Game # Hold'em NL ($2/$5) -
Table "Heartsdefender" Seat 4 is the button.
Seat 1: SufferWell ($513 in chips)
Seat 2: NoFoldMan ($477 in chips)
Seat 3: UbeTiCal ($486 in chips)
Seat 4: GrandXx ($964.20 in chips)
Seat 5: JensLE ($499.40 in chips)
Seat 6: Jimmyb78 ($683.45 in chips)
JensLE: posts small blind $2
Jimmyb78: posts big blind $5
----- HOLE CARDS -----
dealt to SufferWell A♥ 9♥
SufferWell: raises to $15
NoFoldMan: folds
UbeTiCal: calls $15
GrandXx: folds
JensLE: folds
Jimmyb78: folds
----- FLOP ----- 5♣ J♥ Q♥
SufferWell: bets $25
UbeTiCal: raises to $75
SufferWell: raises to $185
UbeTiCal: raises to $471 and is all-in
SufferWell: calls $286
hvad siger i ? skal den skæres anderledes?
NL500 flushdraw call !?!
Ps. han spiller 27/22/4 med en flop AF på 6.
Over 177 hænder, så har ikke de store reads
Du kan aldrig folde for 286 i dette spot når puljen bliver på 1000.
Jeg kommer gerne ind her.. fint..
Edit. tror hans stats er ligegyldelig..Gamble or not.
Altså jeg forstår ikk du re-raiser til 185, men hvis det er sådan du spiller, så er du jo selv comitted til at calle hans ai. Men jeg havde nok callet hans re-raise og set turn an. Virker lidt som om du er oppe i mod et set eller to par.
Spiller langt fra dit på dit lvl, men det er bare sådan jeg tænker.
Jeg reraiser den til noget der ligner 230 for at committe mig selv, give odds til at calle all in, og give ham chancen for at folde en del hænder. Call er imo en skidt (passiv) løsning, da vi må smide til et pot bet på en blank turn.
Som pre agressor holder jeg dampen oppe på et sådant flop anyday.
Synes ikke nødvendigvis call er en dårlig løsning, det kommer an på dynamikken og hvordan vi har spillet generelt. Umiddelbart er det et fint spot, men vi er sjællendt inde som favoritter, da vores A's ofte vil være døde og vi kun trækker til de 9 flush outs.
Det egentlige spørgsmål i situtationen er om vi har noget der ligner fold equity og det er meget forskelligt fra spiller til spiller. Mod en god tricky aggressive spiller er det et easy shove / raise. Mod en tight donkish spiller vil jeg dog stortset altid call hans første raise og se turn an. Der er ingen grund til at få pengene ind med et flip mod dårlige spillere som ellers ikke skubber os rundt. Rammer vi turn betaler de desuden gerne og de er også villige til at give et gratis / billigt river kort til tider.
Så alt i alt mod en spiller som du beskriver vil jeg skubbe stacken til midten. Eneste fejl imo er at dit reraise er en anelse for lille, da han måske kan få fornemmelsen af at han har FE.
Det kan aldrig være -ev at 4-bette all in på floppet. Du tager ofte et pot ned på $137, og når villain caller vil du have 12-15 outs.
Hvis du derimod caller villains 3-bet må du håbe at dine implied odds kan trække nok penge hjem når du endelig rammer...
At 4-bette til 185 er nok den værste beslutning.... Hvis villain caller og der falder en brick på turnet er vi i en meget gusten situation oop.... Det er også meget muligt at en J, eller Q der ville ha foldet til et 4-bet shove, nu mener de har Fold Equity ved at 5-bette all in....
Det skal også sige at det med villains 3-bet på floppet ikke er umuligt an han også holder en FLUSH DRAW... isåfald ville det være bedre at få pengene ind på floppet...
Edit: vrøvl
@ Suffer Well
Jeg vil vædde hele min bankroll på at HERO er OOP...
DONKEY! ;)
LOL. Du kom først, havde et lille håb,. der ikke var nogen, som så den :-)
@ Suffer Well
Whatever... Position er overvuderet ;)
Ja da. Bare kyl stakken ind på floppet, på any draw, så er pos ligegyldigt.