Har godt read på goalshow2 over 500 hænder er han 30/13 preflop og flop agg. på 3,11
Game #3337194884: Hold'em NL ($2/$5) - 2006/09/04 - 11:06:39 (ET)
Table "ontherealb" Seat 6 is the button.
Seat 1: Paltkoma ($744.50 in chips)
Seat 2: goalshow2 ($994 in chips)
Seat 3: luckbox ($879 in chips)
Seat 4: movemaker ($922.92 in chips)
Seat 5: borki ($478.25 in chips)
Seat 6: Laur3000 ($578 in chips)
Paltkoma: posts small blind $2
goalshow2: posts big blind $5
----- HOLE CARDS -----
dealt to Laur3000 [5h Ah]
luckbox: folds
movemaker: folds
borki: folds
Laur3000: raises to $15
Paltkoma: calls $13
goalshow2: calls $10
----- FLOP ----- [8d Ad 5c]
Paltkoma: checks
goalshow2: checks
Laur3000: bets $40
Paltkoma: folds
goalshow2: raises to $80
Laur3000: raises to $160
goalshow2: folds
Returned uncalled bets $80 to Laur3000
Laur3000: doesn't show hand
Laur3000 collects $202 from Main pot
Er lidt i tvivl om der skal reraises mere på flop for at beskytte mod flush-draw, men med den position han sidder, tvivler jeg faktisk på han sidder med flush-draw (hans klik-raise giver ham ikke noget free-card på turn. Havde han siddet i posision er han dog bestemt typen der godt kunne gøre det).
Jeg er dog nervøs for A8 og klik-raiser derfor tilbage for lige at få lidt mere information og fordi jeg egentlig ikke har lyst til at se flere kort.
Kommentare?
NL500 6 mands
RE-click rocks!
"Jeg er dog nervøs for A8 og klik-raiser derfor tilbage for lige at få lidt mere information og fordi jeg egentlig ikke har lyst til at se flere kort."
Øhm.. Jeg tror nu de fleste som minimum caller her med A8, så hvis var hans holding, tror jeg du uden tvivl du kommer til at se et kort mere ;-)
@birchvip:
Ja det er jeg nu godt klar over, men det er netop for at få noget mere information. Hvis han caller mit klik-reraise og fyre på turn, vil jeg nok smide, da jeg ikke har ham til at gøre det med eks. AQ.
Formålet er derfor netop at få så billig information som muligt. For hvis jeg fyrer mere til den på mit reraise, begynder den at blive rigtig dyr hvis han skulle have A8 eller trips. Og hvis jeg bare caller giver jeg ham leaden i hånden og hvad gør man så mod et fornuftigt bet på turn (som han jo nok ville gøre med eks. AQ, men naturligt også med A8 og trips)???
Jeg synes det er fint spil. længere er den ikke. Du siger det hele selv.
Nu er det vel ikke direkte et click-raise, da du raiser det dobbelte af hvad der er tilladt - men mht. til flopraiset, er jeg ikke ubetinget vild med det.
Du får action fra alle de hænder du gerne vil have information om, hvorvidt du er slået, og giver over 3:1 odds til et flushdraw, som altså også bør calle dit raise, implied odds taget i betragtning.
Mange gange vil jeg calle minraiset - du er i position, og flushdrawet er mindre sandsynligt når A♦ ligger på bordet.
Hvis du vil raise for at kunne folde til et skub eller lukke af efter et call, skal den op på 220-250 IMO.
Men ellers vil jeg foretrække call, lead turn hvis checket til, evt. push hvis villain leader turn.