Yo
Villain er ukendt for mig, kun ca 100 hænder da denne hånd udspiller sig. Indtil videre har han spillet 26/16/3.5 og har åbnet btn 3/9 gange.
Vi har ingen dynamik og det er første 3bet jeg laver mod ham, men han har nok set mig 3bette før.
Han burde se mig som regish og han 4better mig right of the bat. Regner med han er temmelig polariseret, så caller bare.
SB ($1,228)
Hero ($585)
UTG ($493)
UTG+1 ($796)
CO ($789)
BTN ($601)
Dealt to Hero Q♠ A♠
fold, fold, fold, BTN raises to $13, fold, Hero raises to $45, BTN raises to $97, Hero calls $52
FLOP ($196) A♥ A♦ 3♥
Hero checks, BTN checks
TURN ($196) A♥ A♦ 3♥ 9♠
Hero bets $111, BTN calls $111
RIVER ($418) A♥ A♦ 3♥ 9♠ J♥
Hero ?
Stacks er 377$.
Havde som udgangspunkt tænkt mig at shove alle mindre ♥ under en J, men er lidt usikker på denne her da vi nu taber til AJ,AK,A3,A9, flushes JJ og 99.
NL500: Trips GK i 4bettet pot og grim river
Er turn ikke et kort hvor vi kan bette større og sætte river bedre op til et shove?
Jeg tænker blot, at villain vel betaler 155 ligeså ofte som han betaler 111 og det gør unægteligt river lidt lettere at spille når vi ikke skal shove potsized imo.
Jeg shover nok river som spillet, ikke fordi jeg er specielt glad for det, men udelukkende fordi at jeg synes endnu mindre om c/c og c/f :)
Vi har trips i en 4 bettet pot,vi har investeret ca 1/3 af vores stack i potten.
C/F kan ikke komme på tale her imo,shove river.
Mvh Simon
@ ST
De der kommentarer er simpelthen for hjernedøde. Bare fordi man rammer et eller andet i en 4bet pot betyder det sq ikke man bare skal slå hjernen totalt fra og bare komme ind med skillingerne hver gang.
Sagen er at vi har 377 tilbage(næsten 80bb) i en 418$ pot og du bliver nødt til at overveje hvilke hænder han kan betale med på river hvis vi shover - det er virkelig ikke mange IMO.
Da han samtidig vil checke bag med en del af de hænder vi slår, overvejer jeg ihvertfald c/f her.
EDIT: Sorry hvis jeg lød lidt morgensur :)
Synes at shove er alt for tyndt, da der ikke er meget vi slår.
c/f er også ok men kan bedre lide b/f.
Uden historie kan jeg godt lide et block B/F 120 på river. Her kan vi blive betalt af de sidste hænder vi slår, samt så kan han "nøjes" med at betale af med nogle flushes.
Men det er ikke særligt balanceret move da jeg meget ofte vil shove med hus samt flush.
Bluffer han nogensinde, hvis vi laver et lille bet på river? Ville jo være rart at få lidt fra KK og QQ (og AT).
Hvad med et flop lead på 125$?
Vil starte med at sige jeg er nl50reg, så ingen erfaring på det lvl du spiller...
På river vil jeg c/c evt udstik, da det også er oplagt for ham at bluffe boardet. Der er stadig en del ax du slår samt kk, qq, 1010. Ville umiddelbart tro han ville cbette et evt. flushdraw IP. Som spillet synes jeg han ligner en kk-1010 og de gange han så har spiket river er jo træls.
Jeg bet/folder river.
Jeg tror ikke sådan en 26/15 fætter 4-bet bluffer særlig ti, så har han "aldrig" en flush her. Dvs. han mest sandsynlige hænder er TT-KK eller AK.
Kombinatorisk:
AK: 4 kombis
JJ: 3 kombis
KK: 6 kombis
QQ: 6 kombis
Vi er altså foran og jeg tror godt han betaler lidt af med QQ/KK.
Bet $125 og fold til et shove.
Jørn
Som flere af jer er inde på tror jeg heller ikke vi behøver at være så bange for flushes da de fleste af dem better dem IP på floppet, men jeg kan selvfølgelig tage fejl da det er en 4bet pot, hvorfor planen om at shove en random 2♥ må være ok eller foretrækker folk også et blockbet her?
Lead flop er interessant, men bluffer vi nogensinde i det spot, altså han kan vel spille perfekt med hele sin range næsten?
Jeg er med Thyssen. Bet/folder også en lille 1/3 potsize.
En lidt fisket mand kan næppe folde KK/QQ, og han har måske også et par Ax i sin range han har 4bet bluffet og heller ikke kan folde.
Raiser han har vi en nem beslutning, da han aldrig bluffer i dette spot, selvom vi better lidt lavt.
Kunne det ikke tænkes, at en udmærket NL500-reg oftere vil lave den del af vedkommendes range, der har svag SD-value, om til et bluff, hvis hero eksempelvis blockbetter $125 på river, fremfor at finde et call frem med de hænder på selvsamme street? Med tanke på den sindssygt tynde (og stærke) range hero kan (læs: bør) calle et shove med på river, hvis han blockbet/folder den førnævnte betsizing, virker det imo som et fint spot for villain at lave sine SD-hænder om til et bluff i. Bare se på antallet af folk, der i denne tråd advokerer for, at bet/fold er det bedste play på river.
Jeg er ikke nødvendigvis uenig i denne tanke, men samtidig ville jeg bare hade at folde, hvis jeg bare havde en svag idé om, at villain ville kunne tænkes at lave sine made hands om til bluffs.
@poker prince
En 26/15 spiller er næppe en dygtig regular på NL500
Var vi oppe mod en spiller som vi vidste var dygtig, så shover jeg bare.
Jørn
Bet-fold og ship er begge gode imo. Jeg er nok mest på ship, så vi charger hans PP fuld pris, jeg kan bare ikke helt finde ud af, hvilke hænder vi selv kan have, der er bagud vs den range, og hvis villain heller ikke kan det, er 125,- to go løsningen her...
Okay, jeg har pyntet lidt på hånden da den aktuelle river er et ok kort at shove synes jeg:
RIVER ($418) A♥ A♦ 3♥ 9♠ 2♥
Hero bets 377(AI)
Enig?
Jeg er med på bet/fold-vognen. Elsker det play :)