NL500 - Overpar mod LAG

#1| 0

Hej

Jeg har spillet mod Villain i en time og han har ikke virket specielt iøjnefaldende, men to hænder før problemhånden fik jeg denne her:

Jeg får AK på knappen og raiser til 20$ han reraiser til 65$ fra BB (villain har 470 og jeg dækker). Jeg caller. Floppet kommer 843.

Han better 60$ ud og jeg vælger blot at calle for at lade ham stege lidt på turn. Turn er 5 og han går nu allin og viser Q9o.

To hænder efter har Villain reloadet med fuld stack og jeg får 99 i SB og han raiser nu til 20$. Jeg caller og floppet kommer 832. Der ligger 42$ i puljen.

Han better nu 70$ ud. Hvad gør jeg?

/Anders

28-03-2006 13:01 #2| 0

Jeg synes ofte at det er den type hænder der kan gå hen at blive dyre blive dyre, hvis man ikke ser sig for...

Hvis han er på tilt, er spørgsmålet om man ikke kan finde en bedre situation at riste ham i?

28-03-2006 13:03 #3| 0

FT eller SH? Uanset folder jeg.

Der er for mange kort, jeg ikke gider se på turnet. Der kommer utvivlsomt et bedre tidspunkt at snuppe hans stack på.

28-03-2006 13:10 #5| 0

Hvis du caller og der rammer TJQKA eller et , hvad ved du så om hans hånd - en ting er sikker hvis du caller kommer der et nyt bet på turn og river fra Villain.

Vil et re-raise give dig flere informationer?

Reraise til $160 eller fold

28-03-2006 13:10 #4| 0

Det er den slags hænder jeg har sværr ved følger spændt med :)

28-03-2006 13:16 #6| 0

Det er 6-max

28-03-2006 14:21 #7| 0

manden spiller jo psykopatisk, og better over value. Du kan vist godt ændre ham fra LAG til Maniac. Allerede i eks1. spiller han sinsygt.
Hvis han spillede LAG før (en selektiv, loose aggresiv spiller) Hvad udløste så lige dette tilt?

Dog vil mit gæt være pocket pair. Dette er set ud fra hans preflop raise.
Din situation på turn vil helt sikkert ikke blive nemmere. Så allout herfra.

28-03-2006 14:34 #8| 0

Hmm... Tjaaa..... Det man skal ud i her er et meget read-baseret valg.

Ud fra det du skriver, ville jeg klart knalde til den - raise til omkring 200, med en forventning om at han vil folde, hvis han derimod giver re-nakken ville jeg folde omgående. Hvis han vælger at kalde, pusher jeg stort set på any turn.

Vis hvem der har magten..... det er sq for svagt at folde til maniac her!

28-03-2006 14:38 #9| 0

Call, afvent og se hvad der sker på turn. Du har den bedste hånd en stor del af gangene, men er ikke interesseret i at bygge en kæmpe pot.

28-03-2006 14:46 #10| 0

@ J_Knish

Problemet er vel at han har vist at han ikke er bange for at skyde med ren luft - og hvis han skyder hårdt igen på turn er vi vel nødt til at folde (forudsat det ikke er en 9er)???

Ville nok selv calle den, men er det egentlig ikke bedre at folde og vente på et bedre tidspunkt?

28-03-2006 14:47 #11| 0

J_Knish er det virkelig det du ville gøre her?

Selvfølgelig er det et rimeligt safe play. Men hvilken linie vil du så følge i tilfælde af et overkort?
Og hvad med i tilfælde af endnu et underkort - så har man jo stadig ingen information om hans hånd?

Ville du ikke være tvunget til at ligge dig til et stort bet? - medmindre der selvfølgelig falder en 9''er ;-)

Mod en maniac ville jeg klart søge at få afgjort hånden her og nu!

28-03-2006 14:54 #12| 0

Tak for svarene.

Umiddelbart hælder jeg også selv klart til at folde eller raise til 170-200. Problemet med et raise er bare, at han kan udnytte sin position til blot at calle mig med en bedre hånd og næsten tvinge mig til at skubbe any turn. Det er også det AndersK selv er inde på. Dermed vil et raise effektivt sætte mig allin og man kan derfor godt sige at jeg risikerer 500$ (hvis han bare caller mig ned) for at vinde 110 (hvis han folder til raiset). Dermed skal jeg faktisk være god 4 gange ud af 5, hvilket jeg ikke føler jeg er.

Derudover gør et enkelt play vel ikke en spiller til en Maniac. Måske forsøger han netop at udnytte det forudgående showdown til at overbette potten med AA/KK/QQ for at få calls fra hænder som den jeg reelt havde.

Et call var ikke inde i mine tanker. Skyder han stort på turn må jeg folde og cirka halvdelen af kortene er reelt scarecards...

Aktuelt valgte jeg at folde.

28-03-2006 15:21 #13| 0

Det er korrekt at du må være foran de fleste gange, men da vi ikke er i stand til at vurdere hvornår du er slået som du selv skriver så er det en ideél situation for villain.

Det LAGs gør er jo netop at tvinge andre spillere til at tage marginale beslutninger, som de ofte ikke vil være i stand til at gøre ligeså godt som LAG''sne.

Hvis vi caller for at afvente turn og villain better igen må vi folde, og jeg vil mene der er ganske stor chance for at villain skyder turn igen? Han har jo lige vist han ikke er bleg for at smide stakken i midten uden en hånd.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar