NL500 AA rigtig spillet eller ....

#1| 0

Har siddet og hygget mig på SH NL500

Stille og roligt bygget stack til 1200, har været SemiTAG.

Villain er reg, og noget LAG, stack 550, har spillet ca. 30 hænder og ikke været i "krig" med ham endnu.

Hånden:

Foldet til mig der sidder før knappen og samler A A
Raiser standard til 17,5
Villain på knappen betaler, SB og BB folder

Flop: 9 4 5
Better 40 ind i potten og bliver raiset til 100.

Reraiser til 170 (tanken er at smide til et push, afvente turn og hvis ingen klør AI)
Han caller de 70

Turn: 3
Jeg går AI

Rigtig spillet eller ..............

15-11-2007 10:38 #2| 0

Hvis villain er LAG, så raiser han floppet med ret mange hænder, men så 3-bet da ordentlig istedet for at gayraise ham!!!

Hvis du har et read der sig han raiser floppet med alt muligt garbage så sender jeg bare stakken ind på floppet.

Ellers kan en fin linje være kald på flop og så CR AI på blanke turns.

Jørn

15-11-2007 10:38 #3| 0

Den ser lidt skæv ud i min bog.

Pre flop er det vel standard. Knappens call er vel også standard med en ret bred range af hænder da han er i position og LAG. Ønske set-up.

Efter floppet byder du 40 ind i en pot på 42,50 som er helt efter bogen.

Han re-raiser med 60 i en pot på 120 hvilket kan være hvad som helst. Han har monster, han vil købe et billigt riverkort til sit draw eller han vil stjæle fra dig.

Da du re-re-raiser med 70 i en pot på 240 har han enormt gode odds til at calle selv med marginale hænder da han er i position. Han har altså alle fordelene ved at du skal acte først.

Da du alligevel vil skubbe efter turn ville jeg nok have skubbet istedet for det baby-raise på 70. For at spare kunne du have lavet et ordentligt bet på 200-250. Hvis han stadig vil lege med så skal du vurdere om han har ramt eller om hvilket draw han er på. Du er dog så forpligtiget at du nok ikke kan andet end gå i bund, men pointen er at han skal træffe den svære beslutning om at forpligtige sig på et draw.

Så i det lange løb vil du tabe på denne linie som jeg vurdere det.

15-11-2007 10:39 #4| 0

Enig med Thyssen, men det er ofte svært ikke at være ;)

15-11-2007 11:25 #5| 0
OP

Som det jo nok vil fremgå var det ikke en hånd jeg vandt. og jeg er enig med frudrusse om at jeg skulle have givet den et noget større skud på floppet, men var i situationen 100% sikker på jeg var foran og ville gerne have så mange skillinger udaf ham som muligt.

Villain caller mit AI på turn efter lang betænkningstid med 6 6

WTF tænker jeg og er klar til at se potten gå i min retning, men han rammer selvfølgelig en 7 og sin Str8 på river.

Har regnet på det og på turn er jeg 75% favorit og hans potodss er i omegnen af 33% så den er lige på vippen for ham at calle.

Men så kan jeg lære det. LOL

15-11-2007 13:33 #6| 0

Hvis jeg 3-better floppet bliver det AI, dit raise til 170 kan jeg ikke lide. Alternativt kan du bare kalde og se action an på turn.

15-11-2007 14:14 #7| 0

Var du helt seriøst i tvivl om denne hånd? Altså udover dit svage flop hejs?
Hvis ikke kan du så ikke poste den i bad beats og blær.

15-11-2007 15:50 #8| 0

Virker på mig lidt som om du spiller over dit normale limit..
Og ja den skal have mere på floppet..

Derudover hænger dette ikke rigtig sammen:

"Reraiser til 170 (-->tanken er at smide til et push<--, afvente turn og hvis ingen klør AI)"

og

"og jeg er enig med frudrusse om at jeg skulle have givet den et noget større skud på floppet, men var i situationen 100% sikker på jeg var foran og ville gerne have så mange skillinger udaf ham som muligt."

Det må da være -EV at smide til et push hvis man er 100% sikker på man er foran :D

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar