NL500 AKs

#1| 0

Ligeså meget som jeg smadre NL200, ligeså ishamrendes kold er jeg på NL500. Jeg føler ikke jeg har været så meget i tvivl om nogle hænder før, som jeg er lige pt. Endvidere kan jeg heller ikke finde ud af, om jeg overhovedet spiller godt nok.

Denne er bare første af mange hænder, jeg vil smide op. De kan virke std., men jeg er stadig semi i tvivl, eller værre.

Villain har været stille, intet lavet so far. Han multitabler ikke, ellers har jeg intet på ham. Første clinch mellem ham og jeg. Jeg har spillet 24/19/3, tvivler dog på det er noget han ved.

Seat 1: NPND ($980.44 in chips)
Seat 2: drazil ($572 in chips)
Seat 3: Hero ($1053.65 in chips)
Seat 4: LaiLai2 ($400 in chips)
Seat 5: Greg41 sits out
Seat 6: Frigy0303 ($592.65 in chips)
Frigy0303: posts small blind $2
NPND: posts big blind $5
LaiLai2: posts big blind $5
----- HOLE CARDS -----
dealt to Hero [K A
drazil: folds
Hero: raises to $25
LaiLai2: folds
Frigy0303: calls $23
NPND: folds
----- FLOP ----- [6 7s 2 60$
Frigy0303: checks
hero: bets $44
Frigy0303: raises to $88
Hero: calls $44
----- TURN ----- [6 7s 2 [A (236)
Frigy0303: checks
Hero: checks
----- RIVER ----- [6 7s 2 A T (236)
Frigy0303: bets $140
Hero: calls $140

Jeg caller kun floppet, da jeg tror jeg får alle hans penge, hvis jeg spiker nuts på turn. Og jeg vil helst ikke skubbe ind i TTP elller set. Turn checker jeg, da jeg ikke vil have han kommer over toppen på mig igen, og tror han folder alt jeg har slået alligevel. Er det helt i skoven?

19-04-2008 04:20 #2| 0

fino

19-04-2008 04:21 #3| 0

jeg spiller den på samme måde. synes det ser fint ud. Jeg bryder mig ik om at 3 bette flobbet uden dynamik

Edit; jeg better turn af og til i håb om at charge div draws

19-04-2008 06:07 #4| 0

stacken til midten på floppet.

19-04-2008 11:18 #5| 0

3bet flop, du har nuts

19-04-2008 12:01 #6| 0

insta-3bet floppet mod en flop-"klikker"

19-04-2008 12:15 #7| 0

Til skub på flop:

Hvis vi siger at du er 33% hvis du bliver kaldt - så skal du bruge 40% FE for at det er +EV. Og 40% har du vel, men næppe meget mere...

Om det så er max EV at skubbe er nok sværere at sige...

Som spillet: kunne godt finde på betcalle 2/3 pot turn som lorten1...

Som spillet: river fint.

19-04-2008 12:29 #8| 0

bliv på 200nl

19-04-2008 13:06 #9| 0

Som thyssen, vs et "click" er det der insta 3bet, jeg siger 300 straight. Nogle donsk vil selvfølgelig spille et set på den måde, men oftere er det et draw eller noget tp skrammel.

19-04-2008 13:42 #10| 0

Dette er en hånd, hvor Hero skal tage styringen. Men den bliver desværre overladt til Villain med flop-callet. Det er den eneste fejl jeg kan se. Resten af hånden kunne ikke være spillet meget anderledes.

Her er lidt om hvilke hænder jeg vil putte ham på, og hvordan jeg vil spille hånden (I må gerne være uenige)

Uden nævneværdig info mod en spiller der har været stille, vil jeg (om han er eller ej) midlertidligt kategorisere ham som tight, og spille hånden derefter. Med det i mente, plus at han caller 5BB ude af position, er jeg som udganspunkt ikke bange for TTP, openended straight-draw. Mener heller ikke at flush draw, er vildt sandsynlig (vi holder også to flushkort). Det betyder dog ikke, at de hænder absolut er udelukket - det er blot et analytisk skøn.

Her vil jeg istedet primært fokusere på sæts og PP's fra 55-JJ, og AQ/AK... (den range kan self udvides og snævres ind efter HVOR stille skurk har været) Hvis skurk raiser floppet med 55, 88, 99, 1010, og JJ, vil jeg i gennemsnit være foran med en god lille margen ved riveren. - Jeg har også den fordel, at jeg bedre ved hvor jeg er i hånden, da PP''s er svære at spille. Hvis villain derimod har et sæt vil vi ofte være cuttet ned på 8/7 Outs.... Dog vælger mange spillere at calle med deres set på floppet, for at checkraise turn, så jeg vil derfor hælde mere til at Villain holder et Pocket-Pair (det er stadig kun gisninger)

Da Hero ofte kun er foran over 2 kort, men ikke 1, ønsker jeg af gode grunde, at tage styring før turn. Det betyder at der skal 3bettes på floppet. hvorfor? a) du kan nogengange vinde potte her b) du kan blive checket til på turn, og derefter får et turnbet/riverbet mere respekt hvis du misser c) han kan checke og du kan tage et freecard d) du kan ramme din flush/A/K og allerede have bygget et stort pot op.

Mener klart at 3-bet er den bedste løsning. Man skal spille sine "store" draws agressivt, og det er ikke muligt hvis man caller/blir passiv

Bud på villains hånd: Han rammet et set af 10'ere på riveren... Eller så better han JJ ...

Med venlig hilsen Pharmazist

19-04-2008 22:32 #11| 0

@Mancini

"Endvidere kan jeg heller ikke finde ud af, om jeg overhovedet spiller godt nok."

Prøv denne her:

Efter at have spillet nok hænder til at du føler dig bekendt med dit nye level, laver du en liste over de facetter af spillet, hvor du mener at du er foran competition. (Fx. fra min NL 200 liste: "De 3-better for lidt pre-flop - det gør jeg ikke.")

Hvis du IKKE kan lave denne liste på en måde der overbeviser DIG SELV om at du slår niveauet - så ryk ned og arbejd fremad.

Glimrende metode til at give en negativ confirm, hvis du har tilstrækkeligt selvkritisk dømmekraft og åbenhed omkring dine egne evner (og det er jeg sikker på at du har).

19-04-2008 23:08 #12| 0

Du spiller den helt ok. Flop-clicks kan betyde rigtig meget og jeg er slet ikke sikker paa du er foran den range han g0r det med.

20-04-2008 00:15 #13| 0

3-better også floppet. Som spillet better jeg turn 10/10. Fint call på river, da jeg ikke tror du bliver betalt af noget du slår og du risikerer at få et 3-bet i hovedet, nu hvor du ikke ved hvor du står + at du får et billigt showdown, så du kan se hvad villain klikker floppet med og smide en note på ham til næste gang.

20-04-2008 00:20 #14| 0

@uffefh

Et click på et meget drawheavy board, er iflg. min erfaring et floppet top-, eller mellempar, som billigt prøver at få info for at se om det er slået eller ej. Jeg ville være mere suspekt overfor et klik på et knastørt board.
Da villain samtidig checker turn da A'et falder, er jeg ret sikker på at Hero er foran hér.

20-04-2008 01:28 #15| 0

Tror du villain folder hans mellem eller top par hvis vi 3-better? Et click her er en donks move og jeg tror sjaeldent han g0r det med en plan om at folde og selvom vi er marginal favorit imod hans range kan jeg ikke se formaalet med at coinflippe i det her spot.

Mht turn er min erfaring at donks sjaeldent betaler 2 bets paa et A high board. Dette bet kan vi ligesaa godt saette ind paa river da vi ikke er saa bange draws men helst vil undgaa at blive check-raised da vi, selvom vi har mange outs, maa se os selv som dogs hvis det sker.

20-04-2008 02:57 #16| 0

@Kardinsky

"De 3-better for lidt pre-flop"

Prøv at spille på party så ;)

20-04-2008 10:25 #17| 0

Intet du gør i hånden er som sådan skævt. Det du laver på hver street er naturligvis +ev.

Jeg er dog i tvivl om hvorvidt du maksimerer din value. Flopclickraises er ofte alt muligt og jeg i tvivl om hvorvidt han stacker af til dig ofte nok hvis du spiker diamonds. A/K stacker han nok heller ikke af med med, med mindre du er slået.

Jeg 3-better floppet af følgende årsager:

-Vi har en solid equity, men jeg er egentlig i tvivl om hvorvidt vores implied odds er strålende.

-Puljen er allerede stor, og grundet tvivlen om vores implied odds vil jeg gerne tage ned nu.

-Grundet hans formodentligt brede range har vi solid fe.

-Hvis vi kun svarer igen ved at 3-bet af clickraises, når vi er monstre mener jeg vi bliver for nemme at udspille, og netop i et spot som dette, hvor vi ikke er wa/wb kan jeg godt lide det. At 3-bette flop med OP, er altid sick klamt med mindre villain er en donk der stacker af.

Jeg moser flop med mindre jeg har en fornemmelse af, at villain finder det mere skræmmende jeg siger 300 og caller push.

20-04-2008 19:14 #18| 0
OP

Mange gode pointer fra folk, tak for det. Jeg har fået masser af stof til eftertanke, så nu skal øverste etage lige arbejde færdig. :)

Aktuelt havde Villain 66.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar