NL500: Kæmpe problemer med tysker!

#1| 0

Hey!

Villain er tysker og er blevet min nye onde ånd. Han spiller 21/16/2.5 og spiller meget tilbage IP. Han kan fx godt lide at flatte på btn og raise/floate mine cbets i både i singleraisede og 3bettede pots, men ved ikke helt med 4bettede pots.

Derudover har han en forkærlighed for at flatte 4bets både OOP og IP.

Han ser mig som 28/23/2.9 og han har altså vundet en del fra mig de sidste par sessions (3-4 buyins).

UTG er en eller anden fisk og mine isoraises plejer generelt ikke at få så meget kredit.

SB ($2,844)
BB ($507)
UTG ($512)
Hero ($508)
CO ($552)
BTN ($485)

Dealt to Hero Q Q

UTG calls $5, Hero raises to $22.50, CO raises to $68, fold, fold, fold, fold, Hero raises to $145, CO calls $77

FLOP ($302) J A 8

Hero ?

Q1: Hvordan vil I justere til hans 4bet flatting?
Q2: Hvad gør I aktuelt på floppet? Synes disse spots er nogen af de sværeste i NLHE.
Q3: Kan I bedre lide at shove preflop når vi er OOP? Det har jeg gjort før med både stærke hænder og mindre pp.

01-07-2010 19:33 #2| 0

Dit 4bet er fint.

På floppet har vi et par i en 4bet pot, så fold er udelukket.

Cbet 1/3 pot og snap allin eller CRAI.

Jørn

01-07-2010 19:46 #3| 0
Administrator

Okay.... Håber sgu det er iorden at en noob som mig lige lærer med her........
Nogle gange står jeg sgu helt af i de her analyser på de højere niveauer.

Vi 4 better QQ hvilket vel er standard - men uagtet reads, Cbet 1/3pot og snap all in ?? Er det virkelig +ev på disse nveauer som da er langt højere end jeg spiller, men alligevel.

På floppet har vi et par i en 4bet pot, så fold er udelukket.
What ??? Hvorfor ???

Jeg er helt klar over at dynamik, reads osv osv er anderledes end på feks nl50 - så stiller kun disse spm for at lære.

01-07-2010 20:29 #4| 0

@ Brokongen

Mod en sådan fætter, som har forkærlighed for at være tricky, dominerende og som i øvrigt tyder på at være dygtig, så er QQ bare nuts her. Vi squeezer fisken, som vi gør bredt, det ved villain, han resqueezer, det ved vi, så vi giver nakke igen - det ved villain vi kan gøre med anytwo cards som vi i første omgang raisede fisken med. Når villain i forvejen er glad for at flatte raises, IP og OOP, så bør vi slet ikke opgive vores hånd, når denne tvist med squeezes og resqueezes kommer ind i billedet grundet fisken.

Nu står der ganske vist ikke noget om, hvordan tyskeren spiller Ax hænder - forstået på den måde, at vi ikke ved om han shipper dem all in PF, eller også ofte flatter dem PF. (Folk jammer oftest Ax PF, fordi de er svære at spille postflop, specielt i 4bettede pots, hvor man PF har haft muligheden for at 5bette all in).

Det ændrer dog ikke på, at villain kan calle vores 4bet med alt mulig skrammel, specielt IP - KJ, KQ, JT, PPs, SC, etc - sagt på en anden måde, vi er stadig foran hans range, og der er utrolig mange døde penge i potten.

01-07-2010 20:38 #5| 0
Administrator

Jo - lyder jo meget "let" som du forklarer det :-)

Og jeg er sikkert også noget penge fixeret når det kommer på dette niveau, men...

Imod denne type spiller, hvorfor så ikke vente til et spot hvor vi rent faktisk rammer floppet - vi spiller vel feks ak på samme måde som vi spiller qq her

01-07-2010 22:27 #6| 0

@ Mancini

Er ikke enige i dine betragtninger om flat 4bet range.

Synes rigtig ofte at når gode spillere flatter 4bets har de netop AQ,AQs og AJs fordi de mod meget af vores 4bet/call range (99)TT-KK kan ramme et godt par/draw og stakke af samtidig med de optimerer deres spil mod vores bluffrange.

Derfor synes jeg også det ikke helt er sååå let at bet/calle den her fordi meget af den range vi slår KJs, QJs, JTs, hellere vil flatte floppet.

Det er vel egentligt kun rnd FD og måske en sjælden gang KQ og T9s vi kommer nogenlunde ind mod og vi har vel 5-10% hvis han har et A?

CR > bet/c ihvertfald.

02-07-2010 03:11 #7| 0

@Thyssen: Stop venligst de der kommentarer. De giver mig hovedpine.

02-07-2010 11:55 #8| 0

@AB

LOL - dine seneste kommentarer lyder lidt indebrændte :) Running bad?

Min kommentar lyder måske lidt for "absolut" til din smag, men vil du virkelig check/folde eller bet/folde 2nd pair i en $300 pot med $350 stacks?

@KidOfPoker

Jeg ser folk kalde 4bets med alt muligt skrammel på NL600/NL1000. Ja, selvfølgelig har han Ax nogle gange, men han kan sagtens have KQ, QJ, KJ, QJ, QT, T9, 98, 87 etc etc. I går blev jeg i et NL600 spil kaldt af T7s OOP som stackede af mod mit overpar på et 988tt flop.

Vi skal altså bare have 35% mod hans all-in range før det er korrekt at committe på floppet.

Det er måske en fejl i mit spil, men jeg bruger min hjerne-kapacitet på noget andet end at finde hero-folds frem med QQ i en 4-bet pot med SPR = 1

Jørn

Edit: typo mv

02-07-2010 13:18 #9| 0

@Thyssen: Huh? Det kan da kun være den her, der kunne lyde lidt indebrændt. Og nej, jeg er ikke running bad.
Mit "problem" med dine kommentarer er, at du ligesom afskriver en hel række af detaljeret pokerforståelse for en eller anden regel, jeg personligt betragter som halv-stupid eller i bedste fald self-evident (dk ord?). Men altså, hvis din hjernekapacitet ikke rækker til at se detaljeret og logisk på sådan et spot, så er du da undskyldt. Det har jeg dog temmeligt svært ved at forestille mig ;-).

I det her spot, er det fx interessant hvordan ranges, herunder perceived ranges, ændrer sig ifht positionerne på bordet og iso-raiset. Det kunne der ganske givet komme en lang snak omkring, hvilket level villains (og heros) er på, i sådan et spot her.

Bare som en intro, så vil en sådan tankerække nok komme frem til, at heros perceived range er bredere end villain perceived range (hvilket har en indflydelse på optimal floplinje), samt en vurdering af, hvilket level villain er på i manipuleringen af sin egen perceived range.

/AB

02-07-2010 13:30 #10| 0
Administrator

omg.... :-)
Det er sgu nærmest som at snakke IT med en elektronikpcgameringeniør :D

Gad vide om alle os andre hyggespillere nogensinde kommer til at forstå den slags her :-)

Seriøst - når i virkelig at tænke alle de tanker inden de der ca 20 sekunder er gået ?

Men ja - det er vel netop derfor jeg ikke spiller NL500 :-)

02-07-2010 13:42 #11| 0

Tak for din uddybning. Beklager hvis jeg fejlfortolkede dit humør ud fra denne kommentar og den du fyrede af til en stakkels low-limit spiller i 10/20 tråden :)

Det er klart at det giver mening for villain at flatte store hænder da vores range sandsynligvis er mere bred end normalt pga iso-raiset, så hans range inkluderer måske flere større hænder en normalt (flere kombi af AA og KK end normalt; AK og TT-JJ bliver nok ofte stadig 5-bettet OOP og vi blocker QQ). Omvendt så gør vores percieved svage range formentlig også at han flatter mere marginale hænder end normalt.

Jeg hælder mest til CRAI da det giver mulighed for villain at bluffe hans air eller semibluffe svage draws. Et eventuelt c-bet skal nok være lavere end 1/3 pot for at give ham plads til at bluffe.

Omvendt er det muligt at vi giver villain for meget kredit. Hans stats på 21/17/3 antyder jo at han er en TAG.

Jørn

02-07-2010 19:35 #12| 0

Her er et andet eksempel:

Party NL600, Villain er TAG 24/17/3 med 3bet% på 8, stack $600

aldeyy posts (SB) $3
EggMedMacka posts (BB) $6

Dealt to Thyssen J J
fold,
Thyssen raises to $18
fold, fold, fold,
EggMedMacka raises to $66
Thyssen raises to $132
EggMedMacka calls $66
FLOP ($267) T 6 9
EggMedMacka checks
Thyssen bets $88
EggMedMacka raises to $528
Thyssen calls $380 (AI)

EggMedMacka shows 67

Folks range er altså bredede end man skulle tro i 4bets pot OOP !

02-07-2010 19:38 #13| 0

Sker der for din betsizing på floppet Thyssen?

02-07-2010 20:17 #14| 0

Dit nick er synligt i sidste linje.

Synes ikke helt spottet kan sammenlignes..

Du har jo overpar i det spot der og der er utrolig mange draws.

I mit spot er har vi 2nd par og jeg ser ingen grund til hvorfor han lige pludselig skal spasse ud her på et Ahigh bord der bør ramme alle mine AQ/AK/AA/JJ etc..

02-07-2010 22:39 #15| 0

@ MartinB

Læs OPs tråd med AK, og læs Thyssens tidligere post i denne tråd.

@ Kid

Svarer lige når jeg er ædru

03-07-2010 00:32 #16| 0

Det var mest bare for at illustrere hvor bredt nogle TAGs kalder 4bets preflop

Det er jo katastrofalt at folde QQ på ovenstående board hvis villains range inkluderer suitede connectors hvoraf ret mange stacker af her (87, 98, T9, JT, QJ, KQ + 76, 65 etc)

03-07-2010 01:35 #17| 0

Er jeg den eneste der kan overveje at overjamme flop her? Det kommer obv an på hvad han tænker om os, har vi ikke været i lign spots før, kan vi stadig udnytte det senere

06-07-2010 01:17 #18| 0

@ pow

Tja, regner du med han folder Ax? Eller herocaller med KJs?

Derudover skubber du alt hans air ud. Kan ikke rigtig se ideen..

06-07-2010 20:00 #19| 0

Det var for value jeg ville shove... Og jeg ved ikke hvor meget totalt air han har her, han har ofte connected på en eller anden vis her og vi repper nada.... Men så er bet flop-bet turn nok i virkligheden at foretrække...

06-07-2010 20:31 #20| 0

@pow9199

Når villain connecter på dette board, så er det ofte "marginalt" (2nd pair, 3rd pair, diverse weak draws), så jeg foretrækker at bette et beløb der enten langsomt suger ham ind i potten eller som giver han indtrykket af at han har foldequity ved et shove.

Jørn

06-07-2010 20:53 #21| 0

Yup, også det jeg blev enig med mig selv om...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar