Hey,
villain call'er BB ca. hver gang, og han er ikke bleg for at kalde raises pf. Vi har lige spillet en 65 dollars pot, hvor jeg har AA og han kalder mig ned med 77 med en Q på floppet.
Skulle jeg have kaldt/raiset? Er det et kald/raise med AK?
Seat 1: m31416 (41.40)
Seat 2: scyth011 (52.80)
Seat 3: kjundaking (106.66) <---villain
Seat 4: HERO (155.69)
Seat 5: Kreizler (59.50)
m31416 post SB 0.25
scyth011 post BB 0.50
** Deal **
m31416 [N/A, N/A]
scyth011 [N/A, N/A]
kjundaking [N/A, N/A]
HERO [Q♣, K♦]
Kreizler [N/A, N/A]
*** Bet Round 1 ***
kjundaking Call 0.50
HERO Raise to 2.50
Kreizler Fold
m31416 Fold
scyth011 Fold
kjundaking Call 2.50
*** Flop(Board): *** : [K♠, 8♥, 5♣]
*** Bet Round 2 ***
kjundaking Bet 21.00
HERO Folds
edit: mht. 200BB beslutning, så er det pga. jeg tror, at han spiller for stacken.
NL50 - 200BB beslutning
Det der overbet er alt for mærkeligt, så medmindre du har set ham gøre det før, er det fold herfra også.
Jeg pusher. Donkede villains laver oftest disse haender med marginale holdings som de pr0ver at vise styrke med - aktuelt 8x eller K med daarlig kicker eller et eller andet pp. Donkede villains er langt mere tilb0jelige til at slowplaye deres monstre end overbette potten som her.
helt enig med uffeh, hvorfor spille kq hvis du instant folder når du rammer top par på et ukordineret flop...
Men djoffer, hvorfor spille KQ for stacken - når vi intet read har på villians overbets?
Jeg slapper af og venter på et bedre spot.
easy easy fold... hvis han er så ringe at han er bagud her skal vi nok få stacken senere...
alternativt er vi håbløst bagud til et set...
Jeg folder nok. Evt. kan man calle og se hvad han gør på turn. At skubbe her er IMO spew.
At gå i bund med top par her kræver altså et bedre read.
At ukritisk at spille for stacks med top par er ikke en strategi der er profitabel i længden. Jeg synes at udtalelser som
"hvorfor spille kq hvis du instant folder når du rammer top par på et ukordineret flop"
er lidt for unuanceret. Pottens størrelse er ved at komme helt ude af kontrol og vi har et par konger med en dame some kicker. Ikke en "big-pot" hånd.
Desuden forstår jeg ikke ræsonnementet
"Donkede villains laver oftest disse haender med marginale holdings som de pr0ver at vise styrke med - aktuelt 8x eller K med daarlig kicker eller et eller andet pp"
Vores helt har lige set skurken checke og calle i en stor pot med et PP, så hvorfor skulle han lige pludselig leade med sådan en hånd?
Det er fint at raise den beskrevne spiller PF med KQo. Hvis han caller ned med dårlige hænder eller ofte folder hvis han ikke rammer, så kan vi gøre det profitabelt. Når han pludselig leader ud med et overbet uden at vi har en idé om hvad han gør det med, så synes jeg det er fint at folde.
Det er i orden folde en hånd der måske er den bedste og jeg synes at prisen for at komme til showdown er for høj.
fint spillet, måske kunne du overveje at kalde og se hvad han gør på turn men et fold er fint som jeg ser det.
Julle
@Liger
Fold floppet. Uanset om villain har ramt en stor hånd, eller ren luft, så er det et donkey move. Så find et bedre spot :)
@djoffer
"helt enig med uffeh, hvorfor spille kq hvis du instant folder når du rammer top par på et ukordineret flop..."
Sådan kan du jo ikke bare sætte det op. På den kommentar lyder det som om du preflop beslutter dig, at du vil spille den til bunds hvis du rammer TP på et flop som dette? Tag lige hånden et skridt af gangen. Der er jo væsentlig forskel på om villain better halv til hel pot ud på floppet, og så at han pludselig skyder 4xpot ;-)
Hvorfor ikke lavet et raise til 50 og hvis han så smider alt til midten, fold.
Tak for tankerne. De er stort set de samme som mine. Jeg vil også hellere vente på et bedre spot, hvis han vitterligt gør det for at bluffe mig.
Jeg har måske glemt at nævne, at vi yderligere har haft nogle små kampe, hvor jeg de fleste gange har fået ham ud af potten. Jeg er ret aktiv, og er nok den, som der styrer bordet bedst. Men det er stadig et fold fra min side.
@Bedrocker
Det holder jo ingen steder.
Hvis du ikke mener det holder, hvorfor laver du så det call???
Du rammer top par med god kicker, hvad regner du med at ramme på floppet?
@alle
mod en donket villain smider jeg sgu ikke den her, giver ingen mening at han skulle spille et sæt på denne måde... Og nej spiller ikke nødvendigvis for stacken med TPGK hvis villain f.eks checkraiser mig, men altså når han helt umotiveret leader ud med et 3*pot bet, skriger det imo langt væk af at han er usikker på sin hånds styrke, et godt bud ville imo være en slowspillet j,j/q,q eller andet i den dur...
Sorry, havde set forkert, så det som hero callede et raise.
Dog enig med djoffer.