NL500: Riverspot 2par drawy bord

#1| 0

Villain er 22/15/1.8 og vi har clashet lidt tidligere på lavere limits. Han ser mig nok som lidt mere LAGish end ham selv.

SB ($618)
BB ($1,128)
Hero ($559)
UTG+1 ($505)
CO ($433)
BTN ($545)

Dealt to Hero Q K

Hero raises to $17.50, fold, fold, fold, fold, BB calls $12.50

FLOP ($37.50) 9 K 3

BB checks, Hero bets $27, BB calls $27

TURN ($91.50) 9 K 3 Q

BB checks, Hero checks

RIVER ($91.50) 9 K 3 Q 6

BB bets $68.62, Hero ?

Aargg. Missclick turn som IMO er bet/fold giver dette lidt mærkelige riverspot.

Jeg hælder faktisk til et temmelig nitty fold på river da jeg bare ikke ser ham have nogle 2par comboer jeg slår og hans flop peeling range har helt sikkert sets og FD i sig der klonker turn. Jeg tror bestemt han checker med TT eller KJ på river.

Er PN enige?

13-04-2010 16:35 #2| 0

Ja turn er for mig også et bet, uheldigt du lige får missclicket :)

Enig i at TT checker han nok på river, men KJ ser jeg da som meget mulig han valuebetter her, både for måske at få et kald fra Kx eller Qx. Jeg kan ikke rigtig se mig selv folde her må jeg indrømme.

Han ser dig som lagish, så formoder vi ikke han som std crai sine FD her, plus 99 og 33. Peeler han set som du siger, ville han så ikke bette turn?

13-04-2010 18:36 #3| 0

betfold på turn? Wow.... Jeg er nok mere på bet-call el bet-raise, vi skal godt nok være ret dybe, før jeg folder den her... Vi har outs mod ALT jo og er i forvejen godt inde...

Anyway, du må aldrig folde, call HVER gang, ikke bare 999999 ud af 1000000, men hver evigt eneste gang! Og han caller også flop med marginal SD value, som han laver til bluffs på river, samt vbetter stort set any Kx i sin range...

13-04-2010 18:50 #4| 0

@ pow

Du bet/caller / får det ind på turn? Umiddelbart har jeg svært ved at sætte en range sammen vi er godt inde mod da dårligere 2par comboer ikke findes i hans range. Kan heller ikke se hvilke Ax hænder der skal peele floppet for at CR turn. Så jeg kan ikke se hvorfor du vil bet/raise eller bet/calle turn?

River: Vi skal være gode 30% at tiden før det er breakeven. River er ikke et specielt godt bluffkort for mig så tror du ikke det meste af hans marginale holdings bare ch/caller river?
Jeg endte da også med at calle river men tror sq det er -EV. Sets+flushes, evt JTs tror jeg udgør mere end 70% af hans betting range på river.

Mht Kx hænder blokker vi for en del og jeg regner da med han 3better AK preflop.

Mod denne range har vi kun 21.4%. Har taget 98s med der laves om til bluff:
Hand 0: 21.429% { KhQs }
Hand 1: 78.571% { 99, 33, AhJh, AhTh, KJs, JhTh, 9d8d, 8h7h, 7h6h }

Kun hvis vi kan være sikker på han coldcaller KTs og KJs preflop hver gang og altid better river er det breakeven.

Men det kan da være jeg tager fejl. Tror bare ret ofte vi render ind i en turned flush eller sets.

13-04-2010 21:26 #5| 0
Pokernets ME vinder !

Hvad er der i vejen med turn check folkens? Og lad nu være med at sige vi skal gøre det for balance.. Synes spottet er super fint at checke bag i engang i mellem, fordi vi kan kalde alle rivers, og jeg har svært ved at se hvordan vi skal få 3 streets af KJ her f.eks. anyways.

Anyways, har svært ved at se mig selv folde her, det giver ikke rigtigt mening. Retter lige i den range du har sat op:

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 40.000% 40.00% 00.00% 4 0.00 { KhQs }
Hand 1: 60.000% 60.00% 00.00% 6 0.00 { 9c9s, 3c3s, AhJh, AhTh, 9c8c, 9d8d, 9c7c, 9d7d, 8h7h, 7h6h }

Har givet ham 1 combo af hhv. 33 og 99, da jeg ikke tror han C/C dem hvergang, det er klart standard at C/R dem, især på det board der, så har antaget at han C/C dem 1 ud af 3 gange.

Jeg har givet ham AJ, AT, 87 og 76 som flushes, præcis som dig.

Derudover har jeg givet ham 2 combos af 98s og 2 combos af 97s (i alt 6 combos af de to til sammen), da jeg ikke tror han better dem river hver gang. Har antaget han better dem 2 ud af 3 gange.

True, nogen gange ser vi måske en sjælden JT der fik en hjerneblødning og ville C/C flop for some reason, men jeg tror det opvejes af de gange vi ser en AK der ikke blev 3bettet.

Bottom line: Betalt.

13-04-2010 21:29 #6| 0

River må være et insta easy call når du checker turn? Kan ikke se der så meget beslutning i det. Jeg hader at raise, og vi kan ikke begynde at folde top to par med den her linje, det bliver alt for let at skyde os af når vi checker turn så. Det er for overtænkt, og en smule for resultat orienteret efter man lige har løbet ind i 2 flushes eller noget i sådan et spot, og ikke vil begynde at calle.

Ang turn, tror jeg også jeg reshipper over et raise. Vi har trods alt Kh, og ekstra til båden. Det er kort han sikkert vil se os barrel noget, og selvom han ikke er i top skæg særlig tæt, har jeg svært ved at se et fold. Jeg hader ikke at calle hans raise, det skal bare hænge sammen det hele.

13-04-2010 21:40 #7| 0

Det er måske lidt tyndt, men jeg raise/folder nok river for at holde fast i min nogenlunde høje blufffrekvens.

13-04-2010 22:11 #8| 0
Pokernets ME vinder !

@AB
Kan du nogen sinde bluffe i det her spot?

Checker du nogen sinde flushes bag turn?

13-04-2010 23:29 #9| 0

Jeg får absolut ikke altid ind på turn, men jeg vil ikke være trist over det, i et spot som her... Vi har en monster handske for 110BB og folk laver konstant fejl med marginale hænder... Dog er jeg enig med walths argumenter for at checke bag, men hvis han ser dig som LAG, så har du formentlig skudt med luft i lign spots, til at det er fint at bette nu.

Og på river, ser jeg en del Kx hænder, der bare v-better, når du checker. Alt stærkere end KT v-better river med en god smag i munden (med mindre man er aaaalt for stor en nit, men de findes obv også) så det er srsly std call her... Obv, hvis du soulreader her, kan et fold komme på tale, men det er ikke et profitabelt fold i længden

14-04-2010 00:44 #10| 0

@ AB

Ja interessant linje! Jeg overvejede den faktisk seriøst men tænkte han altid caller med sets alligevel da jeg har svært ved at reppe flushen. Så kom frem til den konklusion at han altid vil calle med bedre og ikke betale med dårligere alligevel.

@ walth

Ja men du misser value fra hænder som TTx der liiige skal peel en mere og hvis der kommer en fjerde får du ikke value fra mange KJ eller de få KTs hænder der må være?

@ pow

Ja har bestemt heller ikke noget imod at shippe 110bb ind med top2 og redraws men eftersom han stort set aldrig har air hvis han CR turn kan jeg bare ikke se en realistisk range vi er godt inde mod da vi er UTG og han er BB.

14-04-2010 14:14 #11| 0

Walth: ja og ja - derfor min riverlinje.

14-04-2010 15:15 #12| 0

Jeg better helt klart turn.

Villain kan sagtens have en række dårligere hænder som betaler, noget a la Kx med en (nok primært KJ, KT) -- desuden er det helt standard for at floate med ace high, så han har måske ramt par med AQ eller nut fd med AX (AK,AQ,AJ,AT,A9, ...)

River er betalt.

Jørn

15-04-2010 12:19 #13| 0

Jeg er ikke sikker på hvad 22/15/1.8 betyder, da jeg ikke bruger pokertracker eller hvad det nu er for et program - Desuden spiller jeg også mest live, men..

Jeg ville også bette flop - Med hans C/C på flop kan jeg ikke umiddelbart sætte villian på et set, da jeg mener han vil beskytte det mod FD. Måske ville han også leade into the raiser med set(supergodt spil:-))

Jeg har det egentligt ok med at checke turn, da jeg ikke umiddelbart har lyst til at spille en stor pot her - Ja, jeg har en relativ stærk hånd, men villian lugter lidt af Flush, og jeg føler ikke at jeg må beskytte mine to par mod 4 hjerter, da jeg mener jeg kan være god, hvis den kommer. Jeg checker måske 80% Hvis jeg checker her, er det for at calle et pot bet på river.

Men den givne linie tror jeg godt Villian kan bette Kx og måske endda Qx for value, da vi ikke har vist noget styrke og måske har et LAGish image - Jeg er tilfreds med at tage den ned, og caller

15-04-2010 13:14 #14| 0

@ Thyssen

Hvad gør du til turn checraise?

Ship/call/fold?

15-04-2010 16:02 #15| 0

Mod en så passiv spiller folder jeg formentlig, men det er et tough spot og det vil selvfølgelig afhænge af størrelsen af raiset.

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar