NL500 mærkeligt turnspot
Villain er 19/19/2.3 og han ser mig som TAGish i denne session ikke fanget i noget snavs.
Vælger istedet for at 3bet bluffe ham at floate og planlægger at raise ham på turn for at reppe en K men så checker han. Synes selv jeg skal bette ~56 på turn for det ser ud som stacks sættes op til rivershove men får valgt en skidt betsize selvom han vel folder air?!
Anyways, han caller og donker river. Hva gør vi?
Nogen der checker turn bag? Vi har jo fin SD value, men tænker vi kan få ham af 55 med en dobbelt barrel.
SB ($908)
BB ($248)
UTG ($794)
UTG+1 ($557)
CO ($1,073)
Hero ($941)
Dealt to Hero A♣ 7♦
fold, fold, fold, Hero raises to $13.12, fold, BB calls $8.12
FLOP ($28.74) 4♦ K♠ K♣
BB checks, Hero bets $15, BB raises to $30, Hero calls $15
TURN ($88.74) 4♦ K♠ K♣ 4♠
BB checks, Hero bets $35, BB calls $35
RIVER ($158) 4♦ K♠ K♣ 4♠ 2♥
BB bets $79.37, Hero ?
Meh, som spillet er du nok nødt til at folde river. Hvis du havde bettet større på turn, er din historie lidt mere troværdig, og så er ship river cool, men jeg tror ikke på han bet-folder Kx el 4x, og så er der 55-QQ tilbage, men jeg tror ikke så tør en tvebak som ham der, blockbetter den slags hænder...
@ pow
Nej bet/folder Kx?? Det er jo nuts. Men har svært ved at se ham have Kx med den linje.
Sætter vi ham på QQ-55 på river? Han er 19/10 så ser ikke nogen 4x i hans range.
Halvstack, og du bliver check klikket. Jeg insta auto drysser, og undlader ever at spille fancy poker mod mennesker det bare er helt sygt spew at gøre det mod :)
Synes slet ikke den her situation skal overtænkes eller noget, han har pocket par, Kx og meget få airballs, og er sikkert for dårlig til at ville herofolde JJ eller sådan noget. Synes det er super spew at bette turn, og jeg insta folder river som spillet. Men jeg insta folder floppet til at starte med, hvis jeg da better det, som jeg heller aldrig gør.
@ jones
Du misser for meget value så.
Donks elsker at check/clickraise de her borde og når jeg kun halv c.better den er det ofte for fristende for dem. De er meget sjældent stærke. Clickraiser de dig på turn er vi helt enige.
Dette understreges i denne hånd af han checker turn. Han har aldrig Kx her.
Tidligere i session åbnede jeg AJo og en halv aggro fisk callede i CO. FLOP 844s og han har 55 BB. Jeg c-better 2/3 til 27 og han siger 80 og jeg shover Ahigh og han snapfolder. Du ser det bare så ofte IMO.
Check back flop er selvfølgelig fint, plejer at variere lidt.
Jeg troede fisken var initial og valgt at checkklikke, det er unægteligt en anden dynamik her. Jeg folder sku nok bare alligevel, men hader ikke at calle nu. Turn bettet forstår jeg ikke helt, specielt mod en fisk, vil du så 2 barrelle og få ham til at folde 99?
Iøvrigt tror jeg på ingen måder man misser for meget value ved at folde A9o på et KK4r board, mod en rigtig dårlig spiller. Det er nok næppe den store moneymaker :)
Ja det var planen at sige 56 og få ham til at folde alle pp mellem 5 og K.
Er fisken initial er det snapfold, yes.
Hehe hvis de bluffer hver gang og du bare 3bet bluffer småt er det sq fint nok ;)
Okay jeg syntes du spiller den vildt !!
Hvad med at give den op på floppet efter at have investet ca. 28,12 dollars!
Syntes ikke selv at den slags villain har den store tendens til at c/r bluffe. Jeg folder floppet.
Som spillet folder jeg river!
Checker nok oftest bag floppet, hvis ikke så fold til C/R.
Checker bag turn hver gang. Vi er ude i at få ham til at folde 55-QQ, og de eneste hænder han folder er hænder vi er foran som har mellem 3 og 6 outs.
Nu: fold river :)
Jeg er helt enig i a donks oftest laver moves paa paired boards - jeg har dog callet dem ned nok gange til at vide at de ogsaa ofte better deres mellem-par eller 4x i det spot her saa jeg checker floppet, caller et bet paa turn og vurderer river afhaengigt af villains betsize.
Jeg er enig med KidofPoker at selv donks laver ballede på parrede borde. Dels "info-raiser" de hænder som 55 og dels bluffer de med random airballs.
Hvis vi havde en hånd uden showdown value, så man man 3-bette floppet, da disse spillere ikke er i stand til at gennemskue at vi repper nada. I dette tilfælde har vi lidt showdown value med ace high, så jeg har intet imod at floate floppet. Da han checker turn, så ligner det at han giver op, men dels har vi den bedste hånd meget ofte og dels er det helt standard for en donk at slowplaye en boat, så jeg checker bag med for at komme til showdown (jeg kalder små bets på river, men ikke fuld pot).
Når han check/caller turn, så er jeg færdig i hånden, og jeg folder til hans river donk. Han kan ikke rigtig have et missed draw og vi slår ingen af hans made hands. Man kan dog overveje at raise hvis vi tror han har mange hænder a la 55 og HVIS vi tror han folder dem til et river raise.
Jørn
@ Thyssen
Vi er totalt enige.
@ leeq
Jeg er HELT VILD :)
Jeg giver ikke potten til nogle hvis jeg forventer de bluffer mindst 50% i et givent spot.
Hvad vi har investeret er IMO temmelig ligegyldigt da mit incentement for at fortsætte ikke er at vinde "mine penge" tilbage men fordi jeg synes vi har et mega godt spot for at floate eller 3betbluffe.
Men for fremtiden vil jeg da notere der er større sandsynlighed end normalt for at netop denne donk ch/clicker trips på floppet.