NL400-JJ på lavt flop mod mega-LAG

#1| 0

To villains i denne hånd:

villain1: 65/15/4 og er meget aggresiv folder ikke så hyppigt og derudover ingen historik eller reads.

villain2: 18/14/4 og med en høj c-bet% på 81%.

Jeg vælger i denne hånd at calle PF grundet stacksizes hos begge villains og spiller den primært for setvalue. Derudover c-better preraiser (villain2) for meget og jeg planlægger at CR lave flops med mit overpar. Villain 2 folder generelt meget på alle streets og jeg forventer at jeg med CR får besked om villain2 har mig slået. Af samme grund er dette raise måske i underkanten, men jeg har planlagt at lægge mig til yderligere action fra villan2.
Villain1 vågner imidlertid op og sætter mig i et svært spot.
Jeg har ikke fået reloadet og sidder derfor fejlagtigt ikke med fuldt BI.
Hvad gør hero på flop til 3-bet?

- Hero sitting in seat 1 with $352.00 <-----------hero
- NoMorePlease sitting in seat 2 with $412.56
- andy1009 sitting in seat 3 with $96.64
- Villain1 sitting in seat 4 with $459.28-----------villain1
- Villain2 sitting in seat 5 with $600.60-----------villain2
- mastersimons sitting in seat 6 with $379.20 [Dealer]

Hero posted the small blind - $2.00 --------Hero small blind
NoMorePlease posted the big blind - $4.00
** Dealing card to Hero: J, J
andy1009 folded
Villain1 called - $4.00
Villain2 raised - $20.00
mastersimons folded
Hero called - $20.00
NoMorePlease folded
Villain1 called - $20.00

** Dealing the flop (pot 64): 3, 10, 3
Hero checked
Villain1 checked
Villain2 - $44.00
Hero raised - $110.00
Villain1 went all-in - $439.28
Villain2 folded
Hero ? (call-odds 442:224 --> 2:1

edit: villain1/villain2 er rettet mht. postflop. Villain1 er AI på flop.

08-08-2008 05:27 #2| 0

Det er V1, som går AI på floppet ikk?

Grimt spot... jeg tror, jeg smider. V1 har vel næppen draws eller Tx, hvis han ikk så aggressiv. At best er du oppe mod AT eller 50/50 mod flushdraw med overkort, men det tror jeg næppe. Som du beskriver villian sætter jeg ham på 3x eller TT.

08-08-2008 06:11 #3| 0

Det kommer vel an på om villain kan have AT eller ej. Hvis han kan have AT har vi et ret let call. Hvis ikke er det et diciplineret fold. Jeg laver nok et crying call. Men situationen er lidt lettere hvis man ved hvordan han er aggressiv. Er han typen der kan overspille top par her, spille 67cc sådan her?

I øvrigt synes jeg du skal leade floppet. Jeg tror stadig du får besked fra TAG'en og det er væsentligt billigere hvilket sætter os i et bedre spot. Selvom hans cbet % er høj er det tvivlsomt om han better floppet med komplet air når i er 3vejs og der er en fisk med.

08-08-2008 08:51 #4| 0

Jeg leader floppet her, umiddelbart repper han TT-QQ-KK-AA, AKc. Mener et fold er på sin plads her.

I praksis caller jeg, og han viser KK :)

08-08-2008 10:11 #5| 0

Som coolkjaer: "Det er V1, som går AI på floppet ikk?"

Med 65/15/4 indeholder hans range givetvis
- 3x af alle mulige slags.
- lige så mange Tx'ere.
- vel alle sikkert også
- random insane move 44 eller lign ;) - minimum 10%

Overpar forventer jeg at han raiser eller limp/3-better pre-flop. Lignende dog før set med AA.

Hvis ovenstående ikke er way-off har du rigeligt odds til at calle.

Et check-re-raise - er vel noget nær det stærkeste signal man kan sende - spilteoretisk/matematisk. Men med 65/15/4 skal vi være overordentligt varsomme med at tillægge signalet nogen form for pålidelighed.

08-08-2008 10:35 #6| 0

Jeg 3-better preflop. TAG'en iso-raiser formentlig ret bredt her, så JJ er langt foran og 65-donken kalder sikkert med stort set any two. Så er potten så stor at vi kan committe på langt de fleste boards.

Som spillet betaler jeg check-raiset -- vi får pæne odds og det er svært at sige hvad en 65/14/4 donk har gang i her.

Jørn

08-08-2008 11:58 #7| 0
OP

@alle
Det er netop villain1 som gå ai, sry.

@baker/xizor
Jeg vurder at jeg formodentlig har den bedste hånd og med et så svagt koordineret lavt parret board, regner jeg med at villain2 stadig vil skyde og jeg vil gerne samle hans bet op. Som TAG havde jeg selv valgt at skyde igen i den position.
AA og KK er jeg ikke specielt bekymret for. Jeg vurderer at villain havde limp-raiset PF med disse holdings langt de fleste gange.

@kandinsky
Jeg er enig med den range du sætter op, jeg fokuserede helt klart på et flushtræk i en eller anden afskygning. 3x anser jeg ikke for så sandsynlig, da donks gerne vil slowplaye disse hænder.

@thyssen
I situationen vurderede jeg at 65-donken sagtens kunne gå med på mit 3-bet og villain2 jo nok ville smide. 3-bet PF i disse situationer har faktisk også overvægt i mit spil, her vælger jeg dog af de nævnte årsager at calle.
Jeg har et generelt problem med at håndtere disse LAG's og callingstations som sidder umiddelbart på min venstre side. Slår floppet et overkort til mine JJ og 65-donken caller mit c-bet, så mener jeg situationen bliver endnu sværere end den som jeg står overfor i den aktuelle hånd.
Et generelt problem i min spil, mod meget løse aggresive spillere med pos. på mig, er nok at jeg har svært ved at acceptere den høje varians som følger med, hvis disse spillere skal spilles korrekt.
At committe mig med lige præcis JJ- mod LAG for noget der ligner fuldt BI er jeg ikke begejstret for. I situationen får jeg det nu gjort alligevel, men inden der kommer action på floppet vurderer jeg at der er ganske få holdings i villains range som er foran mig på dette tørre flop. Da villain så 3-better ændrer det selvfølgelig min opfattelse af villains styrke.
Hvis villain er tænkende forventer han nok ikke at jeg sidder med overpar i denne situation.

Jeg vælger at calle og villain1 viser K3 og tager potten med trips.

3bet PF og flop-lead tager jeg med som gode muligheder fremover.

08-08-2008 13:55 #8| 0

JJ = nuts preflop mod en lag, så hvorfor ikke få så mange penge ind så muligt?

Hvis floppet kommer 39Q og du har JJ, så vil vi typisk også committe i en rr pot, da han kan have draws, 9x, 3x, og god knows what.

Ved at 3-bette preflop så skaber du en situation hvor du nemt kan committe mod en maniac.

Jørn

09-08-2008 00:49 #9| 0
OP

@Thyssen
Det er nok netop den tankegang omkring at JJ=nuts og der skal committes på de fleste flops som jeg skal vænnes til. Jeg kan godt se pointen med denne type modstander.

Pudsigt nok løber jeg her til aften ind i den samme 65donk og hvor jeg igen sidder med JJ i blinds og potten 3-way. Villain1 er her en ægte short-stack med bevidst shortstack strategi. Jeg har netop set din nye video på pokeruni og jeg havde lavet hjemmearbejdet på netop denne shortstack, som huserer på mange level på Ladbrokes.
Jeg stacker ham 4 gange i træk udelukkende baseret på equity-beregningerne.

Men jeg spiller så hånden anderledes denne gang:

ergen60 sitting in seat 1 with $1278.36
- Villain1 sitting in seat 2 with $30.00 -------------Villain1
- Villain2 sitting in seat 3 with $294.00 [Dealer]----Villain2
- ayahuasca sitting in seat 4 with $699.51
- Hero sitting in seat 5 with $590.63---------------Hero
- danb1 sitting in seat 6 with $249.87

ayahuasca posted the small blind - $1.50
Hero posted the big blind - $3.00 ------------------Hero
** Dealing card to Hero: J, J
danb1 folded
Bergen60 folded
Villain1 went all-in - $30.00
Villain2 called - $30.00
ayahuasca folded
Hero raised - $123.00
Villain2 called - $123.00

** Dealing the flop (pot 277): 2, 3, 2
sakii went all-in - $470.63 (villain2 har 171 tilbage)
Villain2 folded

** Dealing the turn: 4

** Dealing the river: 7
Hero shows: J, J
Villain1 mucks: K, J
Hero wins $88.50 from the main pot
Hero wins $186.00 from side pot 1

Hvorvidt jeg havde fået resten ud af ham med et CR på flop ved jeg ikke, men det er da bestemt en mulighed.

09-08-2008 02:26 #10| 0

Hvorfor leade så hårdt ud her?
Det er vel en way ahead/way behind og du går altid død på det flop så hvorfor ikke prøve at få det sidste ud af ham?
Så vidt jeg lige kan se sidder han tilbage med 161.
Jeg tror jeg skyder 80 på flop og 81 på turn.

Er det helt væk?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar