Hey!
Havde et lidt klamt spot igår og er stadig ikke helt afklaret om vores turnlinje.
Villian er 19/15/2.7 og sq temmelig meget, 9% og sikkert højere i dette setup. Han cbetter 58% i 3bet pots og 2nd barreler 45%. Hans 3bet% er 8-9.
Relevante reads: Hans value cbets i 3bet pots ligger omkring 1/2 pot men har ikke rigtigt set ham 2nd barrele air eller draws endnu.
- Har en relevant hånd: Jeg åbner CO med AJo 4handed og han 3better fra BB med AKs og jeg vælger at defende. Han siger 75/113 på et J87r flop og jeg caller. Turn er T der giver ham NFD og han vælger at checke og vi checker ned på en blank river T.
Hans ser os som 29/23/3 lag, vindende.
SB ($845)
BB ($500)
UTG ($517)
Hero ($494)
BTN ($133)
Dealt to Hero Q♠ K♥
fold, Hero raises to $17.50, BTN calls $17.50, fold, BB raises to $71, Hero calls $53.50, fold
FLOP ($162) Q♥ 5♦ 6♠
BB bets $100, Hero calls $100
TURN ($362) Q♥ 5♦ 6♠ 7♦
BB bets $111, Hero ?
Hader at folde TP i 3bet pots mod aktive squeezers men synes det ligner han prøver at sucke os ind her.
Hvad siger PN?
NL500: Ugly turn fold?!
Jeg folder preflop. De gange han har en rigtig handske så er vi rigtigt skidt inde, og jeg synes vores hånd netop fordi den ofte er domineret spiller rigtigt skidt, også selvom vi har position.
Alt efter hvor meget han squeezer er jeg lidt i tvivl om vi kan 4-bet bluffe (med intention om at folde til et push) da vi har en del blokkere til tophænder hos Villain. Han skal dog være noget af en bandit nok for at vi kan gøre dette, så det lette vil helt klart være et fold.
Som spillet, så viser det jo netop problemet. Floppet er stort set så godt som det kan blive, og alligevel kan vi ikke lide det når Villain barreller. Med din kommentarer om ham, og at han better når han har noget, så ligner det et tydeligt fold i spottet.
Givet dine reads om, at han er squeezeliderlig, så shipper jeg nok bare floppet, da han vel godt ved, at du sikkert vil 4-bette dine største hænder preflop, fordi du ikke lukker action. QK er i den absolutte top af din range her, og set ud fra hans synspunkt, så har du ekstremt få K's i din range, hvorfor han nok caller et flopshove relativt light - jeg tror ikke, han bet/folder 88-QQ her + han har en del konger i sin range, som du obv. spiller særdeles lækker imod. Har han dig slået her, så anser jeg det som en cooler.
Jeg havde ikke lige set at han squeezer 9%. Jeg vil dog stadig hellere 4-bette ham pre end at være clueless på floppet (og jeg er nok stadig tilhænger af bare at folde).
Hvorfor så bange for svære spots? Gælder da om at holde dominerede hænder inde.
@SS Hvad vil du gerne have af dårligere hænder der betaler os på floppet hvis vi shipper?
@OP
Ret klamt bet... et call efterlader os med $220 på river i en næsten $600 pot. Det hele må ligge i, om du tror villain er så dygtig, at han ved hvordan dette bet ser ud? Altså på hvilket level han er.
Hvis vi caller vil han nok cirka aldrig skubbe river som et bluff. Han skal altså bare bluffe 20% af gangene for at call er profitabelt + vi har 5 nogenlunde sikre outs. Jeg vil tro at call er det mest rigtige play.
@ Royal
Problemet er at du oftere betaler en hånd af som dominerer dig når du flopper toppar, end du får betaling når du dominerer Villain.
Hvem siger at jeg oftere betaler en hånd af? Jeg kan da stadig godt finde ud af at folde. Du lyder lidt som dem, der argumenterer for at spille sygeligt tight i begyndelsen af MTTs, fordi det ikke er værd at "risikere" sin stack med fx 67s - men altså, en løsere tilgang PF har jo intet at gøre med, om jeg ikke stadigvæk passer på min stack. Jeg går jo ikke i auto stackoff mode bare fordi jeg rammer min 6er
@ Royal_Wacko
First of all, så har jeg skrevet, hvad jeg vil have betaling af. Hvis han ikke caller med dårligere end AK+ på det her board relativt ofte i squeezede pots, så felter KoP obv. alle flops mod villain, da det så bliver helt vildt profitabelt.
Call preflop giver imo absolut ingen mening, hvis vi ikke autostacker af med et floppet TP. Hvordan vi stacker af, kan selvfølgelig diskuteres, da både flopcall og shove eller sågar klik kan have fordele, om end potten er lige stor nok til klik eller something like that.
@ Jensen
Du skal altså huske at overveje, at vi flopper et domineret TP ca. 10% af gangene, så at være bange for det er imo at se spøgelser.
Nej, men du betaler stadig mere og oftere med KQ end Villain gør med de hænder du dominerer.
For at skære det ud, så betaler du mere med AK når du rammer end med KQ, og tilsvarende betaler du mere med KQ end med QJ etc. Jo svagere din hånd er fra nuts, jo mere påpasselig spiller du, da du netop en 3-bet pot ved at Villain spiller en stærk hånd på denne måde.
Selvfølgelig går du ikke i stackoff mode, men du stacker sandsynligvis lettere af end Villain gør med en hånd du dominerer.
@ SS
Hvis Villain har AA-QQ, AQ+, så vil jeg mene at det er noget oftere end 10% af gangene vi rammer, og stadig er bagud.
Ovenstående range udgør stadig en solid del af Villains squeeze range.
@ Jensen
True, men han virker til, på trods af lidt nitty stats, til at give den ok gas med 3-bets. Derfor vil jeg umiddelbart forvente, at han også stacker ok løst af, fordi han vel alt andet lige må forvente, at OP ikke nutpeedler i 3-bettede pots mod ham. Jeg kan slet, slet ikke forestille mig, at villain ikke autostacker af med i hvert fald JJ og QQ på det her flop, når han har set, at OP tager 3-bets af ret løst. Det må alt andet lige betyde, at villain må opfatte heros stack-off range som værende rimelig bred, hvorfor villain stack-off range bliver tilsvarende bredere, end hvis OP spillede 17/13 med fold to 3-bet på 86.
Ift. villains stack-off range i min tidligere post, så skulle der obv. have stået AQ+ og ikke AK+.
Hvis vi mener det kan gøres profitabelt pre osv, kan jeg ikke se det nogensinde er andet end call call for at beskytte vores calldown range? Fold kan jeg aldrig rigtigt se som en mulighed.
Positionerne og en nit taget i betragtning synes jeg mest vi bare bør folde pre dog, da vi så tydeligvis hader os selv når vi nu ender med at floppe damen, og jeg tvivler på det er fordi du har tænkt dig at floate 90% af tiden og tage den frem de gange han nu misser vi synes pre er godt.
@Jensen
Problemet er at du oftere betaler en hånd af som dominerer dig når du flopper toppar, end du får betaling når du dominerer Villain.
Der fik jeg sgu næsten kaffen kaldt i halsen... Og jeg drikker ikke engang kaffe!
@Alle
Imo skal vi calle turn altid her, ingen idé i at raise, og ingen idé i at folde...
Jamen, er vi ikke mere bekymrede for at holde hans bluffs inde, end for at stacke af i et setup? Jeg ser os som værende langt foran hans range... Derfor raiser jeg ofte floppet til 200-220 ish, så han kan få mulighed for at ligne AK og shippe ind over (han har flere stærke Kx i sin range end os, yada-yada-yada).
Der er imo bare setup de gange han har AQ, KK og AA her, så ønsker vi ham stort tillykke og reloader, vi skal obv aldrig calle for at folde tpgk på et dry board.
Skub det ind på turn. Fold er no go. Og han skal kalde ca. 200 i 580 på drawy board. PF veksler jeg, men hader ikke call. Flop kommer an på hvor bredt du tror han perceiver din defend range og hvor bandit agtige tendenser du tror han tror du har generelt og specielt i spots hvor hans range som oftest er polariseret imellem monster og skæg PF.