NL400, weird hånd

#1| 0

Villain er på button med omkring 650, jeg dækker i SB.
Villain har jeg stacket for 150 BBs tidligere på en overspillet TPTK. Han er dog ikke decideret stupid, har en standard bluff procent, og spiller generelt sine kort nogenlunde - dog stadig med tendens til at overspille.
Villain siger 8 fra button, jeg caller med 98, BB siger 16, vi caller begge.

Flop: 963. Pot: 48.

Jeg siger 38, BB folder, villain caller.

Turn: J. Pot: 124.

Jeg checker, villain siger 58, jeg caller.

River: Q. Pot: 240.

Jeg checker, villain siger 180, jeg caller.

Kommentarer??

- Asger
14-02-2006 21:47 #2| 0

Weird hånd indeed - Jeg kan godt se jeg mangler noget erfaring i at spille SH før jeg kan stige i limits.

Umiddelbart ligner hans bet på river for mig, ikke et valuebet, nærmere et "gå væk med dig" bet, og jeg forestiller mig villain vender et missed flushdraw rundt. Hvad sætter du ham selv på?

Jeg kan ikke lide at spille en så weak holding som 89o er oop, specielt ikke i en raised pot.

Flop bettet er fint, men da jeg får en kunde, betragter jeg mig som færdig med hånden - jeg har ihvertfald ikke nosser til at calle 2 store bets på turn og river med hvad der ender som 3rd pair.

Meget interessant hånd - keep em coming.

Mvh Mickey

14-02-2006 23:09 #3| 0
OP

Ups, jeg har lavet en fejl. Jeg har 98, hvilket er ret afgørende for analysen af hånden.

Venter lidt med yderligere kommentarer til der kommer mere respons ;-)

- Asger

14-02-2006 23:10 #4| 0

Hvad er grunden til, at du ikke skyder turn? Folk, der bare flatcaller mig på det flop, har en tendens til at drysse, når jeg skyder på et overcard på turn.

Vil du induce et bluff allerede på turn eller hvad?

14-02-2006 23:32 #5| 0

jeg synes linien er fin mod en villain med tendens til at overspille.

Du ser om han vil overtage initiativet på turn og vupti !

Så er spørgsmålet om du har ret i at han alene er på draw eller måske med en AK/AT

Jeg tror man skal have siddet med ved bordet for at calle her. Selve bet-størrelsen er fsv. typisk for et busted draw af denne type villain, men det er mange skillinger du skal sende afsted for at syne !

Summa summarum - jeg lader ham oftest slippe her.

14-02-2006 23:47 #6| 0

Jeg folder preflop eller turn.

Det bunder primært i at indtil jeg er overbevist om det modsatte giver jeg villain kredit for den/de hænder han repræsenterer.

Er det 3-handed?
Hvad er villains range?
Uden at være sikker på at han bluffer _ofte_ vil jeg folde et sted på vejen, turn sandsynligvis.
Har du et specifikt read der siger han better sine flushtræk og bluffer når de misser? Det at han overspiller TPTK betyder vel ikke at han spiller sine draws på samme måde?

Håber for dig han vendte et misset flushtræk og ikke JJ :)

23-02-2006 17:45 #7| 0

hmm jeg folder eller raiser Turn

baghånd og mellem par er for farligt, hvis jeg tror på han overspiller så sige pot plus raise

ellers så bare ligge den her fordi den er meget svær og spille fremover

23-02-2006 17:51 #8| 0

Minder rigtig meget om en hånd jeg tabte i dag til K10 :-D

Anyways, jeg hælder til enten at leede turn, eller checkraise (clickraise? :-) med det formål at få afgjort hånden med det samme.

23-02-2006 18:20 #9| 0
OP

Hmm, jeg postede egentlig denne her hånd, fordi den fortæller en historie omkring betstørrelser generelt på nettet - og motivationen for at variere og/eller strømline disse.

Preflop er villains handrange ret stor, men jeg hælder primært til et svagt A (dvs. <7 i kicker) et lavt pocket (<7) eller en suited eller non-suited connector/one-gap connector.

Efter flop-action indsnævrer jeg hans hånd til TP, et farve- eller straight-træk.

I har ret i, at jeg fejlspiller turn. Jeg skal leade for pot hér. Problemet var, at han kunne finde på at overspille mange af de hænder, jeg ellers forventede at lægge ned mod en standard villain, hvorfor jeg ikke havde nogen intention om at bygge en pot. Så hellere evaluere hans action på river, og se, hvilke draws der completede.

Han better selv, hvilket ikke ændrer hans handrange. Jeg overvejede at check-raise hér, men brød mig ikke om det.

På river kommer der en dame, og pludselig better han stort. Psykologien omkring det bet er, at han gerne ville have calls fra hænder, han kan slå - dvs. han vil ikke være tilbøjelig til at bette så stort med Q9 (det ville også være en mærkelig hånd ifht. readet på hans preflop limbing-handrange). J9 ville samtidig bette større på turn. Hvad med JQ? - Den er helt klart en mulighed.

Hvis man kigger på udviklingen af hans handrange, er det eneste draw, der er completed, 108, og jeg forventer ikke at se 108off calle mit flop-bet, hvor jeg leader ud i to mand. Så skulle han have 108 - men grundet min egen hånd, er det ikke en mulig holding.
Jeg forventer derfor nogle gange at se QJ, men i flere tilfælde, er det min forventning, med den betstørrelse, at se et busted straight- eller farvetræk.

I det her tilfælde gik det dog galt: Jeg betalte til hans 108off.

- Asger

23-02-2006 18:24 #10| 0

Meget svær hånd at kommentere, da man ikke kender din modstander, dog vil jeg gerne have en forklaring på hvorfor du skyder et pot bet ud i to mand på flop.
Forklar mig lige den afgørende forskel i analysen fra hjerter 8 til spar 8???? :-)

23-02-2006 19:02 #11| 0
OP

@Mandelir:
Jeg leader med TP, MP, TTP, 2par, set, straight, flushdraw eller ingenting i 2 mand eller mindre. Dvs. jeg leader retti retti meget ;-)

Når jeg har spar 8, kan han ikke have 10s8s ;-)

23-02-2006 21:05 #12| 0

Nåede du at tænke så langt mens du spillede, eller er det efterrationalisering?

23-02-2006 21:44 #13| 0
OP

Jeg nåede ikke at sætte ord på det hele, men jeg mener at tænke tankerne.
Men jeg spiller også sjældent mere end 2 borde, så der plejer at være god tid.

- AB

24-02-2006 00:57 #14| 0

Spændende hånd, som jeg ville ønske jeg var klog nok til at sige noget omkring. Keep "em comming Asger!

/Erikmyg

24-02-2006 10:11 #15| 0

@asger

Villain kan vel også have JJ, QQ, KK eller måske AA. Husk dem i din analyse, og det ændrer situationen en del, men ellers fin analyse.

24-02-2006 12:45 #16| 0
OP

@Mandelir: Jeg undlod de hænder (og AK), da villain i hånden kun gayraisede preflop.
Med hans "overspillende natur", ville jeg også forvente at se et raise på floppet fra de hænder. Men ja, han kunne selvfølgelig været gået hen og blevet fancy.

- AB

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar