NL500 vs monkeys (part 2)

#1| 0

Scenariet er det samme som Part 1, avg. pot på 60 BB´s, fishatm og Elton22 på monkey-tilt, kaster stacks frem og tilbage.

_Saint_ is at seat 1 with 504.00
HERO is at seat 2 with 1022.00
davidb is at seat 3 with 251.56
fishatm is at seat 4 with 1015.62
Elton22 is at seat 5 with 319.12

HERO posts the large blind 5.00
_Saint_ posts the small blind 2.50

HERO ser ned i 10, 10
Pre-flop:
davidb: Call 5.00
fishatm: Raise 20.00
Elton22: Call 20.00
_Saint_: Call 20.00
HERO: Call 20.00
davidb: Fold

Flop (Board: 3, 5, 8): (Pot 85)
_Saint_: Check
HERO: Check (fejl 1?)
fishatm: Check
Elton22: Check

Turn (Board: 3, 5, 8, 9): (Pot 85)

_Saint_: Check
HERO: Bet 60.00
fishatm: Raise 120.00
Elton22: Call 120.00
_Saint_: Fold
HERO: Call 120.00

River (Board: 3, 5, 8, 9, 10): (pot 445)

HERO: Check (fejl 2?)
fishatm: Check
Elton22: Bet 85.00
HERO? (grundet den passive linje, er det sku blevet lidt tricky)

Tja den passive linje er nok et produkt af at fishatm og Elton22 skyder anytwo og konsekvent _vil_ bluffe alle af hver pot.

Helt generelt, mod disse monkey-LAG´s, er det forkert at ændre sin stil og spille en anelse mere passivt, også med gode handsker?

14-12-2005 15:54 #2| 0

hvad er du i tvivl om på river? hvor meget du skal bette for at opnå pot-maksimering eller? eller frygter du strit?

14-12-2005 15:54 #3| 0

du kan ihvertfald ikke folde her, men jeg ville nok nøjes med et call, 67 er jo det eneste reele alternativ der slår dig, og det er da muligt de har chekket deres draw på flop selvom det ikke ligner aggresive spillere
hvis fishatm går all in efter dig hvilket jeg ikke tror han gør så er det nok et fold, men de 85 skal ihvertfald ud og ligge under alle omstændigheder.

14-12-2005 15:55 #4| 0

Jeg better helt klart det flop. Der er så mange kort du ikke gider at se.

Elton22 er allin på river ik? Jeg tror bare jeg caller og håber på et overcall fra fishatm. Jeg tror ikke fishatm caller et raise med noget du slår pånær måske et tricky toptwo , men problemet er at hvis han raiser er du næsten nødt til at calle alligevel. Hmm, som spillet er det et virkelig tough spot du har fået dig selv i.

I øvrigt er det meget tvivlsomt at Elton22 better river med anytwo her, selv en abekat på tilt ved at hans folding equity er = 0.

Generelt er det fint at spille mere passivt mod LAGs, men ikke så passivt at de får lov at trække ud på dig. Din hånd er så sårbar på floppet at den _skal_ bettes.

14-12-2005 15:56 #5| 0

Se denne hånd er der mere kød på.... :o)

Preflop: fint !

Flop: Fint, du kan jo ikke vide at det bliver checket rundt. Hvis du vælger at skyde 1/2 pot, hvad gør du så hvis du bliver raiset?

Turn: Skidt bet og skidt call.. Jeg ville personligt checke den igen. Du har kun 20$ investeret i potten, og nu har du 140$ istedet for.
Når du nu caller, må du jo ikke kunne sætte nogle af dem på 67, så dit drømmekort falder vel på river, ikk?

Hvilket leder mig frem til river, der skal den bare ha gas, når du ikke sætter dem på 67.

Personligt havde jeg checke på turn og foldet til et solidt bet.

Angående dit sidste spørgsmål, så skal du ikke ændre din spillestil til passivt - tværtimod.
Du skal være mere agg. og tight"en mere op.

My 2 cents..

Mvh
Theis

14-12-2005 16:54 #6| 0

@ Dillerhans "eller frygter du strit?"

- Ja. Fishatm´s turnspil lugter vel lidt af det?

@ Xizor
"Jeg better helt klart det flop. Der er så mange kort du ikke gider at se"

- 100% enig. Og TT er jo ikke lige handsken for et CR her. Så det var lidt en fejl. Jeg havde egentligt intentionen om at lade LAG´s tage momentum og desuden heller ikke bygge en pot 4-way med et svagt overpair. (hvorfor turn-bettet heller ikke var smart;-))

"Elton22 er allin på river ik?"
- nej han har 105 tilbage.

Hele linjen i hånden har gjort at det er svært at træffe den rigtige beslutning.

14-12-2005 16:58 #7| 0

and then, and then, and then? fortæl :D

14-12-2005 18:12 #8| 0

HERO: Raise 230.00
fishatm: Fold
Elton22: All in

Jeg kunne ikke regne Eltons22´bet ud. Havde han en stritten, var han vel røget til midten instant, ellers kan han vel kun bette 88/99.

Pt, var fishatm helt i skoven, og kunne ikke give ham credit for 67.

Anyways, showdown:

Elton22 shows: 7, J (Jack high straight)

14-12-2005 18:48 #9| 0

ja oke den blir svær, fordi han først får et gratis flop, og derefter på turn rammer et hutshot straight draw + flush draw, og derudover sidder med et overkort i J.... havde du bettet den på floppet var du vel næppe havnet i den situation med ham? (hvilket man dog ikke umiddelbart kan gennemskue alligevel)... nemt at være bagklog...

14-12-2005 19:07 #10| 0

@dillerhans.
Enig, havde jeg bettet floppet var han væk.
Han samler dog et OESFD på turn så umiddelbart får han odds til at calle.
Men måske ikke lige frem det stærkeste træk. HERO eller fishatm kunne sagtens være på flush træk, (og desuden kan _saint_ og HERO skubbe bag ham på turn) hvorfor alle hans flush outs ikke er live plus 6 til hans straight. Og desuden kan _saint_ og HERO skubbe bag ham på turn.

Er han oppe mod trips, kan han desuden discounte 3, 5.
Men det rører ikke ved at han får et gratis kort og samler et relativt godt draw op.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar