Hey!
Villain er 28/23/3.1 og temmelig aggro, vindende og isoraiser helt sikkert med en bred range preflop.
Han ser mig som 28/21/3.8 og vi har ikke haft de vilde clashes.
Jeg 3better nok som oftest preflop, men vælger her at calle.
Har ikke rigtig nogen reads på hans 3barreling men han cbetter 77% og følger op 41% af tiden på turn.
UTG er en italiensk fisk.
SB ($755)
Hero ($664)
UTG ($967)
UTG+1 ($1,439)
CO ($492)
BTN ($653)
Dealt to Hero A♣ T♠
fold, UTG+1 calls $5, fold, BTN raises to $22.50, fold, Hero calls $17.50, fold
FLOP ($52.50) A♠ K♥ 9♠
Hero checks, BTN bets $39.37, Hero calls $39.37
TURN ($131) A♠ K♥ 9♠ 6♥
Hero checks, BTN bets $98.43, Hero calls $98.43
RIVER ($328) A♠ K♥ 9♠ 6♥ 7♠
Hero checks, BTN bets $246, Hero calls $246
Hvad synes I om at calle ned her?
NL500: TP, call down vs 3 barrels
Jeg foretraekker et fold preflop. Du skal have nogle enorme postflop skills for at kunne spille en haand som ATo profitabelt oop imod en dygtig regular. Hvis du flopper en top par haand faar du sjaeldent value paa mere end en enkelt street og indimellem ender du op i den her type rigtig traelse situationer.
Som spillet kan villain kan selvf0lelig pr0ve at skyde dig af din rimelig face-up haand her med ren air, men han vil oftest have en eller anden form for draw, det vaerende sig et flushdraw, backdoor flushdraw, TJ, 78 eller 8T. Naar du sammenholder det faktum at han ikke skyder 3 streets med disse haender hver gang med at han tager den aktuelle linie med alle hans value haender (to pair + og AJ+) mener jeg helt klart du b0r folde river.
Flop og turn er dog betalt.
Jeg 3-better preflop når han iso-raiser bredt (hvis han 4-better så snap-shover jeg nok :D)
Som uffefh tror jeg heller ikke at ATo er profitabelt OOP her i hvad det næsten altid ender med at blive en 3-vejs pot.
Hvis villain er bandit kan jeg godt overveje at kalde river da dit range ser ret svagt ud (herunder sjældent har flush draws).
Jørn
"Jeg 3-better preflop når han iso-raiser bredt (hvis han 4-better så snap-shover jeg nok :D)"
Ingen grund til at sætte :D bagpå den sætning imo.
Villain ved hvad du har og forventer ikke du folder. Fold.
@uffe
"Flop og turn er dog betalt." Hvilke rivers kalder du så? Vi må formode, at modstanderen sjældent skyder to barrels med air og opgiver river på det her board - navnlig ikke hvis river på nogen måde er et scarecard for vores range (som vel har ganske få fd's)?
Der er meget faa rivers jeg betaler - nok enhver 6'er, 9'er og T'er. Indimellem caller jeg maaske hvis flushen ikke completer, men ellers folder jeg.
Jeg tror slet ikke villain fyrer river hver gang med sin air range - vi ligner en top par haand og folk er aldrig glade for at folde den type haender.
Flushdrawet er forresten en meget lille del af vores range, men er helt klart en del af villains range og hvis vi gaar ud fra villain skyder turn med hele sin draw range saavel som sin value range og det mest aabenlyse draw completer, saa tror jeg ikke vi er gode ofte nok til et call er profitabelt.
KJss/KQss/TJss/QTss er vel meget likely for os at c/c 2 streets med? Og er vel egentlig en stor del af vores range, når vi netop caller både flop/turn.
troller du i alle tråde Mr Hit, eller forsøger du bare at rykke det allerede dalende niveau ned i analyse trådene?
@ Thyssen
"hvis han 4-better så snap-shover jeg nok".
Hvad er dine kriterier for at gøre dette? Og, hvor meget vægter 3-bet/4-bet stats og folds hertil, nu der ikke er så meget info her på Villain?
@Jensen
Vi har to reads:
1 - Villain er 28/23/3.1 og temmelig aggro, vindende
2 - og isoraiser helt sikkert med en bred range preflop.
og så 4bet stats:
3 - og så kigger jeg nok lidt på hans 4-bet procent (den er formentlig relativt høj for en 28/23 spiller)
Pkt 1 gør at jeg som udgangspunkt folder ATo OOP
Pkt 2 gør at jeg aktuelt ville vælge at 3-bette ATo
Pkt 1 + pkt 3 gør at jeg snap-shover ATo (det er ikke mit standard play, men det virker oplagt givet reads)
Jørn
Mistede lige et længere indlæg, så den korte udgave:
Jeg er enig med punkt 1 og 2.
Jeg syntes at ATo er tyndt, men efter at have regnet lidt på det, har vi nok ca. 40% equity mod en std. villain, så med FE, så er det vel ok.
Hvor meget folder villains typisk til et skub efter at have 4-bettet hhv 100bb dyb og 133bb (som i ovenstående hånnd) dyb?
@ ChrisJ
Du har ret i de 4 haender du naevner er sandsynlige for os, men de raises ofte paa floppet pga deres gode equity (jeg g0r det selv hver gang ihvertfald med TJs og QTs) og derudover er det jo kun 4 haender hvorimod der er f.eks. 24 kombinationer af bare AT og AJ. I villains spot ville jeg ikke vaere nerv0s for at vi sad med et FD saerlig ofte saa jeg tror ikke det giver ham naevnevaerdig grund til at bremse op med resten af sin valuerange.
@ Thyssen
Hvordan tolker du 4bet% ? Har lidt svært ved at bruge denne stat da jeg synes den er meget positionsafhængig.
Villain i denne hånd har en 4bet% på 14 og en 4B range på 3%.
@ Jensen
Hvordan får du 40% ? Vores equity mod en std. 4bet/call range er kun 26-27% hvis han kommer ind med TT+,AKo,AQs+.
Villain folder 45% til 4bets.
@uffe
Hvorfor er fd kun en lille del af vores range?
Hvad gør folk her, med A9?
@KidOfPoker
Ja, 4bet% er ekstremt positions- og dynamik-afhængig, så den er svær at bruge med mindre villain auto-piloter 16 borde.
15% er dog i den høje ende, så jeg forventer at villain kan 4-bet bluffe.
Jørn
@ Kid
Jeg kiggede mine stats igennem, og så at snittet for min modspillere med samme VPIP som Villain var ca. 10%. Din Villain antog jeg havde lidt mere, men selv hvis vi bare regner på to 10% i Stove (88+,A9s+,KTs+,QTs+,AJo+,KQo), og smider ATo ind, så har du 40%.
Hvis du åbner den op til 14% (77+,A8s+,K9s+,QTs+,JTs,ATo+,KJo+,QJo), så har du 45%.
Jeg bruger altid 4-bet rangen, som oftest hedder 1.5-3% og meget sjældent 4%+ hvis jeg husker ret.
Jeg bliver lidt i tvivl om hvordan vi tolker disse tal *(hvilket der er mest korrekt at bruge). 4-bet rangen er ens PFR (f.eks. 20%) ganget med 4-bet %, lad os sige 10%, som ovenfor, hvilket giver en 4b range på 2%.
Villain har 0.21*0,14=3%. Hvis vi sagde at det kun var toppen af rangen han 4-bettede, så er det JJ+, AK. Den er selvfølgelig wider, da hans i disse spots ofte er oppe mod blokkere, hvor hele rangen ikke er en mulighed, ligesom han nogle gange flatter pre, og 4-better bluffer.
Jeg er til fold river det meste af tiden, men har ikke noget imod at shove en gang i mellem. Vi har trods alt spar-blokker og er tæt på bunden af vores range :-)
Er i øvrigt ikke til 5bet shove hvis vi 3better ATo uden mere kendskab til villain. Folk får det til at lyde som om det er det mest standard i verden bare fordi der er en der har limpet først.
@SteenV
Jeg beklager hvis det fremgik at det var standard at 5-bet shove ATo.
Det kræver selvfølgelig der har været lidt historie eller dynamik med iso-raises, iso-resteal-3bets, etc.
Anyway, det er i hvert fald værd at overveje inden man 3-better og meget ofte har jeg allerede bestemt mig for om jeg shover eller folder mod et 4-bet. Det virker nogle gange mere stærkt at insta-shove fremfor at tanke og så shove.
Jørn
Hold da kæft det er noget vrøvl jeg har skrevet ovenfor.
Når man ikke er vant til at bruge 4-bet %, er det nok en god ide at sætte sig ind i tallet.
Hvis tallet er 14% for Villain, eller 10% som jeg regnede på, så er det selvfølgelig ikke 14 pct af alle hænder man spiller, men 14% man 4-better efter at man har åbnet. Dvs åbner man 21% som Villain, og 4-better 14%, så er rangen nede på ca. 3%. Gjorde man det kun med toppen, så har man den præcise 4-bet range (JJ+, AK). Da der som allerede nævnt er blokkere hos Villain samt at der flattes med med ovenstående range til 3-bet nogle gange, så bliver den reelle range selvfølgelig noget/lidt wider end JJ+, AK). Så, efter forhåbentlig at have fået lidt styr på tankerne, så kommer jeg ikke ind med ATo her.
@ Jensen
Skulle lige til at gøre dig opmærksom på det men så nåede du mig i forkøbet :)
4bet % er så vidt jeg har forstået, så er de 14% de hænder man åbner OG bliver 3bettet med som du så 4better og så vidt jeg ved har HEM ikke lavet en positions afhængig 4bet % - hvilket kunne være ret lækkert - fordi nogen 4bet bluffer kun fra CO, BTN eller SB mens andre gør det mere liberalt.
Kan godt være vi må nøjes med at kigge på den generelle 4bet % for en del spillere og så sammenligne Villains 4bet % med disse og vurdere position og dynamik etc.
@ alle
Jeg kan helt sikkert godt forestille mig det er ok at 3bet/5bet shove mod denne Villain fordi det er mig selv!
Hånden er reverse og det småtiltede mig han ikke kunne folde da jeg ved han ikke har set mig 3barrele air før (er temmelig sikker på jeg ikke blevet snuppet)
Jeg havde btw JTo som uffefh var inde på.
Dog lyder det til de fleste er på fold vognen så det er måske fint nok at barrele igennem her.
@ pow9199
Hvilke ♠ flushdraws kommer du selv til river med udover dem jeg naevner i min post 10.09?
Øh, stort set alle? Men jeg caller også en del mere fra blinds (og hvordan hero/villain spiller er en anden sag) end mange gør, og det er ikke ret ofte jeg raiser det her flop, fordi jeg som udgangspunkt heller ikke raiser Ax. Det er faktisk stort set kun med et combodraw eller 2p+ jeg raiser her...
Når hero i dette spot er 28/21, forventer jeg fd er en god del af vores range og jeg tror jeg har 86s+ i min range her...
Jeg kan fint f0lge dig og jer maa nok erkende jeg selv auto reraiser floppet her med de fleste FD's og det samme g0r de fleste mid-stake regs i min erfaring. Jeg ville ihvertfald aldrig selv vaere nerv0s for at skyde river med AQ+ i det spot her fordi jeg var bange for hero havde ramt sin flush (fordi det trods alt stadig er en mindre del af heros range).
Nu ved jeg ikke hvad stakes du spiller paa, men jeg er ikke saa sikker paa str0mligning i forhold til hvad du g0r med Ax paa det her board er saa vanvittig vigtigt i forhold til at reraise floppet. En ting er at du er klar over det, noget andet er om villain er, specielt hvis du ikke bare er ren ABC.
Jeg reraiser forresten floppet med A9.
Har lige kort kigget tråden igennem og har godt nok lidt svært ved at se hvorfor vi sjældent kan have farvetrækket her? En pæn del af vores range er imo combodraws samt par + farvetræk.
Mht spottet.. Når farven falder på river og der alligevel skydes har de fleste spillere på dette niveau(blot en antagelse - ikke personlig erfaring) 2par+ eller air. Sjældent 1par hænder. Derfor er villains range mere polariseret imod "nuts" eller air hvilket gør det ok at kalde under de rette omstændigheder.