NL50: KK på QJ9tt board i 3-bet pot 200bb deep

#1| 0

Villain spiller 16/13/2.1 over 155 hænder. Fold to 3-bet 1/1. Han virker ikke som den mest aggressive fætter hvilket bl.a. ses af hans c-bet der kun er 50% (6/12) og bl.a. har han check/folded et Q82r board som initial raiser.

Jeg har i den her session spillet 43/33, 3-bet 34% over 200+ hænder, men Villain har af gode grunde kun set de sidste 155. Jeg sidder med direkte position på en kæmpe spew donk hvilket er årsagen til mine stats. Det lader ikke til at ingen af de andre ved bordet har fundet ud af hvad der foregår, så de har bare siddet og folded de sidste mange orbits.

Hvad er planen for hånden?

***** Hand History for Game 10793445195 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, August 17, 06:18:55 EDT 2011
Table Table 201481 (No DP) (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 5: Hero ( $171.65 USD )
Seat 3: Villain ( $109.16 USD )
Seat 6: leonie111222 ( $53.55 USD )
Seat 4: mrhague ( $38.18 USD )
Seat 2: natty29 ( $56.53 USD )
Seat 1: royale886 ( $28.54 USD )
royale886 posts small blind [$0.25 USD].
natty29 posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K K ]
Villain raises [$1.50 USD]
mrhague folds
Hero raises [$4.50 USD]
leonie111222 folds
royale886 folds
natty29 folds
Villain calls [$3 USD]
** Dealing Flop ** [ Q, 9, T ] Pot: 9.26
Villain bets [$7.50 USD]
Hero?

17-08-2011 18:48 #2| 2

Call og se turn kort an. Han kan vel gøre det her med mange kompinationer; flush draw, made str8, Top pair plus str8 drw, 2 par og sets.

Det for weak at folde, men omvendt også for aggro at raise - ergo call.

17-08-2011 20:29 #3| 0

Det er godt nok over mit level, men er et raise til en 17-ish dollar helt ude i hampen her? 3-better han, så er et fold vel ok. På så vådt et board, så har vi jo ingen indikationer overhovedet om villain er på draw. Hvis vi flatter her, og turn er blank og han c-better turn, hvad så?

Caller han dit raise, så vil jeg mene at du har en lettere beslutning på turn da du ved at bygge potten op her, sætter villian i et sværere spot hvis han misser draw. Dertil så er det jo heller ikke umuligt, at din hånd bliver forbedret på turn hvilket gør næste træk let

17-08-2011 20:38 #4| 0
Yod1 skrev:
Caller han dit raise, så vil jeg mene at du har en lettere beslutning på turn da du ved at bygge potten op her, sætter villian i et sværere spot hvis han misser draw. Dertil så er det jo heller ikke umuligt, at din hånd bliver forbedret på turn hvilket gør næste træk let

Hvad gør du så, hvis turn er 3 og han checker?

Jeg foretrækker også klart et call.. Fold er obv. for weak og ved et raise risikere vi at miste AK, AQ, AJ, KQ og diverse skrammel.

EDIT: Ud fra OP's post om villain i potten som IR, ser han ud til at spille rimelig ærligt, så det giver ikke rigtig mening at raise, imo.
Redigeret af CPrimdahl d. 17-08-2011 20:40
17-08-2011 20:47 #5| 0

Der vil jeg checke bag og stå med samme beslutning på river som på turn. På turn er der jo ingen grund til at gøre potten større end den er.

Lad os sige at 3 rammer turn ved flatcall. Villian skyder igen. Hvad gør vi så? Vi har stadig ingen anelse om vi er slået på floppet. Folder vi her?

Redigeret af Yod1 d. 17-08-2011 20:48
17-08-2011 21:10 #6| 0

Ved at re-hejse floppet polariserer du din range til sets, AA, (KK).. måske AQ og obv. air.

Hvad tror du, villain donkbetter? Jeg ser ham ikke donkbette noget, han ikke fortsætter med på fx 3, da det formentlig er made hans eller meget stærke draws - eller air.

Ved at raise spiller vi faceup og fjerner villains mulighed for at begå en fejl igen.

Jeg tror ikke et raise er 'forkert' som sådan, men jeg forventer et call er mere +EV. Vi er jo også IP.

18-08-2011 01:24 #7| 0
Yod1 skrev:
Det er godt nok over mit level, men er et raise til en 17-ish dollar helt ude i hampen her? 3-better han, så er et fold vel ok. På så vådt et board, så har vi jo ingen indikationer overhovedet om villain er på draw. Hvis vi flatter her, og turn er blank og han c-better turn, hvad så?

Du kaster jo bare $ ud af vinduet, hvis du raiser mod en der meget sjældent kalder med noget du slår, men altid folder alt du er langt foran.
18-08-2011 02:41 #8| 0

CPrimdahl: Ja, er helt enig i polariseringen af heros hånd ved et raise. Men allerede pf bliver heros range indsnævret ved 3-bet. Det jeg argumenterer for ved et raise, er at vi skal prøve at indsnævre villians range. Jeg tænker måske for bredt, men som toffees er inde på, så har han masser af hænder han kan have kaldt et 3-bet preflop med, og enten have ramt godt eller have et godt draw.

Derfor vil jeg ved at raise 2,5x hans bet se om vi kan få en indikation af hans range. Det kan selvfølgelig også bare være mig, der giver hans donklead for meget credit :)

Aubrey: Er ikke sikker på hvad du mener. Altså, nu er det altså også selve hånden vi snakker om her. Ikke abc-poker. Det er jo villians donklead efter heros 3bet pf der er nøglen her i mine øjne. Når en TAG spiller vælger at skyde pot oop på et vådt board, så mener jeg ikke at det er spewish at lave et forholdsvis lille raise her, hvis fold er udelukket.

