Hey!
Er lige rykket et tak op i limit så beklager hvis de følgende hænder er lidt std men rart lige at få tjekket tingene igennem.
Hånd 1: UTG+1 er aggro LAG på grænsende til maniac men stadig regish. Har tidligere set ham åbne K3s fra EP. Han spiller 32/26 og da mit image er intakt synes jeg det var et godt sq spot.
Villain er 19/10/2.3 halv fisk der 3better 1.3% over 240 hænder så AQ og muligvis AK er i hans range.
Jeg har spillet 24/18 i denne session.
SB ($231)
BB ($802)
UTG ($2,091)
UTG+1 ($539)
CO ($273)
Hero ($779)
Dealt to Hero A♠ 6♠
fold, UTG+1 raises to $17.50, CO calls $17.50, Hero raises to $56, fold, fold, fold, CO calls $38.50
FLOP ($137) 5♥ 8♣ A♣
CO checks, Hero ?
Hvad er vores linje? Er bet/ call off eller sæt ham ind på blank turn bedst eller foretrækker folk at checke bag. Bemærk stacks er kun 218 på flop.
Er lidt i tvivl om potcontrol eller protection er vigtigst her.
NL500: Sq marginal value hand, drawy bord
Hvorfor er folk så fjollede med at 3bet bluffe med hænder der spiller godt postflop? Jeg kan ikke forstå det... Med mindre man ikke har en calling range preflop, og er i stand til at balancere vs 4bets med virklig marginal value.
Anyway, check flop, spil ngt pot control her, vi er nok nødsaget til at c-c 3 streets en sjælden gang i mellem, men oftere, vil villain checke flop bag, og vi kan v-bette turn+river.
Hehe.. Det er bare så fristende med ezzz money med et squeeze mod sådan en bavian :)
Så hvis jeg læser det rigtigt caller du hvis han leader turn og river hvis ikk turn+river falder helt skidt, oder?
Ezzzz money, yessir, helt enig, men A6s er jo en hånd du kan lave boksen på, ved at spille den postflop. Det er så afgjort mere krævende end bare at 3bette og tage den ned, men efter min vurdering (og det er så udelukkende min stolthed og mit ego der taler) er der meget mere at hente, v benytte hånden i de scenarier den spiller bedst
Ja, det er ikke helt skævt... Og faktisk, er det næsten kun hvis en 4flush rammer boardet, at jeg kan have svært v at calle river. Jeg lavede iø en mindre fejl her, jeg så hero som værende OOP på floppet, nu er checket imo endnu lettere
Spiller A6s godt postflop?! Eeeejjj ..
Fold eller raise pf, det er ret std - du skal dog raise mere, 65$ herfra, mindst.
Postflop: Bet ½ pot cirkus, snap AI, skub turn, hvis han flatter.
Og fordi det er std, er det så et godt spil?
Hvis folk er mega calling stations preflop, yes, 3bet away med A6s, men det sekund man spiller mod dygtige spillere, der kan justere til 3bets, så er buddy transfer en bedre måde at komme af med sine skillinger på. Jeg prøver virklig at se fordelene ved at 3bette sådan en hånd, men jeg kan simpelthen ikke se hvordan de nogensinde skal kunne opveje for god postflop poker.
Ahva?
Altså standard betyder det spil vi gør mest = det spil vi gør mest er det vi vurderer er bedst - deraf ordet standard. Jeg ved ikke lige hvilken landevej du er kørt ud af, for jeg forstår ærlig talt ikke hvad du snakker om.
Det er fint spillet, hvis vi betcaller nu - vi bruger vores handske til at få UTG+1 (som formentlig er regular) til at smide en bedre hånd, mens vi kan komme HU med shorstacken, hvis range er temmelig bred
Fold preflop -- jeg synes ikke det er et godt spot at squeeze når der er en halv-stacked nit med i hånden. Af samme årsager kan jeg heller ikke lide et call, da vi meget ofte er domineret og ikke får implied odds nok. Desuden er UTG+1 meget aggressiv, dvs. det bliver svært at pot-kontrolle når vi flopper top par.
Hvis det havde været to full stacked TAG regs eller en full stacked dårlig spiller var med i potten, så er jeg mere tilbøjelig til at flatte.
Fold postflop er obv out of the question med top par i en $137 pot og $217 stacks. Jeg tror dog det er bedst at lade ham bluffe /info-bette med sine værre hænder på turn, så jeg checker floppet bag.
Jørn
Fold > 3bet > call imo.
A6s spiller ikke vanvittigt godt postflop multiway uden initiativet OOP. Sure, once in a blue moon overflusher vi nogen, men vi ender tit med marginale beslutninger om hvorvidt vores par er godt, og vigtigst af alt skal vi oftest bare C/F blanke boards..
Som spillet tror jeg, at jeg foretrækker at checke. Selv om vi selvf. better alt air her, raiser folk jo ikke bare totalt nottingham når potten er 3vejs, så imo er der ingen grund til at bette for balance her. Check-caller glædeligt 3 streets medmindre boardet giver nogle jøde kort..