NL400€: Flush dyb.

#1| 0
Pokernets ME vinder !

sup.

Sad lige og stenede i HEM, og fandt frem til den her hånd jeg spillede forleden.

Villain er PN'er. Jeg aner ikke hvad hans nick er herinde, men han har sagt i chatten i en eller anden sammenhæng, at han er PN'er - og han ved ligeledes, at jeg er det.

Han spiller 17/15/6 med 3bet på 7%
Flop/turn/river AF er 19.3/4.7/2.2.

Han ser mig som noget 23/19/4 ish.

Han virker til at slå spillet rimelig godt, og virker generelt sane. Vi to har dog haft en battle kørende med 3bet/4bet til højre og venstre. Jeg havde en 4bettet blind battle mod ham, der måske kan give et indblik i vores dynamik etc:

Stacks 800€, jeg åbner QQ i SB, han 3better BB med 99 og jeg 4better til 118€, han betaler. Flop T53r check-check, turn 5 jeg better 140€ og han betaler, river Q og jeg shover resten ind (544 i 516 ish) og han betaler.

Til hånden:

***** Hand History for Game 2983849406 ***** (Prima)
€400.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, November 25, 11:21:12 ET 2009
Table DeepStack62 (Real Money)
Seat 5 is the button
Seat 1: Seth80 ( €576.50 USD )
Seat 2: Hero ( €1603.60 USD )
Seat 3: EsoPeso ( €921.70 USD )
Seat 4: Happy_Panda ( €738.00 USD )
Seat 5: RealLife_lol ( €800.00 USD )
Seat 6: KAWOL ( €290.61 USD )
KAWOL posts small blind [€2.00 USD].
Seth80 posts big blind [€4.00 USD].
Dealt to Hero [ T 9 ]
Hero raises [€16.00 USD]
EsoPeso folds
Happy_Panda calls [€16.00 USD]
RealLife_lol folds
KAWOL folds
Seth80 folds
** Dealing Flop ** [ K, 8, 2 ]
Hero bets [€28.00 USD]
Happy_Panda raises [€89.00 USD]
Hero calls [€61.00 USD]
** Dealing Turn ** [ A ]
Hero checks
Happy_Panda bets [€166.00 USD]
Hero calls [€166.00 USD]
** Dealing River ** [ 7 ]
Hero checks
Happy_Panda bets [€467.00 USD]
Hero calls [€467.00 USD]

Flop er ret standard, ser ingen grund til at 3bette. Umiddelbart er hans raise range rimelig bred givet vores dynamik, og floppets tekstur gør det jo også til et fint spot at bluff-raise i.

Turn ser jeg heller ingen anden udvej end at calle, da jeg er sikker på der er super mange bluffs i hans range. Og jeg repper noget showdown value ved bare at flatte.

River er så det interessante street ift. hans range, hvor jeg personligt er lidt delt. Tror der er tonsvis af bluffs i hans range, fordi jeg har taget den linje jeg har. Jeg har selv både T og 9, hvilket fjerner en del flush combos. Derudover er der sikkert også enkelte Ax i hans range, der har barrellet turn for value/protection og nu laver sin hånd om til et bluff. Jeg er lidt i tvivl om hvor mange K, Q og J der er i hans range, men mit bud er noget ala:
KJ, KQ, QJ, måske noget random QJ med Q eller J der raisede flop med backdoors - hvilket selvf. er meget få combos ift. hvor mange bluffs der imo er i hans range.
Jeg er udmærket klar over, at det kræver en del at have indsigt i selve dynamikken og gameflowet, hvis man skal vurdere hvorvidt det er et godt call eller ej, men synes nu alligevel det er et interessant spot regardless.

Det virker muligvis lidt rodet, dels fordi jeg er super overtræt men også fordi det er nogle dage siden hånden blev spillet.

Comments til alle streets er velkomne.

- Henrik

30-11-2009 03:15 #2| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Har lige indset jeg har skrevet en kæmpe analyse selv, som ikk rigtigt åbner debatten, men håber folk kommer med kommentarer alligevel :D

30-11-2009 03:53 #3| 0

argh nu har jeg siddet og tænkt lidt over den her, og synes godt nok jeg lugter ugler i mosen (brugt for lidt i poker sammenhæng).

Det er tæt på at været et flip-a-coin spot vil jeg sige, da jeg som du også selv er inde på tror villian har en del bluffs i sin range.

Lige et par spørgsmål. Er det std du raiser til 4xbb, da det muligvis gør noget ved hans calling kontra 3-bet range. Tror du han mixer op ved nogen gange at flatte AK pre?

Umiddelbart ville han nok checke KQ eller lign på turn eller hvordan? Synes AxQ virker som en meget likely hånd her, men det er QJ jo som du siger så sandelig også.

Mancini postede forresten en lign hånd for et par dage siden.

30-11-2009 06:21 #4| 0

Fold flop, som spillet all in på turn?

30-11-2009 08:19 #5| 0
OP
Pokernets ME vinder !

@MichaelS
4xbb UTG er min std. åbning
Er rimelig sikker på han aldrig flatter AK, AQ er muligt I guess.

@kaspy
Hvorfor vil du folde flop når hans raise range er super bred? Vi har massere af equity.
Hvad vil du ligeledes opnå ved at raise turn? Hvad ser du ham stacke af med?

30-11-2009 10:12 #6| 0

Ville selv check reraise turn, syntes der er for mange riverkort vi ikke har lyst til at se.

Som spillet er det nok 50/50 om jeg caller, fint spot for ham at bluffe, men syntes tilgengæld også han virker meget stærk.

30-11-2009 10:18 #7| 0

Fold til flop-raise, evt. 3bet hvis du tror han er en bandit.

Hvis du flatter floppet, så bliver hånden svær at spille:

- du har ti høj OOP
- du har svært ved at realisere dine implied odds fordi du er OOP
- du har reverse implied odds hvis villain har en større flush
- du kan blive sucked out hvis villain har et redraw (boat, højere flush)

30-11-2009 10:34 #8| 0

@Thyssen

Hvis du 3 better floppet hvad gør du så ved en blank turn?

30-11-2009 10:41 #9| 0

Hvis villain kalder vores 3-bet, så er hans hånd ret ofte en marginal made hand a la KQ/KJ eller et flush draw.

Der er faktisk ikke så mange blanke turns, men vi shover nok tæt på alt.

Vi shover i hvert fald samt de kort som forbedrer vores draw: 6, 7, 9, T, J, Q. Det er 27 kort ud af 47 mulige. Jeg shover nok også A, dvs. 30/47.

Jørn

30-11-2009 11:17 #10| 0
OP
Pokernets ME vinder !

@Thyssen

Med den dynamik jeg beskriver, hvad er din range så for at calle flopraise?

I øvrigt, det du nævner omkring at 3bette floppet. I stedet for at 3bette, hvad så med at calle og CRAI turn? Hvis villains flopraise range er super bred, kan vi så ikke calle flop og CRAI turn profitabelt?

30-11-2009 11:22 #11| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Har i øvrigt lige indset, at jeg har skrevet hele posten som om jeg var i pos, ultra fisket - aner ikke lige hvad der er gået galt. Har rettet de steder der stod CR.

30-11-2009 15:01 #12| 0

Jeg shover nok turn som standard, der er en del rivers vi ikke vil se og potten er allerede stor, og med mindre villain er ude i noget komplet luft uden equity overhovedet, hvilket nok trods alt ikke sker super tit, så vil jeg have det bedst med at komme ind på turn.

30-11-2009 22:25 #13| 0

@Walth

1) Er det meningen at du skal have et eurotegn før stacksize og USD efter? Just kidding :)

2) Åbner du altid for 4 bb UTG? Der er vel anset som et spørgsmål om smag og behag, men det virker lidt usundt i de her "3bet eller fold" games nu om dage.

3) Er du sikker på at villain laver en made hand om til bluff bare nogenlunde ofte? Synes jeg ikke sker så ofte, for han har da nogen showdown value, i og med at du ikke altid vil have en hjerter. Jeg mener self. minimum KQ og lign. når jeg skriver made hand i denne sammenhæng. Så tror jeg altså mere på et 3barrel bluff her.

Jeg synes at flopspillet er fint, vi kan selvfølgelig variere en smule, men jeg er ikke vild med at give på nakken her med så dybe stakke, for vi kan/vil ikke rigtig folde derefter.

Så hælder jeg mere til turn CRAI.

Det var lidt hurtigt, men jeg har lige action selv nu, så kommer tilbage lidt senere og ser hvad I har fundet ud af :)

01-12-2009 00:52 #14| 0
OP
Pokernets ME vinder !

@Grizzly

1) Det er fordi HEM kun kan se det i dollars. Når jeg poster hænder så smider jeg det ind i word først, og bruger søg-erstat funktionen til at rette alle 'alias' til Hero og alle $ til €.

2) Åbner til 4bb medmindre der er en del små stacks bag mig, eller 3bet monkeys. Så gør jeg det nok til 3½ eller 3bb.

3) Jeg har ingen idé, jeg ved bare han tænker i levels, så kunne sagtens forestille mig det.

Tak for input :)

01-12-2009 01:47 #15| 0

Jeg er ret enig i din egen analyse i din første post Walth og har ikke rigtigt noget at tilføje.

Jeg ved ik hvad Thyssen snakker om mht floppet, call virker trivielt.

River kan jeg ikke se mig selv folde. A´et slår turn og "eliminerer" en del af den range han repper på river. (mange raiser ofte ikke non-nutflush draws på flop). Hvor ofte en 17/15 dude flatter KQs og QJs vs early med 3 mand bag, afhænger nok en del af spillerne bag. De fleste 17/15 spillere jeg kender til, auto folder dem pre, og deres gap mellem PFR og VPIP laver de i blinds i stedet.

Betal og feel fckin good about it.

01-12-2009 03:18 #16| 0

Hilb +1

Mod en aggro dansker er river betaling ret profitabel imo. Han repper næsten kun KQ. Ydermere bør man overveje hvor mange reg på NL400 shipper 100+BB med Q på river for value. Kan sagtens se ham spasse ud med mid pp type hånd her.

01-12-2009 08:40 #17| 0

For at det skal være korrekt at kalde floppet skal vi have implied odds på cirka $150, hvilket svarer til et stort bet på turn eller vi skal kunne stjæle potten senere.

- ang. stjæle potten: vi er OOP uden initiativ med ti høj -- jeg er på ingen måde deep stack chef, men I snakker om at villain bluffer meget, så ser det altså i mine øjne ret svært ud at stjæle potten

- ang. implied odds: vi kan altså sagtens være oppe mod dominerende draws (Kx og Ax) og ende med at få stacken ind helt død og vores equity på floppet er ca 0 mod Kx og <20% mod Ax. Desuden kan villain have redraws til boat eller højere flush. Jeg mener vores implied odds er dodgy og er kontamineret af masser af reverse implied odds.

Jeg har altså bare mange dårlige minder om de hænder hvor jeg kaldt OOP med et draw og måtte check/folde turn eller som her slowplaye en ti høj flush for at stå med en svær beslutning for 200bb på river

Jørn

01-12-2009 09:32 #18| 0
OP
Pokernets ME vinder !

reposter lige hvad jeg skrev tidligere i tråden:

@Thyssen

Med den dynamik jeg beskriver, hvad er din range så for at calle flopraise?

I øvrigt, det du nævner omkring at 3bette floppet. I stedet for at 3bette, hvad så med at calle og CRAI turn? Hvis villains flopraise range er super bred, kan vi så ikke calle flop og CRAI turn profitabelt?

01-12-2009 10:17 #19| 0

@Thyssen

Vi er i et lidt crappy spot med ingen rigtig gode options. Er din plan at 3bet folde eller hvordan? Syntes det er for weakt at mucke flop her mod denne type modstander. Har ikke noget problem med at stacke af for 200BB med lavere flush.

01-12-2009 10:29 #20| 0

Hvis vi har planer om at stjæle potten senere, f.eks. ved at check-raise nogle/alle turns eller vi har højere implied odds end normalt fordi vi forventer at villain bluffer turns og følger op på river, så bliver et kald selvfølgelig bedre.

Jeg spiller ikke så meget 200bbs poker at jeg på forhånd kan beskrive hvad en 17/15 spiler forventelig dukker op med i dette spot. Det lyder også lidt underligt at du har dynamik mod en 17/15 spiller som ellers forventelig er en straightforward tørfisk som multitabler 47 borde. QQ vs 99 hånden som du beskriver kunne tyde på at han er en semi-spewy TAG -- jeg ser nogle tilsvarende spillere på partypoker, som nærmest auto-felter any hand som de har valgt at spille.

Jeg har ingen ide om hvad mit calling range på floppet er. Jeg synes det kræver stor indsigt i modstanderen.

Jørn

01-12-2009 10:52 #21| 0
OP
Pokernets ME vinder !

@Thyssen

Manden 3better 7%, og vi har somsagt 3- og 4bettet hinanden rigtigt meget.

Hmm okay. Jeg kan bare ikke se idéen i at cbet-folde så meget equity på sådan et board, med en villain vi har meget historie med. Er dog med på de pointer du kommer med i et tidligere indlæg, og er også delvist enig.

01-12-2009 10:53 #22| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Anyways, tror vi har haft rigeligt debat.

Jeg betalte efter 15-20 sekunders betænkningstid, og villain viste 43 op.

01-12-2009 12:04 #23| 0

Gotta those diamonds :-)))

01-12-2009 12:26 #24| 0
OP
Pokernets ME vinder !

haha ja, ret sygt han dukker op med sådan en hånd.. Tog i øvrigt 2800€ fra ham den session, så havde godt fat i ham.

02-12-2009 00:28 #25| 0

Flop vil jeg sku næsten hellere 3bette end at calle. Der er ingen store combodraws nogen repper, ergo vil du meget sjældent få et 4bet at se. Så kan du tage beslutning på turn om hvad du synes er bedst. Call er vel ikke horribelt fordi det er deep, men næppe særlig profitabelt med T høj oop, og så deep. Som spillet er det ok, lidt resultat orienteret i det jeg skriver, men boardet bliver bedre og bedre for ham at bluffe på. River er close, og jeg bedømmer altid ud fra mit eget feel ved bordet, men dårligt kan callet aldrig blive, når comboerne er få som du har fremlagt selv :)

02-12-2009 00:39 #26| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Forstår ikk I vil 3bette floppet nogen af jer. Det er da bare at fjerne equityen i vores hånd totalt? Vil hellere 3bette et eller andet skrammel så.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar