NL50: AK på K55 board 150bb

#1| 0

Kender ikke til Villain før denne session. Han spiller 38/32/5 over 71 hænder så selvfølgelig en lille sample.

Tankerne bag linjen er som følger:

Villain kan peele flop med en kæmpe range, mens det er meget få hænder han kan fortsætte med på turn. Alle pocketpairs, Kx, og floats er alle hænder han kan kalde med på floppet, men alle pånær Kx folder turn hvis vi better igen.
Ved at checke turn inducer vi bluffs og checker han bag er der bedre chance for at vi kan få et valuebet betalt på river.
Ydermere er der få scarecards, og det er sjældent Villain suger ud på os.

Alternativet er selvfølgelig Bet, bet, bet, men som nævnt tror jeg denne linje er bedre til at holde svagere hænder inde.
Enig/uenig eller kommentarer til linjen?

Effektive stacks er 150bb.

Dealing down cards
Dealt to Hero [A K]
X posts the small blind of $0.25
X posts the big blind of $0.50
Hero raises to $1.75.
X folds.
Villain calls $1.75.
X folds.
X folds.

Dealing Flop [K 5 5] Pot: 4.25
Hero bets $3.
Villain calls $3.

Dealing Turn [Q] Pot: 10.25
Hero checks.
Villain bets $8.50.
Hero calls $8.50.

Dealing River [7] Pot: 27.25
Hero checks.
Villain bets $21.50.
Hero calls $21.50.

26-04-2009 17:55 #3| 0

Jeg er enig i dine tanker et stykke af vejen, men du skal passe på med ikke at gøre NL50 villains klogere end de er (det er muppets som mig der spiller NL50).

Jeg spiller hånden preflop og flop som dig. Jeg er enig i at Villain kan tage et kort af med en lang række holdings her, mest sandsynlige er: holdings hvor en K indgår (65%), et PP (30%), rent skum (4%), en hånd hvor der indgår en 5'er (1%).

Turn: Den Q som falder her er skidt for dig, idet du nu taber til KQ, en af Villains mere sandsynlige holdings. Ved at checke åbner du ganske vist muligheden for at Villain kan forsøge at bluffe dig, men har vel også mistet lidt føling med Villains mulige holdings? Jeg ville nok vælge at bette 50% af gangene, og spille den som dig resten af gangene.

River: Jeg tror du kan komme billigere til showdown ved blockbette her, ca. 10-12$. Havde linien på turn gået check-check ville et valuebet være obligatorisk (som du også skriver), men i den aktuelle hånd (uanset om jeg havde valgt at bette på turn eller kun Check-kalde), ville jeg forsøge at blocke her. Du vil sandsynligvis fortsat få betaling af hænder du slår (KJ, KT mindre par), mens du med sindsro kan folde til et reraise, da kun hænder der har dig slået (KQ, hænder med en 5'er, 77) vil lave dette nummer.

26-04-2009 18:04 #4| 0

@Niall_D:

Jeg er faktisk ganske enig, og efterfølgende har jeg også overvejet om c/c turn, b/f river (eller måske endda b/f turn og river) er bedre linjer.

Spørgsmålet er selvfølgelig hvor ofte Villain bluffer her kontra hvor ofte han valuebetter en Kx bag.
...Og selvfølgelig skal det også med i beregningerne, at de gange vi er bagud mister vi kun det vi blockbetter, hvorimod vi mister et større beløb når han valuebetter.

Hvis han ofte bluffer er denne linje nok bedre, men hvis han ikke er typen der floater og skyder to streets er et value/blockbet selvfølgelig bedst på river.
Han burde dog valuebette KT og KJ altid her så jeg er egentlig ikke så bange for at vi mister value mod disse hænder.

26-04-2009 21:02 #5| 0

Har tænkt lidt mere over hånden, og er nået frem til, at det vigtigste at holde fokus på i hænder som denne er, at man ikke skal gøre tingene unødigt komplicerede - og tillægge Villain evner til at levelthinke som han ikke besidder.

Preflop + flop: Std.

Turn: Hvis vi skyder igen her repper vi præcis hvad vi har, og bør følgeligt kun skyde igen hvis vi ved at villain er en calling station der betaler af på alle streets med hænder vi slår (Kx og lavere par). Mod ukendte og sane villains bør vi checke, mhp pot control.
Afhænigt af om villain checker bag os eller better må planen være at vi enten caller (hvis han better), for efterfølgende at valuebette/blocke river.
Hvis villain better turn, som det her er tilfældet, må vores udgangspunkt være, at vi vil billigst muligt til showdown. Det giver ingen mening at calle turn for at folde på river. Vi har behov for at genvinde initiativet i hånden, og det gøres bedst/billigst gør ved at blocke river.

Mht levelthinking/tricky villains hvor vi har et solidt read der fortæller os at han formår at skyde 2 barrels med en marginal hånd eller air, der vil jeg overveje at check/calle river, endda måske undtagelsesvis at check/raise ham all-in på river.

27-04-2009 01:16 #6| 0

Jeg syntes det er en fin linje du tager når du er oop mod en aggro lag. faktisk vil jeg sige den er standard.. Han better turn hver gang vi checker til ham og formentlig også riveren.. Hvis hånden var spillet mod en tag vil jeg veksle mellem 3 streets of value og turncheck for potcontrol..

27-04-2009 12:25 #7| 0

@Svenningsen:

Nu skal det jo så siges, at jeg har ganske få hænder på modstanderen.
Ellers er jeg helt enig i dine betragtninger :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar