Den her hånd er fucked på flere måder. Mit net gik, og da jeg fik sat reserve stick i var jeg et sekund fra at time ud så jeg nåede kun at trykke call. Jeg havde faktisk ikke engang set at vi var 3-handed før overcalleren check/callede flop.
Havde jeg opdaget det, havde jeg nok leaded floppet.
Villain 1 er ret ukendt. Han spiller 24/22, 3-bet 5.4% over 92 hænder, og har ellers intet andet på ham.
Villain 2 virker som en OK spiller, men det er kun en fornemmelse. Jeg har ikke set ham overcalle før, og generelt ser jeg ikke det store lys i spillere der overcaller, så dunno hvor god han reelt er. Han spiller 22/18. Vi har ikke rigtig nogen historik, men han har nok set at jeg kan lave ballade - det var dog 2-vejs til floppet i en single raised flop, hvor jeg check/raiser et flop og check/folder turn.
Jeg spiller 26/22 og han ser mig nok som temmelig aggressiv og barrel happy.
Hvilken range sætter i Villain 2 på?
***** Hand History for Game 10790642741 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, August 16, 09:21:49 EDT 2011
Table Table 201085 (No DP) (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 2: Villain 1 ( $50 USD )
Seat 6: Hero ( $123.57 USD )
Seat 4: Villain 2 ( $92.40 USD )
Seat 5: TheCodFather ( $41.42 USD )
Seat 1: everest988 ( $26.87 USD )
Seat 3: kikukildu ( $12.50 USD )
kikukildu posts small blind [$0.25 USD].
Piotr280688 posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Q♣ Q♠ ]
TheCodFather folds
Hero raises [$1.50 USD]
everest988 folds
Villain 1 raises [$4 USD]
kikukildu folds
Villain 2 calls [$3.50 USD]
Hero calls [$2.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 9♠, Q♥, A♥ ] Pot: 11.64
Villain 2 checks
Hero checks
Villain 1 bets [$4 USD]
Villain 2 calls [$4 USD]
Hero raises [$17.50 USD]
Villain 1 folds
Villain 2 calls [$13.50 USD]
** Dealing Turn ** [ K♣ ] Pot: 48.69
Villain 2 checks
Hero bets [$27.50 USD]
Villain 2 calls [$27.50 USD]
** Dealing River ** [ 5♥ ] Pot: 103.25
Villain 2 is all-In [$43.40 USD]
NL50: Set i 3-bet pot 200bb deep - riverbeslutning
Raise mere flop, bet mere turn og hånden spiller sig selv. Det er imo vigtigere end hvad han lige sidder med i spottet.
Synes også umiddelbart turmbettet er for småt. Mener du skal kalde river.
Selvfølgelig kunne han godt ligne et FD, men der er bare ikke mange FD i hans range preflop. Preflop ligner han naturligvis KK og AA, der håber du repopper, kunne sikkert også have en sjælden JJ-88, hvor man føler at han vil have odds til at kalde, selv hvis du reraiser, givet at I er dybe.
Det er lidt skidt, men synes den spiller sig selv og du kan ikke folde river - Selvom du kun slår air og 99 eller en sjælden JJ der spasser ud
Jeg betaler btw også river, uden at være glad for det. AA er den mest sandsynlige hånd imo, men hvem ved om han synes AK skal valuebettes i spottet eller what ever.
@IstvaN
Det er måske også et overstatement at det er det mest sandsynlige. Men AK tror jeg oftest han moser ind preflop. AQ er generelt bare unlikely. 99 er generelt i min optik bare mere usandsynlig givet linjen end AA.
Hvad er det folk forventer villain kommer til river med, som vi slår?
Han c/r nok ca ALTID +2par på flop vs det lille c-bet, specielt når det er 3-vejs og floppet er ret kordineret
Det ligner bare altid en klonket flush (JhTh,KhJh,KhTh,Th9h,Jh9h type hænder) eller JTs straight - fair nok han nok oftest spiller sine FDs aggressivt (fordi det er combodraw oftest) men det kan være han ikke mener han har FE og bare udnytter sin store mængde equity.
Det største problem er, at jeg kan virkelig ikke finde én hånd villain spiller sådan her, som vi slår. Han kan sagtens lead-shove river med flush(eller straight) fordi han er bange for vi checker bag med +2par og forventer vi cryingcaller pga de gode odds. Hvis folk så ævler op om hvor exploitable vores fold er og hvor gode odds vi får, vil jeg gerne have dem til at nævne specifikke hænder villain kommer til river med som vi er foran, og derudover vælger at shove river, hvor han efterlader os glimrende pot-odds
Så lidt en opsummering:
1. +2par(sets) c/r flop ca altid (og hvis ikke, som er super unlikely imo, får han det nok ind på turn)
2. Qx folder flop
3. Random AJ/AT folder flop næsten altid og hvis ikke turn
4. Han leader klonket flush og efterlader os super odds
5. Skulle han på meget underlig vis komme til river med set eller 2par, som er super unlikely imo, tror jeg også han meget sjældent lead-shover
De 5 punkter tilsammen gør imo at vi næsten aldrig kan være gode her. Kommer villain magisk vis til river med noget underlig AJ som vi er foran, er det heller ikke sådan han får stå-dreng over et rivershove, da folk cryngcaller for meget i de her spots (viser de første comments meget godt)
Vi skal være gode omkring 23% af gangene på river før vi kan call, hvilket jeg ikke mener. Tror vi er gode 10-15% af gangene og det er endda set med optimistiske øjne
Vil gerne ærligt indrømme, at jeg måske for kategorisk udelukker flushes + straights, fordi jeg ikke forventer folk betaler med dem preflop. Antagelses vis virker det mere sandsynligt end at skulle antage punkt flere af de punkter du opstiller.
Hvis vi vender den lidt om og ser den fra villains side, hvad tror folk så han forventer vi sidder med i et spot som dette, efter at have flattet 3b pf, c/R flop, og bettet turn? Vores dårligste riverhandske er vel dybest set AQ. Så kan egentlig ikke se hvad villain leader river med som vi har slået, med mindre han er genial og ved at du ved, at han ved, at du i bedste fald for ham sidder med AQ og derfor ikke burde gøre det her med noget som helst. Og realistisk set sker det vidst aldrig =)
Or am i lost?