Kan simpelthen ikke få den her hånd ud af mit hoved, nu har jeg efterhånden spekuleret over den halvandet måned.
Det er homegame 25/50 dkr. blinds, 5 mandsbord.
Vildanden spiller ekstrem løst preflop, og er slet ikke bange for at lave diverse syge moves. Har tidligere været AI med KK mod hans Q6 off. Hvor jeg 3-better pre og vi stacker af på et Qxx rainbow flop. I et 8000dkr pot.
UtG:
Vildand:7500dkr
Hero:17000dkr
SB:
BB:
UtG caller, Vildanden caller og jeg giver den til 300 med k♠k♦ , UTG folder og vildanden caller.
Flop. Pot 725dkr
5♥6♣9♥
Vildanden checker, jeg giver den 450dkr. vildanden siger 1150dkr, jeg siger 2300dkr. og Vildanden Rester forholdvis Hurtigt Med 4900dkr bag sig. Pot hedder 5325dkr.
Hero what to do???
NL5000dkr. KK i trobs mod aggro fyr
Når du 3-better floppet bør du inden beslutte dig om du caller et skub. Jeg mener ikke du kan komme væk her som spillet, på et drawheavybord. jeg ville foretrække bare at calle hans raise på floppet og evaluere turn. Er den blank (ikke hjerter eller straight kort eller 9er) går jeg død her.
Dit flop3bet stinker ret meget - det er for det første for småt, og du brækker dig, når han kommer over toppen.
Nu bliver du nødt til at folde.
jeg 3better aldrig nogensinde floppet hvis jeg ikke snapper et 4bet ai og det snapper jeg kun hvis jeg har et rimelig solidt read på min modstander (der siger det er en god idé)
Imod de fleste modstandere caller jeg bare hans cr og evaluerer turn, hvis han er så crazy postflop som du siger han er preflop har jeg ikke noget imod 3bet call - 3bet fold er efter min mening ekstremt dårligt, medmindre du tilfældigvis ser hans kort
Kan sagtens følge jer argument omkring mit 3-bet på floppet. hvis i flatter flop, hva gør i så mod et 3/4 bet pot på turn ?, for han følger højst sandsynlig op.
Ville I folde til alle ♥´er og kort der kunne complete en str8 ?
Og skubbe alle andre kort, selvom han better 3/4 pot?
@jeversan
Hvis turn er blank (dvs. ingen ♥, ingen 7,8,9,10 eller A), skubber jeg hen over hans bet. Hvis turn rammer et af de nævnte kort kommer reads ind i billedet. Hvis de ikke giver yderligere mucker jeg.
Kan til alle oplyse at vildanden, senere på aften skubber folk ud af pots ude af pos. med 79off og 77 på boards der hedder Q-K-6 og Q-J-8 rainbows. hvor han re-nakker en (2)Vildand på floppet, efter den er blevet 3-bettet af (2)Vildand preflop og han følger op på flop med 3/4 pot bet.
Så han er ikke bange for at skubbe, det er derfor jeg er ekstra tænkende over denne hånd, og laver mit 3-bet på flop for at vise at jeg er pæn stærk, og alligevel kommer han over midten.
Og derfor det er så lavt at jeg i princippet ville kunne komme ud af den.
Er det helt forkert tænkt eller ?
Du kan jo ikke rigtigt bruge de informationer du får senere på aftenen til noget da hånden blev spillet. Du er nødt til at bruge de informationer du har tilgængelig nu. Lad være med at efterrationaliser alt for meget over hans spil senere. På det her tidspunkt ved du han caller light pre og jeg synes umiddelbart dit bet på floppet skal være større. Ellers som de andre
Jeg kan godt lide dit flop3bet under forudsaetning af at du snapper (evt slowroller) hans shove.
@Burnz
Grunden til at jeg oplyser dem, er fordi vi måske har spillet 30 gange tidligere og ved hvor aggro han kan være, og så for at folk kan sætte sig ind i min tankegang, oplyser jeg lige et par hænder som ikke er ualmindeligt spillet af ham.
lololololo@ et overpair i et homegame
jeg flipper en mønt mellem om jeg slowroller eller SNAPcaller her