NL50:88 early mod BB på 4-6-10 flop-action -what

#1| 0

Spillet er 7-handed, NL50. Der er spillet rimelig frisk til ved bordet.

Jeg har ikke spillet mod villain før, og kun spillet 2 orbits på bordet. Han har spillet loose på de 16 hænder før denne (37,5 vpip / 29,4 pfr / 60 aggresion).

PokerStars - $0.50 NL (9 max) - Holdem - 7 players
Hand converted by PokerTracker 3: www.pokertracker.com

Hero (UTG): $39.90
UTG+1: $42.45
MP: $50.00
CO: $51.15
BTN: $50.00
SB: $90.75
BB: $57.35

SB posts SB $0.25, BB posts BB $0.50

Pre Flop: ($0.75) Hero has 8 8

Hero raises to $1.50, fold, fold, fold, fold, fold, BB raises to $4.50, Hero calls $3.00

Flop: ($9.25, 2 players) 2 6 T
Villain bets $5.50,
Hero raises to $14.00,
Villain raises to $52.85 and is all-in

Hero?

Hvad sætter vi villain på?
Hvad sætter han hero på?

I øvrigt - Mit kald pre kan selvfølgelig diskuteres, men mod så aggro en fætter forsøgte jeg at forsvare det med stensikker betaling ved ramt set. Hvad gør I preflop dér?

10-02-2011 23:11 #2| 0

fold pf, ved ikke hvad du laver postflop så dunno på action.

10-02-2011 23:35 #3| 0

Er det 12 gange vi skal have pengene igen hvis vi skal setmine +ev? Det kan vi ikke når du ikk har fuld stack.

Noget helt andet er postflop spillet, hvad er dine tanker der? blufraiser du eller valueraiser du?

Når du så spiller 88 mod en aggressiv modstander synes jeg ikke 88 er så skide sjov at spille fordi der er mange overs og du drawer ikke særlig godt med den. Med andre ord det er svært at ligge pres på din modstander, som du bliver nød til vs en aggresiv gut, ellers bliver du barrelled til døde og står uden nogen info om du bør calle ned da du ikke har nogen hænder eller info om villian.

Ydermere så raiser du floppet, hvor du kun kommer ind vs flip @ best eller drawing næsten død. Dont like. fold flop som spillet, ellers kan man godt tage et street af IP og se turn an.

11-02-2011 19:04 #4| 0

Tak for input.

Jeg må sige det undrer mig, at der ikke er nogen der mener at vi gerne vil spille 88 mod en fyr der spiller (37,5 vpip / 29,4 pfr / 60 aggresion), særligt pre.

Min tanke var at 7-mand svarer til 6-max, hvor jeg tænker at 88 skal åbnes i alle positioner og når jeg særligt møder action fra bordets aggro, så skal den forsvares.

Men måske er det et stort leak.

Min tanke pre med henblik på hans aggro stil var, at det nemt kunne være et re-raise steal forsøg hvis han så mig som weak, som han kunne lave med any-two.

På floppet mener jeg at overpair på det niveau ofte forsøger at check-raise, hvorimod air forsøger at tage potten ned med et bet. Derfor raiser jeg ham på flop og forventer at han kalder med monster eller folder med air.

Da han skubber ind over tænker jeg, at det vil han ikke gøre med AA/KK/QQ, da jeg synes tendensen mere for de hænder er at gå over i value-forsøg-mode som er noget med at kalde mit raise på flop for at få mig til at bette igen på turn og derefter bet/push river.

Jeg antager at I er uenige i mine tanker om NL50 (40-100BB borde)?

11-02-2011 19:23 #5| 0

Hvis du synes du er godt inde pre, så skal du rykke ind. Det kommer til at koste dig enormt mange penge at kalde 3-bets som i dette tilfælde.

11-02-2011 21:08 #6| 0

Ja synes dine tanker er lidt off. Når du raiser floppet, så siger du jeg har Tx, fd, set, eller overpar og jeg vil gerne spille for stacken.

Når han så kommer over toppen, har han noget der owner Tx og fds eller flipper. Du kommer oftes kun ind mod bedre ved at CR floppet her. Så er det langt bedre at calle flop og se turn an, omend det kan blive lidt ulækkert på de fleste turns.

13-02-2011 03:17 #7| 0

Hvis du mener du har den bedste hånd på floppet så kald, kald og kald. Når du raiser laver du decideret din hånd om til et bluff.

13-02-2011 11:43 #8| 0

Dit største leak IMO i denne hånd, er at du fokuserer på de forkerte stats for at skabe grundlaget for din beslutning...

Det er borderline ligegyldigt hvor loose han er, hvis han 3-better eksempelvis meget lidt...

Så sørg for at tilføj hans 3-bet% til din HUD, så gør du dig selv en tjeneste i stedet or at sætte dig i disse nederen situationer. Der er jo kæmpe forskel om han 3-better i 1% af mulige 3-bet situationer eller 15% af 3-bet situationer. Derfor skal han stadigvæk 3-bette helt sindssygt meget før at det er profitabelt at komme ind i dette spot.

At 2-bette floppet er IMO en fejl mod any random spiller, og når du har gjort det er det et snapfold.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar