Hej Chefer..
Villian er reg og kører nogle fornuftige stats der siger:
VP 19 / PR 17 / AF 3.9(flop af:6) / 3bet% 5 / CR 0/
Har ikke set ham ude i snavs, han spiller helt solidt..
Min stats er: 23 / 19 / 3,5 / 3bet% 5
Har spillet solidt tag ikke været ude i snavs..
BossMedia Game #50000001830547744: Table Table TH 4448 - 0.25/0.50 - No Limit Hold'em - 01:11:43 - 2009/11/29
Seat 1: Villian (155.33)
Seat 5: Hero (103.91)
Seat 2: TAG REG (51.70)
Seat 3: DONK (73.46)
Seat 4: NIT (51.55)
Villian posts the small blind of 0.25
__*CVM*__ posts the big blind of 0.50
Hero is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [5♥ 6♥]
jeje33 calls 0.50
grinding_p folds
Hero raises 1.50
Villian calls 1.50
__*CVM*__ folds
jeje33 calls 1.50
*** FLOP *** [7♦ 4♣ 3♦] POT = 5
Villian checks
jeje33 checks
Hero bets 3.75
Villian raises 12.50
jeje33 folds
Hero calls 12.50
*** TURN *** [7♦ 4♣ 3♦] [7♠] POT = 30
Villian bets 17.00
Min plan var at lade ham skyde igen og så AI, men da 7'eren kommer på turn, var jeg bange for hus pga. hans flop CR hvilket jeg aldrig har set ham gøre før.. Set i bakspejlet ville jeg nok have 4bettet floppet, men for at mixe det lidt op blev det altså til et kald af hans 3bet...
NL50 - floppet str8 200bb dyb
Ja et 3bet på floppet havde været dejligt, men et kald synes jeg heller ikke man kan sige noget til.
Turn er lidt klam, og hader at skubbe ind i nuts her, men der er vel også plads til bare at kalde også se en river og evt. folde alt efter action.
Jeg ville forsøge at komme AI på floppet. Der kan komme mange scarecards for os, og også for villian.
Jeg går ud fra en solid reg ikke C/R andet end rigtig gode draws ala 45♦ eller lign, og så selvfølgeligt set.
Kommer du over toppen på floppet virker du meget stærk, men han kan sagtens sætte dig på AA/KK og han folder like 1% af gangene et set anyway...
Nej kunz, der er ikke mange scare cards for os. Der er 3+3+1. 7 outs til hus eller kvader på turn. Og villain stacker obv af på turn med et set, ligegyldigt hvad der kommer.
Dog er faktum også, at villain stacker af med set på floppet. Ergo gør det INGEN forskel udover equity fordelingen, men hvis man buster når turn parre så er vi igen lige vidt. Der er INGEN 2par kombinationer i villains range. Så hans flop raise er luft eller set.
Og jeg indkluderer 88-TT, som luft her. Jeg tror IKKE denne villain buster med de to holdings, når du kommer over toppen på dem. Ej eller får du yderligere action på turn fra dem, selvom den bricker.
Din linie, vil ligegyldigt hvad være stærk nu. bet/call flop -> check/call turn. Mellem regs vil jeg mene det der er et value-play, det burde villain vide, så derfor får du ikke action, hvis du caller turn og er foran. Efter som et paired board også er scare-card for ham.
Konklussion: Jeg siger 29 på floppet og dør indvendig når donken tager af og klonker, men buster anyhow. Med andre ord, få det ind på floppet.
Som spillet, kalder jeg her.
Villain checker river: Value better jeg, i omegnen af ½ pot og kalder shove, kan ikke se villain, check/shover river med huset. Så er han ret kreativ. (Hans type vil have value, ergo better han)
Villain better river: Jeg caller bare, efter devisen om, at hans linie obv er en value linie.
Jeg ser følgende alle ♦ er scarecards for os, og kort der gør, at villian med et set slower ned, så jo, der er mange scarecards.
Du har helt ret, kunz. Jeg har vidst spillet lidt for meget her til aften. Jeg undskylder.
Dette ændrer dog situationen lidt, så kan kan villain reelt sidde med en SC type hånd. Derfor hælder jeg endnu mere til, at man skal ind på floppet frem for at tage af. Hvis man vælger at tage af, så har man lagt linien, så buster man ikke på en ♦ eller et paired board.
Jeg tager dog stadig en passiv linie jer, da turn bettet enten value-linie eller en standard barrel efter flop reraise.
Hvem er Villian?
Som det første, så caller han et button raise fra blinds. Så imo kan han godt have lidt skrald eller være ude i sjov.
Lad os prøve at sætte os ind i Villians hovede. Du har siddet på knappen og sikkert åbnet meget skrald. Nu vil have give lidt igen, så må dette flop imo være et oplagt board for ham at CR her da det ikke rammer din range. Udover det kan han have taget light af, da han ved JEJE caller bagved 9/10 gange her. Det kan være det bare er et playback, men det skal jeg self ikke kunne sige uden kendskab til dynamikken.
Udover det..
Villians range er bred her, x♦x♦, 43s, 56, 76, A7s, PPs. Det er denne type hænder jeg tror han caller med for at floppe et stykke kage. Han ved JEJE caller bag og så har villian bedre odds til at kalde den slags hænder.
Bestem dig nu hvad du vil på følgende turns når du spiller flop som du gør. Hvad gør du hvis der kommer ♦, hvad hvis bordet parer? Du bliver scared til 18 kort som kan ramme turn her! 9 ruder, 3 4ere 3 3ere og 3 7ere. Dvs. i teorien er der 18 kort der gør dig bange, og hvad gør du i følgende scenerio? Du ved det ikke, og det er et svært spot du har sat dig i på dette board.
Jeg potter igen, for at se om han vil lege med min floppede nuts, og så har vi et nemt valg på turn. Selvom jeg oftes tror det bliver fold fra villian eller et shove. Så spiller hånden sig selv og du starter som favorit med mindre han sidder med 5♦6♦.
Som spillet synes jeg den er klam på turn, bordet parre, vi kan godt calle og se river action an, men hva gør vi på ♦ eller non♦ river? Ved sq ikk hvad jeg vil, tror jeg slayer stacken til midten og håber på call af 88-TT/A7. Ved det ikke, men kan ikke lide at folde her, men ved samtidigt ikke hvad jeg gøre til en blank river eller en ruder.
Jeg 3better floppet og prøver at komme ind. Der er for mange scarecards/actionkillers på turn. Han folder jo ikke et set alligevel.
zonki
Hvis jeg må følge op på dit indlæg her. Du har helt ret i, at en multi-street-plan her er et must, når man vil spille trickzy.
Men jeg synes du glemmer at diskonterer parring af boardet med 2. Så reelt set er der alle ♦ og så 7 outs mod hus/quads. Og ved ikke lige hvordan man bør diskonterer for 4♦, men så siger vi 16.5 out :P
Så hånden spiller sig selv på en brick-turn.
Men planen for turn er vel en af tre, i tilfælde scarecards:
1. fold, som den nit man er.
2. Tage den passive linie. Hvor man næsten comitter sig til et call på river, og value-owner sig selv.
3. Teste villain - hvor man skræmmer kunderne ud af butikken, medmindre vi er slået.
Kan vi call turn og fold river?
Når jeg stiller det op på den måde, så kan jeg faktisk ikke se, hvordan vi skal få value ud af vores floppede straight. Jeg hælder mere og mere til, at den skal have fuld hammer på floppet medmindre man virkeligt kan smide meget varm luft ind i villains range. Hvilket jeg ikke mener vi kan i dette spot. Han er nittet.
ja det var sq lidt sent i nat. Korrekt med de 16, men det er stadig mange scare cards.
Ingen tvivl at vi prøver at komme til midten på flop, men hvad gør vi som spillet? Skal vi også overveje at det er knap vs. blinds, eller er han simpelt hen for nit til det og må folde?
Der er ikke meget fokus på PF-spillet, men jeg synes, den skal have en hak mere. Som std. er det fint nok at raise til 3xBB, men vi skal lige tage i mente, det er over en limper her. Jeg vil gøre det til 4-5xBB.
Det vil jeg gøre af forskellige grunde. Ved at raise lidt større, får vi opbygget en større pot i det tilfælde fx Villain vil lege med, så det bliver lettere at stacke af (især vigtigt, når vi nu er dybe)
Vi får ellers isoleret jeje33. Kan ikke lige se, om det er ham, der er DONK eller NIT, men det tilpasser vi os bare til på floppet.
Sidst, men ikke mindst, er der også god mulighed for, vi bare tager den ned med det samme.
Nu rammer vi så et rigtig godt flop, nuts, og hele skidtet, dybt. Vi er tilmed tre, hvilket mindsker incitamentet for at slowplaye. Jeg vil helt sikkert raise over hans checkraise. Der er rigtig mange kort på turn (og river for den sags skyld) som vi helst ikke vil ud i.
Jeg synes ikke, det er noget galt i blot at kalde hans CR, HVIS:
Vi er ikke dybe. Han har tidligere vist, han ikke er bange for at lege i mudderet / bluffe flere streets / let stacke af / overspille FD, to par osv.
På flop vil jeg så gøre det til omkring 34, hvilket vil efterlade os med ca et potbet på turn (stacker af ligemeget hvilket kort der falder)
Som spillet vil jeg kalde turn. Hvis der falder en brick (ingen ♦, ingen 7/4/3), kalder jeg igen turn, ellers fold.