Villian ved jo godt at det er et udtryk for at vi har en "stærk" hånd, ved at raise IP, efter at have 3bettet pf. Det sætter ham i et sværere spot på turn hvis han kalder med draw, og hvis han 3-better på floppet, mener jeg at vi har et easy fold.

Hvis villian folder her (hvilket dog er højst usandsynligt) så hiver vi en pot hjem, som vi måske risikerer at smide på turn eller river, hvis de næste streets completer et draw.

Men ja, det er er aggressivt spillet, jeg tror bare at jeg ville skabe mig selv et sværere spot på turn/river ved at flatte.

18-08-2011 02:47 #9| 0

Problemet ved at raise er bare, at vi giver ham muligheden for at spille sin hånd stort set perfekt derfra. Han laver ikke ret mange fejl der giver os flere knaster. Han folder det vi slår og kommer ind med det vi er bagud mod. Han flatter muligvis combohænder, men det er umuligt for mig at spå om mod, en for mig, unknown villain.

18-08-2011 08:46 #10| 0

Ej, stop nu. Villain donker jo ikke det her flop i en 3bettet pot for at folde til et raise.

Godt nok er villains range ret stærk og der er visse holdings vi er bagud til: AA, TT, 99, QQ hvor de to sidstnævnte er ret usandsynlige. Men til gengæld er AQ (og måske KQ) en ganske sandsynlig holding med 12 kombinationer i sig selv.

Vi bliver nødt til at raise floppet og kommet ind inden bordet svanser. Både A, K, Q, J, 8 og er actionkillers.

Edit: Jeg glemte dybden... 200bb er flat standard

Redigeret af raskEn d. 18-08-2011 17:30
18-08-2011 09:21 #11| 0

@rasken
Så du stacker auto af i 3b pot på det board 200bb dyb?

18-08-2011 10:06 #12| 0

@Rasken
Tror virkelig det er en giga fejl at raise for at komme ind her. I sær 200bb dyb. Tror best case det er et flip mod villains get-it-in-range her.

Redigeret af AubreyGraham d. 18-08-2011 11:11
18-08-2011 10:59 #13| 0

Indtil raskens indlæg var jeg slet ikke i tvivl::??!! Jeg ved ikke om det er et level?

Bordet er super koordineret, så jeg kan ikke folde til et bet.
@ Yod1 - Ved at raise flop, åbner du nu netop for at alle combo-draws vil reraise dig og det vil ikke være en fejl(specielt ikek når du vil folde overpar/toppar) - Der vil du så folde? Sets vil self også reraise dig. Jeg synes altså ikke rigtigt du får den information som du argumenterer for, ved at raise? Self får du ham til at folde weak-draws og air, men det har du jo ikke lyst til... Jeg synes heller aldrig du kan checke turn bagpå - Så giver du jo gratis kort til at han kan trække ud.

Jeg ville kalde til bunds, med mindre brdet bliver endnu mere scary/completer - Derved lader jeg ham skyde med sit air, TPTK, draws, samt self. hans valuehænder hvor jeg taber - Men jeg har ikke lyst til at spille en kæmpe pot her med overpar eller TPTK 200 dyb.

Super spændende hånd - Jeg følger udviklingen

18-08-2011 12:40 #14| 0

På floppet har Hero investeret 9bb (<5% af stacken), så jeg synes det er en GIGA fejl at stacke af med TPTK, som jo egentlig er det, vi har.

AKQJ8 og er rigtig nok actionkillers, men du kommer aldrig godt ind 200bb mod en så straight forward spiller.

18-08-2011 14:27 #15| 0

Jeg kommer selvfølgelig aldrig til at raise/folde. Det er 2011, ikke 2005, folk burde være blevet bedre :)

Hvis vi kalder, skal vi have en plan for turn + river. Hvilke kort folder vi? Hvilke kalder vi? Hvad kan vi (ikke) valuebette?

Jeg tror også det er temmelig skidt at komme ind her. Med en SPR på 11 (hvilket næsten svarer til en singleraised pot) på et board der nailer hans range, der her er smallere og derfor stærkere - og nå ja, så er han nit.

Redigeret af SørenSnegl d. 18-08-2011 14:30
18-08-2011 14:38 #16| 0

Er enig med CPrimdahl og AubreyGraham her mod denne type 200bb dyb. Caller kun flop, og det er ret sandsynligt, at jeg ikke holder på kortene hele vejen, hvis nitten bomber alle gader...

18-08-2011 15:07 #17| 0

Ved at call på flop ønsker vi lidt at se 2-6 i ikke spar. Og skyder han igen turn, kan vi kalde igen. Her begynder den er blive svær, for så skal vi tage stilling til hvad vi gør på valuebet/AI-på river.

Hvis han bremser lidt op, og går check på turn, kan vi selv med ønsket kort checke bag, og udnytte vores pos, og så kalde et river-bet. Sgu han gå i check der også, skyder vi selfølgelig selv et value-bet på river.

18-08-2011 15:36 #18| 0

Jeg caller flop og fortsætter på 2-10 none , måske med undtagelse af en 8'er. Hvis jeg rammer en K (uanset suit), går jeg nok død.

EDIT: Måske med undtagelse af en 8'er (ikke en 9'er)

Redigeret af CPrimdahl d. 18-08-2011 15:44
18-08-2011 17:31 #19| 0

Jeg troede vi var 100bb dyb :x. Flat er standard her

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar