UTG er fisk 58/22 og target.
CO er 19/16/3.7 og folder 77% til 3bets.
BB er 25/20/3.8 og 3better ca 10% mod CO opens.
3bet pre er std. men CO havde (inden han mødte mig) en Fto3bet % på 92% så jeg har taget hans penge ved at 3bette ham med ATC indtil han justerede og har så arbejdet nogle 4bet bluffs ind etc. Så ved ikke helt om han overjusterer mod mig lige for tiden.
SB ($891)
BB ($1,131)
UTG ($368)
UTG+1 ($598)
CO ($541)
Hero ($550)
Dealt to Hero 8♦ 9♦
UTG calls $5, fold, CO raises to $22.50, Hero calls $22.50, fold, BB raises to $72, fold, fold, Hero calls $49.50
FLOP ($174) 7♥ 5♣ A♦
BB bets $100, Hero calls $100
TURN ($374) 7♥ 5♣ A♦ K♦
BB checks, Hero ?
Synes fold pre er så weak så vælger at tage et flop af, vi får også 2.5:1. Floater floppet fordi vi ikke repper meget ved at raise og fordi folk plejer at spille temmelig faceup på turn i sådan et spot og vi har en gutter til NUTZ og backdoor FD.
Skyder vi turn og jammer river for at folde AJ-AT, måske AQ, og risikerer at blive CR eller checker vi bag og prøver at folde TT-QQ ud på river?
NL500: 87s IP float 3bet pot
jeg bliver nød til at skyde turn, syntes et check er for svagt. Det gør også vores bet på river sværer for ham hvis han sidder med TT-QQ eller en semi svag A. Får vi nakken på vores turnraise bliver jeg nok nødt til at slippe den.
Nogle rivers du ikke skyder?
Mehh ville sgu nok vælge et frikort her, primært fordi vi imo ikke er dybe nok til at få nogen af de ovennævnte es hænder til at folde... Mener ak/aq er vel aldrig i din range som spillet preflop. Derudover burde vi også kunne få 10,10-q,q til at folde langt størstedelen af gangene de gange river blanker..
Jeg er ikke vild med dobbeltcallet pf, da du aldrig gør det med en stærk hånd.
Som spillet bliver du nødt til at skyde turn, men jeg tvivler på han folder ret meget andet end hænder der har missed helt, og hvis han er lidt tænkende er det obv. et spot at trappe.
Noget vrøvl jeg fik skrevet ovenfor. Jeg synes check er bedst, da du ikke repper ret mange Ax og Kx'er og vores hånd er fint skjult.
Desuden tror jeg godt vi kan få ham af Kx og QQ-99 alligevel, hvis river blanker.
@muffies
Jeg kunne godt finde på at dobbelt calle TT+ pre, og det synes jeg også er et nogenlunde decent play.
@Løp
Jeg vil ikke mene det er et nogenlunde decent play, at dobbeltcalle TT+ mod en mand som 3better 10 % og spiller 25/20.
Så må det første call være med planen om at 4bette.
Jeg checker bag. Villain har en masse A'er i sin squeeze-range som han aldrig folder og ofte checker turn med - jeg tror faktisk villain folder oftere hvis han better turn igen og du skubber indover end han g0r til et bet fra din side som spillet.
Turn her er et rigtig godt 2nd brl spot da du oftest folder hele den range du caller floppet med (88-TT som er en rigtig stor del af din range her).
I forhold til TT-QQ haender fra villains side tror jeg meget sjaeldent de bliver c-bettet paa det flop her. Han er enten langt bagud eller du traekker til 2 outs saa det giver ikke rigtig mening.
Jeg forelsker mig tit selv i mine SC's, men jeg tror ikke paa dit preflop spil her er profitabelt da du ikke kan reppe vildt meget og tit ender med nogle halv-klamme beslutninger.
@ checkers
Skyder i en blank river for at folde de evt 99-QQ?
Jeg skyder river, ikke saa meget for at faa ham til at folde 99-QQ som for at faa ham til at folde det air vi alligevel er bagud til med vores 9 h0j.
check flop, det gør vi med den del af Ax der er i vores range og med de hænder vi har SD value med. Når han checker river, better vi altid