NL50 160bb deep, sprew eller ok?

#1| 0

Skurk spiller 18/15/3 og er REG. Han elsker at raise fra LP og folder generalt meget til 3bs. Skurk ser Hero som vindende nl50 reg som spiller 20/16, spiller tit tilbage på skurk. Udover det sidder der kæmpe donk i SB.

€0.25/€0.50
Seat 4: Hero (€83.85)
Seat 2: Skurk (€97.26)
Seat 3: fab1 (€161.48)
Seat 5: oest789 (€57.50)
Hero posts the big blind of €0.50
fab1 posts the small blind of €0.25
Skurk is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [6 7]
oest789 folds
Skurk raises €1.50
fab1 calls €1.50
Hero calls €1.50
*** FLOP *** [T 4 8] pot 4,5
fab1 checks
Hero checks
Skurk bets €3.00
fab1 calls €3.00
Hero raises €14.50
Skurk calls €14.50
fab1 folds
*** TURN *** [T 4 8] [2] pot 36,5
Hero bets €20.50
Skruk calls €20.50
*** RIVER *** [T 4 8d 2] [7] pot 77,5
Hero goes all-in with €47.35

27-02-2010 16:41 #2| 0

Tror du at du kan spille 76o profitabelt i denne her situation?

Personligt mucker jeg den preflop. Men postflop får du jo rigtig gode odds til at ramme din straight, og samtidigt holde donken inde i potten, derfor kan jeg bedre lide at flatte.

Skurken virker ikke særlig skræmt af at du bare giver den gas så på floppet og turn derfor virker det da lidt vildt at tro han folder til et lavet riverbet med sine damer.

Men ja folder preflop, men hvis du vil spille den så flatter jeg flop.

27-02-2010 17:15 #3| 0

Folder PF hver gang.

Som spillet kalder jeg bare flop. Det er sjældent du får begge modstandere til at folde (og vi har jo specielt ikke lyst til at bluffe en callingstation).

Det er fint nok at ville tage potten ned og det ser da også stærkt ud at c/r'e 3-vejs her, men du repper kun 44 og 88.

Problemet bliver også at selvom i er halvdybe, passer stacksizes ikke specielt godt til at c/r'e og skyde to barrels bluff fordi det er svært at få sat din bettingsize op til at fyre to gode barrels af. Dog sizer du den noget nær perfekt når nu det skal være :)

Ydermere er dit draw ret godt skjult hvis du skulle klonke.

27-02-2010 19:25 #4| 0
OP

@Michael, ja ret ofte mod ham her da jeg kender han godt.

Men hvad kan jeg få ham til at folde? Jeg er lidt stædig i bb mod ham, så jeg tager tit af og håber jeg kan spillet noget bedre postflop oop mod ham, da han ofte vil skyde og folde til CR. At han så ikke lige gør det her er ikke så godt, men min draw er godt skjult, og jeg synes selv at min sizing er ok. Jeg kan repper imo J9/T8/56/78/88/44 slags hænder da de fleste andre ville blive 3b mod denne skurk.

27-02-2010 20:07 #5| 0

synes det er lidt spew at risikere 150bb på det spot.

han kalder alle streets men du vil alligevel til midten.
jeg forstår ikke helt din linie i denn eher hånd.

men måske er det mig der er weak i min spille stil.

jeg havde foldet preflop.

jeg synes din linie viser det din hånd er, altså et bluff.
synes ikke du repper noget som helst på det flop eller turn.

men det er svært når der sommetider er dynamik på bordet og man kender villan.

27-02-2010 20:07 #6| 0

Altså enten spiller du den profitabelt eller også gør du ikke. Jeg snakker jo ikke bare en enkelt gang eller to, men i længden. Jeg kan ikke se dig gøre det, men okay.

Flatter du alle der der hænder som du siger du kan reppe? Så kan du vel ikke spille 20/16?

Din beskrivelse af ham gør det vel også meget bedre at 3-bette ham lidt bredere end at begynde at flatte så mange hænder, også selvom der er en donk med i potten.

27-02-2010 20:45 #7| 0
OP

Flatter self ikke den slags hænder hver gang, men det er da i den range jeg flatter mod denne skurk, da jeg ofte vil kunne tage den fra ham selv ude af pos. Jo mener bestemt at det er +ev at spille sådan en hånd i længden mod denne skurk.

Men asso, min linie må være stærk med CR og 2/3 pot og 2/3pot. Jeg tror faktisk ikke at han kalder her med et overpar.

27-02-2010 20:51 #8| 0

@zonki

Så kan du jo bare spille alle hænder mod ham på denne måde, hvis det er profitabelt at spille 67o?

27-02-2010 21:40 #9| 0

Må hoppe på pf-fold vognen.

Jeg synes simpelthen at 67o spiller alt for dårligt, specielt på de her limits, til at den kan blive profitabel at spille, at se flop kan vel godt forsvares mod en stor donk, men så må det også stoppe der.

28-02-2010 00:35 #10| 0

IMO er du off.

Du ville måske have implied, hvis Donken SB var med, men da dit spil fortsættes mod en reg vil jeg IMO mene at du taber med denne slags spiller.

Kan heller ikke se Skurk folde her. Da jeg spillede på dette blind, fyrede jeg ikke barrels hele vejen med et set eller to par, mere check-raise og hvis bordet var til det på turn, et stort bet, måske check-shove.

Du skal også tænke, hvilken hånd ville du sætte dig selv til, hvis du var skurk, da ikke J9 i hvert fald.

Hvis jeg var skurk ville jeg sætte dig til Tx ikke to par, set eller J9.

Som de andre... fold her....

28-02-2010 02:48 #11| 0
OP

Så hvis i var skurk ville i bare kalde hele vejen her på sådan en board med AT? Det er da lige denne måde mange spiller deres set. CR og skyd skyd. Jeg mener bestemt også at en del af de bedre regs gerne CR med draws. Så imo ligner jeg ikke et bluf. Jeg synes selv min linie ser stærk ud, men måske er jeg bare way off.

PF kan man self folde, men jeg synes også det er nice at kalde den da den bliver 3vejs med kæmpe donk. Vi flopper så et draw, og skurks range må formodes at ramme dette flop sjællendent. Derfor er CR nice. Ind til da må det da kunne forsvares?

At jeg skyder turn og river, kan diskuteres. Og det er det jeg ligger op til. Mine tanker går på at min linie ser så stærk med at han vil folde TPTK her, med mindre han mener at han er for committed med TPTK?

01-03-2010 11:35 #12| 0

Vi er enige om at villain bliver nødt til at give dig respekt for din linie, men husk at tænke over hvad han eventuelt sidder med. Han lead-kalder et CR og kalder et tungt bet på turn - størstedelen af hans range er sgu nok ikke AT og KT her. Eftersom han er IR kan han sagtens flatte dit CR med 44, 88, TT og JJ+ her.

Tror det er ret få villains der ligger QQ til det rivershove her, fordi du er så MEGA polariseret. Det eneste river completer er J9 og alt andet misser fuldstændigt, så selvom du tager en stærk linie er vi ude i at du kun repper 44 og 88 (og måske TT).

01-03-2010 11:45 #13| 0

Altså du repper super polariseret. Du skal jo tænke på at han l/c flop, caller er jævnt stort bet på turn, så han har altså en stærk hånd. Jeg har svært ved at se hvad han skal folde på river som han vælger den linie med.

01-03-2010 11:56 #14| 0

@Aredo:

"Hvis jeg var skurk ville jeg sætte dig til Tx ikke to par, set eller J9."

lolish. Der er sgu ingen der c/r'er flop og skyder turn og river 160bbs dybe med Tx for value her.

01-03-2010 12:03 #15| 0

PF b0r vaere et nemt fold, specielt imod en regular - hvis han er vild med at folde til 3-bets kan du 3-bette istedet. Du kommer i alt for mange lorte-situationer postflop ved at calle.

Floppet tror jeg det er bedst at flat-calle og saa leade ud hvis du rammer, men som pre-flop og flop er spillet kan jeg godt lide turn og river forudsat du tror villain kan folde et overpar. I min erfaring er der ikke mange NL50 spilere der kan.

01-03-2010 12:58 #16| 0

Jeg folder altså floppet. Vi har 4 outs til den største suckerstraight, ikke ligefrem noget monster. Men som de andre siger, fold preflop.

01-03-2010 13:06 #17| 0

Altså floppet er sgu det eneste street vi aldrig kan folde på, vi har en dobbeltgutter som trods alt ikke er en særlig stor del af vores flattingrange preflop, at vi så nok bør folde pre er noget andet..

Tvivler som de fleste andre på at det er profitabelt at spille 67o sådan her :)

01-03-2010 13:06 #18| 0

@K_B_B:

Derudover har du 4 nut outs...

01-03-2010 13:15 #19| 0
OP

@ueffefh måske måske ikke. Man kan sige så meget om PF om den skulle være 3b eller flattet er skidt, men ind mellem synes jeg klart man skal mixe op og lave noget andet end det samme abc hver evig eneste gang. især mod regs, om ikke andet så få noget metagame, da vi vil komme til at spille ham igen.

@mads og kbb som jeg skrev til ueffefh og derudover mener jeg helt klart at når vi endelig flopper sådan et flop så er det altså imo super nice med sådan et CR, det skal man da gøre anyday med en dobbelt gutter fordi den er så skjult.

Men som også bliver nævnt så kunne min linie godt se meget stærk ud, jeg glemmer nok bare at tænke over at hans linie også ser rigtig stærk ud med call af CR og tung turn bet. Måske den bare skulle have været opgivet på river, selvom man måske er mere tilbøjelig til at prøve at fuldfører sin plan fordi den vil se god med et bluff.

01-03-2010 14:14 #20| 0

Altså, jeg synes PF afhænger meget af, hvilken slags donk, du har SB til at være. Hvis du har ham til at være en tilpas stor station, så er det vel imo ok at ville spille stort set hvad som helst, der hænger bare en lille smule sammen, imod ham IP 166BB's dybe. Hvis det er tilfældet, synes jeg PF er fint, og ellers er det også et fold for mig.

Til gengæld vil det vel også sige, at et call på floppet er bedre end et raise på den baggrund. Hader ikke raiset isoleret set, men du vil vel hellere ramme og blive betalt.

Turn og river er jeg enig med flertallet i. Du siger, at han som regel har givet op, når du har givet ham på nakken tidligere, så du er vel nødt til at give ham credit for en ok hånd her, og når du "tit spiller tilbage", er der vel en ok chance for, at han bare har siddet og ventet på en chance for at calle dig ned.

01-03-2010 22:29 #21| 0
OP

@River Boa, du har nok en pointe, dog vil jeg mene at det godt kan forsvares at skyde turn også da det ville kunne skyde ham af i tilfælde af at han kaldte for at se turn an fordi han er i tvivl. Men river skulle jeg nok ikke havde skudt.

03-03-2010 14:43 #22| 0
Pokernets ME vinder !

Hvis du skal være frisk her, så skal din betsize klart ændres, så den er sat bedre op river.

C/R flop til 10.5-11 stykker, når han betaler er potten så 28.5-29.5, så kan du skyde 17 og derefter shippe 55 ish i 63-64 stykker på river.

Aktuelt giver du ham lidt over 2,5-1 vs. mit eksempel hvor han får omkring 2,1-1.

Når det er sagt, så synes jeg spottet er valgt skidt - vi skal ikke sætte os selv i spots hvor vi prøver at bluffe 18/13 regs af et overpar eller gode toppairs på et tørt board..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar