NL500 - Call på river?

#1| 0

Villain har spillet TA med stats 20/16/3. Da vi kun har spillet få orbits kan dette godt være lidt ved siden af!!

Villain har været ret aktiv i position, men har taget ned på floppet hver gang.

Table "Baytree" Seat 5 is the button.
Seat 2: KaKa22 ($158.14 in chips)
Seat 4: Hero ($633.65 in chips)
Seat 5: Villain ($527.70 in chips)
KaKa22: posts small blind $2
Hero: posts big blind $5
----- HOLE CARDS -----
dealt to Hero A 9
Villain: raises to $20
KaKa22: folds
Hero: calls $15
----- FLOP ----- 9 5 Q
Hero: checks
Villain: bets $33
Hero: calls $33
----- TURN ----- 9 5 Q 3
Villain: bets $86
Hero: calls $86
----- RIVER ----- 9 5 Q 3 3
Villain: bets $388.70 and is all-in

Hvad gør vi her? Hvilken hånd kan jeg sætte ham på?

04-02-2008 12:03 #2| 0

Way over mit limit, men virker som et fold. Du har ingen info fået, ved blot at calle. Hvis du vil spille hånden, så raise flop.

04-02-2008 12:32 #3| 0

Jeg synes dit flatcall preflop er ret skidt, enten 3-better jeg eller også folder jeg. Han skal være pænt dårlig før det kan betale sig at flatcalle oop med A9o imo.

Med det sagt synes jeg du bør leade turn og folde til et raise eller CR floppet.

Der er en del diskussion om det at spille mellempar oop i denne tråd:

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=147141

Jeg bryder dig ikke om din linje når du ikke har flere reads. Vi skal være pænt sikre på at villain skyder massere af bluffs af her før vi profitabelt kan lave et call.

04-02-2008 13:02 #4| 0

mod en meget aktiv modstander synes jeg linjen til afveksling er fin hvis du betaler river. men du skal være ret så sikker på han better sine draws.

04-02-2008 14:06 #5| 0
OP

@hahila

hvad mener du med meget aktiv? Af det jeg har set har han ikke været "out of line", men jeg har ikke set ham vise nogen hænder o så det er svært at sige...

04-02-2008 16:31 #6| 0

Nakken preflop, eller CR flop. Ud fra villains stats ligner det et fold, men hvorfor skulle villain reste river og ikke nøjes med at valuebette, hvis han tror han er foran? Det ligner mere han har dig på et missed draw, både str8 og flushen misser og han prøver at købe dig ud med en dårligere holding.

04-02-2008 17:15 #7| 0

En noget underlig linie du vælger der.

Hvis du mener det er rimeligt at calle river, så må du sætte ham på et træk. Er han på træk så der jo nakkes på turn, da han ikke har odds til at calle med kun et kort tilbage.

Så hvad sætter du ham på hele vejen igennem hånden ?
har han en Q skal du væk - er han på træk skal der nakkes på turn.

04-02-2008 18:44 #8| 0

hånden er vel ok, problemet er bare at riverbeslutningen afhænger rigtig meget af din modstander - hvor aggro er han? er hans range nuts/air med riverskubbet? tilter han? steamer han? hvordan reagerer han når man viser svaghed etc

Du har ikke spillet særlig meget med villain så du ved ikke tilnærmelsesvis nok til at tage den korrekte beslutning, derfor bør du vælge en anden linje tidligere i hånden; reraise preflop; checkraise flop, lead turn - whatever.

Desuden hader jeg dig call preflop.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar