Et lidt spøjst spot, hvor jeg godt kunne tænke mig at høre hvordan vi griber situationen an.
Jeg kan selvfølgelig ikke lide at bet/folde i en 3-bettet pot, men jeg føler lidt at hvis vi får action fra BB er vi ret crushed. BTN er jeg selvfølgelig ikke bange for da han vil 4-bette hænder der slår mig her altid.
Har ikke mange hænder på nogle af spillerne, men BTN spiller 25/19 over 62 hænder, og BB spiller 22/17 over 47 hænder.
Ingen andre reads og BB er ikke set lave noget lignende.
Hvad er planen her?
BTN sidder med 54.80
BB sidder med 77.40
Hero dækker.
Dealing down cards
Dealt to Hero [Q♠ A♠]
Hero posts the small blind of $0.25
BB posts the big blind of $0.50
X folds.
X folds.
BTN raises to $2.
Hero raises to $7.
BB calls $6.50.
BTN calls $5.
Dealing Flop [3♥ A♥ K♣] Pot: ~21
Hero?
NL50: AQ i 3-bettet pot 3-vejs 150bb
Jeg checker her anyday, især hvis du er forholdsvis readless. Hvis du åbner her, vil du være forholdsvis nem at skyde af potten, hvorfor jeg ville vælge en passiv linie
Min oplevelse på NL50 er, at du forbavsende ofte ville kunne komme forholdsvis billigt til showdown i en pot som denne, forudsat at ingen af dine modstandere sidder med AA, KK eller AK.
Hvis der bliver åbnet allerede på flop vil jeg folde.
Hvis der bliver åbnet på turn vil jeg overveje at calle op til ½ pot, mhp evt at blocke river.
Hvis riverkortet falder uden action, og turn og river i øvrigt blanker, vil jeg overveje enten at bette ½ pot eller check-calle op til ½ pot.
BB sidder ofte med 99,TT,JJ,AQ her og btn kan have mange par og suitede A´er. Jeg mener ikke vi nogensinde kan folde til flopaction medmindre den går bet raise. JEg er ikke enig med niall om at vi skal checkfolde til bet, hvorfor jeg godt kan lide selv at bette floppet. Hvis vi checker har vi forpligtet os til et call.
Er faktisk enig med Svenningsen.
Jeg kommer selvfølgelig ikke til at folde flop hvis jeg checker (med mindre BB skyder og BTN raiser).
C/C er jeg bare ikke helt glad for, da BTN sagtens kan have et hjertertræk eller en gutter her, og vi kommer i mange tilfælde til at give freecards.
Hvad med bet for at folde hvis BB kommer over toppen og for at snappe et all-in hvis BTN skubber?
Som Djowgern og Svenningsen mener jeg at B/F er den bedste linje, mest af alt fordi det bliver meget svært at spille senere streets efter et C/C og C/F mener jeg er udelukket da vi oftest vil få action pre (altså i form af et 4B) fra de hænder der skulle have os crushed på dette flop. Dog kan BB sløve de aller stærkeste hænder i dette spot, og derfor er vi stort set altid slået hvis vi får et raise af vores flopbet.
Kommer lige med lidt flere informationer for forhåbentligt at få lidt flere kommentarer, da det er en ret interessant hånd efter min mening.
I kampens hede og uden at få gennemtænkt det helt, kommer jeg frem til et check selvom jeg egentlig mener at et bet er bedst af førnævnte årsager.
Hvad gør vi nu?
Dealing Flop [3♥ A♥ K♣] Pot: ~21
Hero checks.
BB bets $15.75.
BTN folds.
Hero?
Kommentarer til bet eller check modtages stadig hellere end gerne :)
@djowgern
Stacksizes in mente, må det blive et call og C/F turn som spillet, synes det er super skidt at 3bette for at C/F A-høj flops (coldcallers or not).
En anden gang så lead flop ;)
Som spillet snapfolder jeg her... BB Har vel stortset ak hver evig eneste gang, kan vitterligt ikke se hvad han ellers coldcaller med for så at leade i en multiway...
Fortrækker dog også selv at skyde en 13$ afsted og folde hvis bb kommer over toppen.
Godt, så er der enighed :)
Det var også det jeg var noget frem til, men som sagt fik jeg ikke lige tænkt mig om i hånden, da hånden blev udspillet.
Weird spot.
BB har like never AJ/AT/KQ(som han nok ikke better), så enten har han en høj wtf-factor eller også er vi døde.
Jeg kan btw ikke forstå de folk, som mener at et bet er bedst, men nu vil c/f til BBs udstik.
Jeg synes sådan set et check er udmærket, fordi vi genererer action fra en række svagere holdings, mens omvendt aldrig kan BC profitabelt vs BB.
Jeg ser turn og cf den nok bare, da jeg ikke tror en 22/17 nl50-spiller spasser vildt ud i det her spot.
Som sådan kan man sige det er noget spewish at 3-bette AQs fra sb, når but åbner, hvis ikke du elsker A høje boards, men situationen bliver mærkværdig af at BB blander sig, og I to er 150bb deep.