Ærgrede mig lidt over, at han foldede. Skulle jeg bare have callet Kngbluffs raise? Jeg håbede, at han sad med KJ også og var frisk på en all in, men desværre var han vist ude i ren skæg. Kommentarer?
***** Pacific Hand History for Game 62122962 *****
$2/$4 Blinds No Limit Hold''em - *** 03 21 00:12:06 2006
Table Romeo Y Julieta Petit Julietas (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 8
Seat 10: enice126 ( $338.3 )
Seat 1: KngBluff ( $379.65 )
Seat 3: rygo14 ( $153 )
Seat 4: RPM211 ( $464.6 )
Seat 5: slipsy ( $956.21 )
Seat 6: Kasperis ( $484.7 )
Seat 7: CaptenV8 ( $389.39 )
Seat 9: ffishr ( $396 )
CaptenV8 posts small blind [$2].
ffishr posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to Kasperis J♠ K♠
enice126 calls [$4].
KngBluff calls [$4].
rygo14 folds.
RPM211 folds.
slipsy calls [$4].
Kasperis raises [$12].
CaptenV8 folds.
ffishr folds.
enice126 calls [$8].
KngBluff calls [$8].
slipsy calls [$8].
** Dealing Flop ** A♦, 10♠, Q♠
enice126 checks.
KngBluff checks.
slipsy checks.
Kasperis bets [$16].
enice126 folds.
KngBluff raises [$74].
slipsy folds.
Kasperis raises [$116].
KngBluff folds.
** Summary **
Kasperis collected [$256].
NL400$ For lille udbytte?
Med position havde jeg bare callet. Mange vil her fyre en second barrel af. Derudover forstår jeg slet ikke dit preflop hejs. Er det en slags value raise, som man ser i FL?
Jeg caller raiset og lader ham ellers bare gå broke i turn.. Hvad er dit argument for reraise på floppet?
@Turbofluen
Jeg raiser for at få flere penge i puljen og måske sætte en limper af. Mine kort er jo glimrende i den position.
@ Mancini
Mit argument er, at jeg gerne vil have ham til at lægge så meget så muligt før turn, der meget vel kan være et scare card for ham, og jeg håber med et gayraise at fremprovokere et push.
Call preflop, bet som du gør på floppet og call så bare hans raise.
dine kort er næppe "glimrende" med 3 callers, og jeg tror næppe du sætter nogen af med så lille et raise - de får jo nærmest bedre odds end ved deres første call.
Fint nok hvis du vil raise, men så gør det ordentligt med 3-4xBB+1BB per limper = ~25$ her.
Call preflop, bet som du gør på floppet og call så bare hans raise.
Ja de er glimrende til et PF call. Hvis der er SH ville jeg nok også raise, men her synes jeg et call er mere på sin plads. Hvis du ønsker at sætte en limper af, så skal du nok hæve mere end 3xBB.
Nu rammer floppet dig jo helt vidunderligt, og det er jo nu du netop skal udnytte din position. Fint med et bet, da det jo sagtens kunne være en cont. bet. Du får det ønskede, nemlig at han giver dig på nakken! Finno finno. Hvis du caller så giver du ham muligheden for at skyde løs på turn/river og på den måde malke løs :o) Men når du re-raiser så kan han nok godt indse, at han er lidt ilde ud her med sit Ax, og må drysse.
Godt nok er der ikke nogen facitliste i poker, men jeg ville ihvertfald have udnyttet min position en del mere end du gør på det flop...
/Allan, som lige skulle rette lidt formuleringer :o)
Åh ja, nu du siger det Telum. Av, den synes jeg også er lidt skidt. Gi den da en på hatten! ;)
@ Løpen
Kan ikke se hvorfor han skal calle her, fold eller raise, klart endda!
Enig med telum. Er derudover lidt nysgerrig mht. dine bettingpatterns. Raiser du på denne måde med JJ-AA eller AQ, AK? Det går jeg ikke ud fra. Du limper eller raiser vel også større med andre PP''s. Ved ikke hvad du gør med de lave suitede connectors, men dine modspillere må kunne sætte dig på en hånd når du raiser på den måde hvis de har fulgt lidt med...
@Mancini
Synes et limp er fint nok
@Løpenthin
Har sendt dig en PM
Raise mere pf, lad være at 3 bette flop - push eller call. Push turn.
@ Mancini
"..fold eller raise, klart endda!"
??? Et fold kan vel adrig komme på tale ???
@Turbofluen
Jeg har faktisk ikke for vane at raise med denne hånd, men jeg kan godt lide at mixe mit spil op. At jeg så rammer helt perfekt, er jo bare sweet. Jeg spiller ret tight, og raiser mest med tophænder. Havde jeg haft AA/KK, havde den nok fået 20-24.
@ sasuke
Så må vi jo håbe, at han ikke har ramt flush med Axs eller hus med TT, AT, QT i mellemtiden, men derimod nu er med på at bløde stakken med disse spekulative hænder.
Jeg vil hellere reraise floppet.
Mancini som Kasper selv gjorde opmærksom på så er et fold ikke så heldigt da det trods alt er nødderne.
Ville afgjort calle og vurdere turnen. Skulle man være så uheldig at bordet parrer sig, må man vurdere, men sandsynligheden er jo trods alt ikke så stor og ved bare at calle kan man sandsynligvis malke ham.
@kasperis
hvis det er dit betting pattern er du da alt alt for nem at læse? Er du sikker på at 400NL er noget for dig? =)
Bet det samme preflop uanset hvad du har, hvis du endelig vil bette - det eller mix hele tiden. Jeg tror klart det første er det nemmeste.
@ Kasperis OG Løpen
Vi misforstår hinanden tror jeg, jeg mener PF. Kan ikk lide at spille hånden som limp, da derer 3 tidligere der har callet. Sådanne hænder enten folder, eller raiser jeg, og oftest et raise.
Kan godt se det er nuts på floppet Løpen, ellers er jeg rimelig væk i den første post jeg skrev! Hehe..
Oki.
Er en vurderingssag. Gayraiset stinker.
Den er svær at spille, for da der kun er limpere kan han sagtens have bedste hånd, men omvendt har man vel heller ikke lyst til at raise med små 30 dollars med sådan en marginal hånd?
Kan godt følge tanken om at folde. Især på det her niveau kan den være svær at komme ud af igen.
@henry
Det er da fint at du vil det- men det er en ret skidt ide. Hvis du rereraiser flop bygger du en pot som du har svært ved at komme væk fra hvis der falder et skidt turn kort.
Call flop og push turn er SELVFØLGELIG betinget af at boardet ikke pairer. Regnede med at det var indlysende?
@ Løpenthin
"Kan godt følge tanken om at folde. Især på det her niveau kan den være svær at komme ud af igen."
Folde KJs preflop på knappen?? Hvorfor er den svær at slippe væk fra på dette niveau?
@ Kasperis
Om du skal raise eller limpe preflop må afhænge af bordet, men hvis du raiser, skal du gøre det ordentligt. $25 ser meget, meget bedre ud.
Lead floppet for pot og tag den derfra. Som spillet call og få dine penge ind på turn.
@ Løpen
Korrekt! Det er en vurderingssag.. Kan kun sige, at jeg mit spil på floppet er anderledes end Kasperis´, jeg caller, da jeg har position. Tror på Villian i de fleste tilfælde vil stikke ud igen på turn.
Uden reads med mange limpere kan jeg godt folde den. For hånden er da sårbar, kan vi godt blive enige om. Bare ikke i denne situation, så derfor ser jeg ingen grund til gayraiset. Men omvendt er der heller ingen decideret rigtige svar eller facitliste...
@LOD
Du potter da ikke det flop?!
@ Turbo
Jo noget i den stil. Hvis nogen har et usandsynligt set eller nutflush draw, får de ikke lov til at trække billigt mod min straight.
I øvrigt bør betstørrelsen på floppet ikke afhænge af, hvor godt, vi har ramt. Hvis jeg byder det flop, byder jeg det samme uanset om jeg har AA, KK, KJs, 88 eller whatever.
Jeg potter HELT sikkert dét flop. Floppet er ultra-scary for alle andre hænder end KJ - specielt spar - så jeg ville da nødig ligne en KJ, der er ude i noget fishy potbuilding.
Jeg synes dog på ingen måder, der er grund til at forcere tempoet -så- hårdt i den her hånd. Call hans 3-bet, og hejs ham på turn. Hvis han er ude i en skæg, fyrer han nok på turn alligevel - og så tager du den ekstra value med.
- AB