lige lavet en NL400 video lidt for sjov. Kunne godt tænke mig nogle kommentare på den (:
Jeg har klippet lidt i den så man ikke ser når modstanderne ser flops..
Den tager 20 min og kan ses på www.pokerliv.dk under det seneste blog indlæg - eller under kategori Westergaard
På forhånd tak (:
NL400 Video - Giv kommentar !
Fed video, som ikke fylder alverden. Hvad har du brugt til at optage med???
Nej jeg valgte ikke at lave den alt for stor, for så ved jeg at der ikke er nogen som gider se den ;) Jeg har bare brugt Camtasia
(: Skal jeg nok
God solid poker - I like! Ikke så mange interessante situationer rimelig standard. Jeg vil nok være en anelse mere aggressiv i nogle spots men det er mere et spørgsmål om stil. Kan desuden godt li at du spiller rimelig tight OOP. I hånden med AJ UTG og en caller på knappen kan jeg godt lide nogle gange at checke for at få value fra et svagere A, men helt fint at leade ofc. 56s til sidst med 1 limper, ok at raise her imo. Syntes du bør leade på turn med en gutter og flushdraw, den blev checket rundt på flop og ingen virker interesseret i potten. WP!
Hvorfor c-better du den missede AT OOP mod en 4bet cold-caller? Tror du han smider mellempar til cbet på det flop (hvilket IMO er noget af det mest sandsynlige at coldcalle med der)
Her sidder jeg som NL100-spiller og tænker pisse nice med NL400 video = lidt gratis coaching. Men du spiller jo sindsygt ABC a la hvad jeg grinder NL100 på Everest i smadder med:) synes faktisk der er flere af hænder, som kunne spilles lidt bedre, men nu er det selvfølgelig kun en kort video og der er ingen stats at se eller nogen reads for os seere at bedømme ud fra.
Men jeg har alligevel taget et par hænder ud som jeg synes er lidt tvivlsomme eller diskutable.
Glæder mig til at høre din feedback.
Du 3-better A10o i Co efter Utg clicker, her vil jeg folde eller spille som dig afhængigt af bordet. friskspillende bord så folder jeg.
du better 66 på knappen efter initial raiser har checket til dig, hvorfor ikke bare checke?
da i er blevet threehanded raiser du JT fra knappen og sb caller. floppet kommer 55Q med to ruder. han checker til dig og du checker bag, hvorfor? chancen for at han har ramt det flop er ikke særlig stor.
Du folder jeg JQo i CO efter at utg har limpet ind, hvorfor? Han virker trods alt noget donket.
Du sidder i bb med 83o og du checker med to mand og ser et flop. 23K to ruder, sb tjekker til dig og du better, hvorfor ikke bare checke og håbe på at komme til showdown her. Da du så rammer trips på turn, hvor flushen dog completer, så checker du til ham?? hvorfor better du ikke for value? han better ud i dig og du caller bare???
Du 3-better i bb en std åbning fra knappen med Q10o, hvorfor? så du svaghed eller er det readbetinget?
Du har 56s og du har FD og hulskud på turn, hvorfor ikke bette? og så folder du endda til hans lille 8 ind 12 bet, efter der er checket til ham to gange.
Mange tak simon..
Ja det blev ikke til så mange svære beslutninger, men der plejer jeg også at klare mig fint nok.. Har lige set nogle af de hænder du beskriver igennem igen, og ja du har helt ret. For det meste plejer jeg også at C-bette selvom jeg rammer, og hvis bordet er rimelig rainbow checker jeg turn for at få value ud af hånden.. Det var også min plan med AJ Utg
@Royal
Igen en svaghed for at c-bette (: Jeg har det med at c-bette alt for tit, i stedet for at tænke på om de har ramt eller ej.. Tak
@03b16hag
Du må bestemt ikke se det som en "coach video"
Videoen er lavet for at forbedre mit eget spil. Jeg er normallt turnerings spiller, og er så småt begyndt at blive en del bedre til cashgame. Jeg spiller normalt NL200 men valgte at lave videoen i NL400 fordi det er der jeg har flest svagheder.
Hånd 1: Se svar på royals (:
Hånd 2: Jeg har det tit sådan at hvis der bliver checket fra sb til mig og jeg sidder med par på hånden raiser jeg tit.. Det er self forkert og du har helt ret at der skal checkes
Hånd 3: AlJabbar har ikke callet særlig mange af mine raise, og vælger derfor i dette spot at checke den i stedet for at c-bette, måske også fordi jeg ved han er en dygtig spiller og ikke lader sig skræmme af et c-bet hvis han har A høj
Hånd 4: Mest for at variere mit spil (: og vil helst ikke have et call fra ham hvis han sidder med Ax eller ligende. Men ja, han spillede bestemt ikke godt
Hånd 5: Jeg regnede med at kunne få dem ud hvis ikke de havde ramt kongen. Da der kommer en 3er mere må jeg indrømme at jeg ikke havde set flushdrawet og vælger derfor at checke, for et at få lidt ekstra value ud af hånden, desværre har han ikke ramt kongen og checker den ned.
Hånd 6: Jeg ville bare ud og teste ham lidt (: Kan godt lide at 3-bette engang i mellem for at skabe lidt uro i spillet, og få et lidt løsere image..
Hånd 7: Ja du har ret, skulle bette på turn, men hans bet synes jeg dog stadig er dumt at calle.. jeg mener ikke der er nok value i at calle 8$ i en pulje på 12$. Han har position på mig og derfor får jeg svært ved at få mere ud af ham hvis jeg evt. skulle ramme min flush eller straigth på river
Rigtig mange tak for feedback, og som sagt er jeg ikke verdens bedste cashgame spiller (:
@03b16hag
"Du 3-better i bb en std åbning fra knappen med Q10o, hvorfor? så du svaghed eller er det readbetinget?"
Han er jo nødt til at mixe det op. Hvis han kun 3-better med stærke hænder så får han ikke nok betaling når han sidder med en god hånd. Ved at smide nogle raises ind med svage hænder så er han meget sværere at spille imod. Jeg ville dog hellere gøre det med QTs end QTo.
@Westergaard
Du completer i SB med K9o efter UTG limper (ved 14:55 i videoen). Er det standard? Jeg ville nemlig folde her ca. 100% af gangene, men er også først lige begyndt at spille cash-games, så kan godt være at jeg har et leak der.
@And
Ja det er faktisk standart.. Det er også en ting jeg tænkt meget over om det er profitabelt i længden
@and
Har lige tjekket det i pokertracker.. Jo det er et leak.. Må jeg hellere blive bedre til.. Hvilke hænder caller du med? Eller raiser du kun derfra ?
@Westergaard
Mine tanker går på at det eneste gode er de kæmpe pot-odds som vi får. Alt andet synes jeg bare taler for et fold:
1) BB kan raise og vi må smide.
2) Vi rammer kun 1/3 af alle flops, og da er der stadig betydelig sandsynlighed at vi er slået pga. kicker eller overkort.
3) Vi har den værste position hvilket er yderligere problematisk i forhold til punkt 2.
@Westergaard
Er selv SNG-spiller, og er først lige begyndt at spille og sætte mig ind i NL 6-max. Jeg har spillet 5000 hænder i cash-games so far lol, så jeg er nok ikke den rette til at give råd til en der spiller NL400.
Hvis jeg spiller en hånd fra SB vil jeg næsten altid raise hvis der er limpere. Hvis ikke det er mest for value (f.eks. med AA, KK, etc), så er det dels for at tage potten preflop og dels for at få initiativet, så jeg kan c-bette på de fleste flop.
Hvilke hænder jeg spiller afhænger selvfølgelig af hvilke spillere der limper.
Jeg kan dog også godt finde på at complete efter limpere med hænder som 98s, KTs og små par. Det er oftest hvis limperne er nogle loose calling-stations som ikke folder særligt ofte hvis jeg raiser.
Generelt tror jeg dog ikke at man skal spille alt for mange hænder fra SB, da det bare er en enormt dårlig position.
Synes det kunne være sjovt hvis du lagde en mere op?
mulighed for det?
Ja selfølgelig, bliver nok bare ikke i dag
Kan ikke finde videoen når man kommer ind på hjemmesiden. Hjælp mig?:)
Tryk på "Læs resten af dette indlæg »" ved første blog indlæg
Find linket "NL400 video"
Og download (:
Fed video, bare et nogle kommentarer.
Er det normalt at smide marginale starthænder som K10, Q10 til et 3-bet?
Hvor mange hænder spiller du ca? i %.
Er du vindende med den taktik du viser i din video?
Også et sidste spørgsmål, så kun en gang at du reraisede, er det ikke normalt at gøre det mere? når du har read på dem at de evt. vil stjæle? også reraise med 98 suited fx.?
Håber du vil bruge noget tid til at svare, da jeg selv synes jeg ikke er dårlig, men heller ikke er nok vindende. På laveste limit.
@yearwoow
Ja det er helt normalt at smide K10 og Q10 til et 3-bet.. Caller du disse hænder vil du ofte komme ud i situationer hvor du bliver slået pga for lav kicker altså til fx AK, AQ eller muligvis AA, KK, QQ, JJ og 1010
Som sagt tidligere spiller jeg for det meste NL200, og denne video er mest til at forbedre mit spil. Jeg bruger næsten samme taktik på NL200 og ja, jeg er vindene (: Har dog ikke spillet så mange hænder endnu, men har et godt + på ca. 20K hænder allerede..
Videoen vare kun 20 min, og de fleste steder hvor jeg får AQ AK osv er det mig som raiser først.. Havde der været et raise inden havde jeg self givet dem på nakken med et reraise, jeg skal nok lave en video mere hvor der kommer nogle bedre situationer
Okay fint nok, må jo spørge for at forbedre mit spil :)
ser frem til at se din nye film :D
Hehe jamen det er helt fint (: Nu er jeg jo heller ikke ekspert i cash game, men har nogenlunde styr på mit spil
ok video ikke det store...
Læser lige lidt på din side og ser så at du poster hænder fra maj 2008 hvor blinds er 0,10 - 0,20 - der er da sket en del de sidste 2 måneder!!!
@Hejhep
Hehe nej den er meget standart..
Det er ikke mig som har spillet 0,1 -0,2 :D tror det er temerario.. Vi er flere som skrive inde på bloggen.. Det er heller ikke mig som ejer siden ;)
nååå for fanden så det sgu nok derfor. Hvem fanden er du så??
Og tusind tak til dig eller din ven for det der TechSmith Camtasia Studio - det jo super nemt at bruge, så mangler man bare at smide sin video op et sted...
Men det kommer nok en dag!
Hehe det er mig som har lavet videoen..
Det er pokkers77 her fra pokernet som ejer hjemmesiden.. Han spurgte så en dag om der var nogle som havde lyst til at skrive blog inde på den. Det takkede jeg så ja tak til og ved der er et par stykker andre som også gerne ville.. Vi er derfor flere som skriver derinde, men du kan bare trykke på westergaard over i højre side, så kommer der kun mine indlæg frem
Fin lille video - Har du link til det program du har optaget det med?
Er det i øvrigt muligt at filme flere borde?
Lige et par comments - bær over med mig hvis de er nævnt.
A8 i bb - sb Alfen limper - og du checker. Her raiser jeg stort set hver gang.
Alf clicker i sb - du kalder med 88 - Her raiser jeg også.
QTo RR mod AIJabber der ikke har raiset særlig meget. Imo er QTo en rigtig lortehånd at gøre det med. Langt hellere en suited connector så.
Du risikerer at stå OOP med et toppar som er outkicked.
56 i spar. Flop er blevet checket og du har nu FD og inside str8draw - instabyd! Som sagt floppet er checket så der er ikke nogen der har den dame. Og du har et fint semibluff.
Mange tak Major
Det hedder Camtasia studio (: www.techsmith.com/ Ja, man kan godt optage flere borde, jeg have bare kun plads til 1 for at de ikke skulle ligge oven i hinanden..
Jeg checker A8 i bb for at skjule mit A.. Rammer jeg et A på floppet er det jo næsten umuligt at gennemskue hvad jeg har, end hvis jeg havde raiset..
Jeg synes ikke der er nogen grund til at raise 88 her.. Det jeg går efter er at ramme mit set og derved får en masse penge ud af ham.. Rammer jeg ikke settet smider jeg hånd ved mindre jeg kan checke den ned. Synes det er fint at holde potten lav med de små par, og så bette til når man rammer settet..(skal dog siges at jeg laver en fejl med 88 tidligere hvor jeg også skulle have checket)
Ja mit spot mod AIJabber er ikke skide godt. Det er helt rigtigt at han ikke har raiset så meget men tilgængæld har jeg heller ikke 3-better særlig meget, og derfor prøvede jeg at sætte ham lidt i respekt..
Ja du har ret, skulle bette på turn, og fortryder jeg også her bagefter (:
Mange tak Major
God video, og for den sags skyld også fint spil imo. Måske kan der gøres en smule mht til aggressions niveauet og betsizing, men synes generelt det er solidt. ( I øvrigt ;OMFG hvor du rammer sygt...jeg skal igennem 4-5 dages spil for at finde halvdelen af de boats og sets !! )
De forrige postere har nævnt det meste, men jeg synes måske også jeg ville spille følgende hænder anderledes ( hvis ellers mine reads ikke er helt i skoven ). Jeg spiller i øvrigt selv hovedsagligt NL 400 ( ca 60% ), resten 500/600.
03:33 --> AToff hånden du 3better. Jeg kan godt li et lidt større bet, så han faktisk har en beslutning her, og han ikke får impodds med et pp..32ish?
05:10 --> 88 i blind battle mod limpende weak player. Igen foretrækker jeg et lidt større raise, da han allerede har completed, og derfor kun skal betale 11 mere. Han virker som typen der kun forstår at lægge sin K9s til et solidt raise? 19 ialt maybe?
13:20 --> JTo Jeg Cbetter det flop 100/100, ligesom jeg havde bettet det med 99 i hulen f.eks. Dit read mht til Jabbars evner synes jeg ikke holder vand, da han undervejs vist shover 200+ first in?? Jeg ser ham so weaktight og semi passiv indtil videre?
14:41 --> Weak passive spiller raiser efter 2 nye spillere ( donks ) har postet bbs i hhv UTG og UTG +1. Her re-stealer jeg med pos på ham for at mikse den op/spille en stor pot mod bordets softspot. Imo ser han døde penge i potten, og raiser iøvrigt højere end han har gjort tidligere. Ja, der er self. også 3 limps/blinds, men synes stadig et re-steal her er worth a shot. 68 ish...
Hans passive stil gør at du nok får et flop at se medmindre han sidder med AA,KK evt QQ, og du har stor mulighed for at spille ham ud af hånden alt efter floppet med pos og bedre postflop skills. Din PF FE er endvidere ret stor her baseret på dit nuværende solide image?
18:40 --> Lidt samme scenarie som 3bettet med ATo. Det er begge lidt skumle hænder at gøre det med da de let kan komme i kicker trouble, og igen synes jeg det er lidt i den lave ende. Jeg foretrækker at få mere info/fe imo en dårlig spiller her?
19:18 --> Den turn semibluffer jeg 100/100.
Håber der bliver en endnu mere interesant tråd ud af det hvis der er et par chefer der har tid til at se den.
GA ;D
@Go
Mange tak.. Havde faktisk ikke lagt mærke til at mine raise var så små, men ja du har ret, de kan godt få lidt ekstra mine 3-bets.. Ellers er det meget af det samme som de andre skriver...
Jeg har virkelig fået meget ud af denne video, og vil da gerne opfordre andre til at gøre det samme hvis de vil have lidt analyse af deres spil.. Det er meget nemmere at få øje på de små detaljer ved at lave en video, i stedet for at poste en masse HH hvor man skal rette dem igennem for farvekoder osv..
Jeg kan ikke komme ind på siden med videoen.....
Den åbner bare nyt vindue og skriver IE kan ikke finde siden.
Jeg får samme besked når jeg prøver at føløge de flese af dine links.
any ideas?