NL50€: QQ i problemer ca. 175bb

#1| 0

Jeg er så småt begyndt at spille lidt semi-seriøst poker igen, men jeg er virkelig ringe spillende for tiden, så jeg vil gerne have lidt hjælp:-)

Villain spiller 30/26/2.2 over ca. 50 hænder. Han har foldet 0/3 gange til 3-bet. Jeg mindes ikke, at der er nogen dynamik eller andet. Hans size på floppet indikerer dog, at han nok ikke er super skrap. Jeg har ssv. spillet rimelig friskt til, da jeg ikke er i stand til at spille strammere end like 25/20 regardless, så jeg har sikkert spillet løsere end det.

€50.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, September 13, 06:04:27 ET 2010
Table Table TH 1489 (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 1: Dizzy_T ( €80.99 USD )
Seat 2: AndoleaS ( €58.40 USD )
Seat 3: Hero ( €91.00 USD )
Seat 4: VexVictor ( €49.25 USD )
Seat 5: Villain ( €94.40 USD )
Hero posts big blind [€0.50 USD].
AndoleaS posts small blind [€0.25 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Q Q ]
VexVictor folds
Villain raises [€1.75 USD]
Dizzy_T folds
AndoleaS folds
Hero raises [€6.00 USD] (til 6.5)
Villain calls [€4.75 USD]
** Dealing Flop ** [ 8, T, 5 ] pot = ca. 13
Hero bets [€10.00 USD]
Villain raises [€34.00 USD]
Hero?

17-09-2010 01:29 #2| 0

Undskyld, men hvad betyder: "Villain spiller 30/26/2.2" :-)

17-09-2010 02:10 #3| 0
Pokernets ME vinder !

@necklas

Standard stats som man altid melder op.. Google programmer som PokerTracker og Hold em manager.

30/26/2.2 betyder hans VPIP er 30 (antal % af alle hænder han spiller frivilligt), 26% af alle hænder raiser han og hans aggressions faktor er 2.2. Den sidste er lidt tricky at forklare, men det er en målestok for hvor aggressivt folk spiller (altså, hvor meget de better og raiser i stedet for at checke og calle basically).

Håber du blev klogere :)

@SS
Hvorfor indikerer hans size på floppet at han ikke er skrap? Jeg synes den er helt fin.
Egentligt, så kunne jeg godt bare bet-folde her uden at sige det til nogen. Der er så mange turns du ikke kan gøre noget på. Har lige sat en hurtig range op for hvad han raiser floppet med:

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 32.663% 32.62% 00.04% 7105 9.00 { QhQs }
Hand 1: 67.337% 67.30% 00.04% 14657 9.00 { TT, 88, 55, AcKc, AcQc, AcJc, QcJc, Jc9c, T8s, 9c7c, 8d5d, 76s }

Har taget alle combos af 76s med, for at få lidt WTF-hænder med ind.

Vi ved jo ikke noget om ham, så kan vi ikke rigtigt antage at han sidder og tyrer den max af.

17-09-2010 02:18 #4| 0

@ walth

Jeg synes bare ikke, at hans raise til 34 gør noget specielt godt mod min range - jeg vil meget hellere raise lavere i hans spot. Både for at give mig rum til at gå i spasmer, men også fordi, han med et lavere raise kan reste turn for en fornuftig size, de gange jeg caller hans raise. Omvendt indikerer hans sizing vel, at han ikke har tænkt sig at folde, hvilket vel kan være ok, hvis det er det, han vil have mig til at gøre.

17-09-2010 02:19 #5| 0
Pokernets ME vinder !

min sizing her for value er nok omkring 30-32 stykker.. Kan ikke rigtigt se problemet tbh.

17-09-2010 02:29 #6| 0

Så så jeg stacksize....

SS lad være med at give mig links til analyser uden at specificere. Desuden hører jeg efter hvad walth siger :D

17-09-2010 06:10 #7| 0
Hvorfor indikerer hans size på floppet at han ikke er skrap?

Det er fordi at hvis han ville bluff-raise, så behøver han ikke at gøre det så stort. 20-25 ville være mere optimalt.

Jeg er enig i walths range, men jeg vil adde JJ-KK, og så vil jeg vægte rangen mere mod draws og JJ. Med sets og KK mener jeg at han er mere tilbøjelig til at raise mindre, og KK 4better han nok også med en betydelig frekvens pre.

Givet den store sizing hvilket ville være unødvendigt hvis det er for at bluffe, så regner jeg ikke med at der er særlig meget FE, men det kan jo være.

Jeg regner derfor med at vi har mere end de 32,6% i walths eksempel, måske omkring de 40%, og så er det en lille ssh for at han folder. Dermed tror jeg shove er bedst.
17-09-2010 08:44 #8| 0

Måske du burde dække villians nick nu når han er dansker og chance for han er pn'er? Også starte med at sige at hans siezing antyder han ikke er den skarpeste kniv i skuffen, vurderet ud fra 50 hænder i en specifik hånd. Det er sq en ommer :). Synes siezingen er fin, og måske fortæller den at han ikke har tænkt sig at komme væk, og du så kan lide det eller synes det er klamt. Så har du da noget at gå ud fra. Jeg tror også det er noget valueraise her, og det sætter dig egentligt i et klamt spot, da du bliver tvunget til at spille for stacken på flop, for du kan sikkert godt regne med at alle turs bliver skudt på et vådt board som her.

Derudover så synes jeg du skal til at slappe lidt af i boss chatten og ikke svine gud og hver mand og spille så pisse sej som om du bare VED mere end alle andre. Selv regs som fisk får svinere. Nu ved jeg ikke om du er bedre, men det er ihvertfald dårlig stil at sidde og svine folk, især når det er fisk det går udover, da det kan have årsag til at de skrider fordi de ikke gider høre på en eller anden retard sidde og skælde dem ud fordi DU mener de er ringe.

Ja du kan nok godt regne ud at jeg også har stået model til dit sjov, men det går egentlig ikke mig så meget på, for mig er det spas nok, men dude, det får vores kære fisk til ikke at føle sig velkommen, og det har vi ikke brug for med alle de shortstakers der har kurs mod bossen for tiden.

Ses på bossen :)

17-09-2010 09:53 #9| 0

Well walth er spot on..
Villian er forresten mig og min sizeing er self for at få dig til at folde(gør det samme i tilfælde af jeg vil have value) eller komme ind med lortet da jeg satte dig på TP, JJ eller QQ, shover self alle turns med et fint 2/3 pot bet.. har btw Ak 55% fav og alt misser :(

Og som zonki siger, du er så evig nederen at sidde ved bord med, sviner alle folk og har bare en ekstrem dårlig attitude..

Skjul venligst mit nick..

17-09-2010 09:59 #10| 0

Arrogance klæder ikke en NL50 spiller.

tbh bryder jeg mig meget lidt om dine bedrevidende/nedladende kommentarer i analysetrådende - men det er nok bare mig.

Og i øvrigt er jeg helt på linie med Walth her.

17-09-2010 14:03 #11| 0

@ walth

Tak, og jeg blev da en anelse klogere ja:)

17-09-2010 16:34 #12| 0
Pokernets ME vinder !

@Yarx
Hvis jeg raiser for value her, så siger jeg mere end 25 i hvert fald :) Men det kommer vel an på ens generelle gameplan eller hvad man siger I guess.

17-09-2010 17:56 #13| 0

Hvad gør du så med bluffs? Det bliver sgu nogle dyre bluffs hvis du siger 34 for at vinde 23.

Jeg tror at det i en balanceret game plan er bedst at vælge den lave raise størrelse i dette spot og lignende.

17-09-2010 18:39 #14| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg er med på 34, som villain gør det til, måske er i overkanten, men jeg siger nok 30 ish.

Hvor tit bluffraiser folk egentligt sådan nogle boards her deep? Og hvor tit forventer folk gør det? Tror forskellen er kolossal.

17-09-2010 18:40 #15| 0
Pokernets ME vinder !

@krypto
Hvis du raiser floppet og får et call, så tror jeg det er bedst at checke AK bag på blanke turns. Hvis villain har bet-callet floppet er det bestemt ikke for at folde blanke turns imo.

17-09-2010 19:30 #16| 0

@walth

Hvad havde du gjort OOP hvis villain caller og turn blanker?

IØ: Ville du 4bette eller stadig flatte OOP med AKs med disse stacksizes? Jvf. beskrivelse af HERO/Villain.

17-09-2010 19:46 #17| 0
Pokernets ME vinder !

@Keysor

Skal lige være med på hvad du mener, altså, checkraise OOP med AKc og villain flatter? Så jammer jeg bare turn fordi jeg ikke gider check-calle eller check-folde. Og who knows, når han har pos kan det være han floater eller noget andet random.

Synes flat er helt fint i spottet med AK - især i pos.

18-09-2010 01:46 #18| 0

LOL slap da af guys. Tilter I over, jeg har kaldt jer nogle muppets eller hvad? IØ kan jeg ikke se, hvorfor jeg skal fjerne villains nick. Jeg aner ikke, hvem mennesket er, eller hvor han er fra. Det er ikke mig, der melder op, hvem han er.

IØ, hvis jeg sviner folk, så skyldes det, at I har lavet noget retarderet (efter min mening). Og so what. I kan da bare svine mit spil til, såfremt I ønsker det. Det rager mig.

Udover det, så sviner jeg stort set kun Nandil (eller hvad han nu hedder, den klamme bumhuntende varme nit) og wohweli. Og så har jeg skrevet til rnadal herindefra,, at jeg ikke troede PN'ere var gay, fordi jeg synes, det var gay, at han insta sad ude, da fisken smuttede og vi kom HU.

Men når I nu tager det personligt, så kan I da smide mig jeres nicks, så jeg ikke støder jer.

18-09-2010 04:59 #19| 0

Seriøst, hvad er der galt i at sidde ude, pga fiskene skrider og man sidder HU mod en solid nok reg? Det er jo ikke os alle der spiller poker for at måle diller, hvor man højst sandsynligt har marginal +/- winrate, som udgør kæmpe varians.

18-09-2010 07:31 #20| 0

"IØ, hvis jeg sviner folk, så skyldes det, at I har lavet noget retarderet (efter min mening). Og so what. I kan da bare svine mit spil til, såfremt I ønsker det. Det rager mig."

badass imo.

Anyway, hvis du i stedet for at svine random dudes i chatten gør et eller andet for at håndtere din permanente livstilt på en måde der ikke ender i chatsvinere, så er du med til at skabe et rarere spillemiljø. Et bedre spillemiljø giver en bedre oplevelse for fiskene, og så kan du selv ræsonnere dig frem til hvor den tanke ender.

18-09-2010 09:06 #22| 0

@Kirk

Hehe :) - Han reklamerer os stolt på sin MSN at han er "badboy" for life. Virker lidt wannabe-agitigt når man selv skriver man er det. Det er jo også overdrevet cool at være

18-09-2010 09:06 #21| 0

lol sgu god lir det her

18-09-2010 09:47 #23| 0

Funny shit.. SS well done

18-09-2010 13:21 #24| 0

HAHAHA Nico - fedt, du ikke kan se ironien i det at være bad boy for life

Men ja, jeg hader bumhunters.

18-09-2010 17:27 #25| 0

Hvad faen er der galt i at være bumhunter? Når alt kommer til alt er poker vel et erhverv, som i bund og grund bare handler om at tjene penge. Omg. du har nogle seriøse ego-issues.

18-09-2010 17:35 #26| 0
Pokernets ME vinder !

Der er forskel på at bumhunte, og på at sidde ude når et 6max bord breaker, og det er vel fair nok at skifte et breaket 6max bord ud med et fuldt bord.

I øvrigt +1 til bumhunter hate. Jeg HADER bumhunters.. Elsker at blocke samtlige deres HU borde når de beder en om at gå igen, hvis jeg altså ikke lige har andet at give mig til.

18-09-2010 17:49 #27| 0

Er ikke selv bumhunter, men kan ikke se, hvorfor man bare skal hate på dem? og ligefrem svine dem til. La da dem gøre, hvad de vil, og så klap dig selv på skulderen over ,at du ikke er bumhunter, hvis du afskyr dem så meget.

18-09-2010 17:59 #28| 0
Pokernets ME vinder !

Hvis alle bumhuntede ville poker jo uddø?

18-09-2010 18:07 #29| 0

@walth

Så længe dårlige spillere ikke bumhunter, så vil poker jo ikke dø. Imo bumhunter 80 % af alle regs på de sites jeg spiller til en vis grad.

18-09-2010 18:41 #30| 0
Pokernets ME vinder !

@muffies

Hvordan vil du så have pyramiden skal fungere, hvis alle gode spillere bumhunter?

19-09-2010 18:39 #31| 0

@zonki:

PM.

20-09-2010 03:53 #32| 0

Har kun spillet/set nogle få tusind hænder på NL100 de sidste måneder, men tror ikke det er et fold på floppet, givet at Walths range ikke er så langt fra worst-case value range for villain samt at jeg synes jeg så regs lave rigtigt mange random "dårlige" ting på min lille sample.

I øvrigt er jeg som udgangspunkt også tilhænger af at raise mindre i villains sted og dele min betting op på 3 streets.

20-09-2010 06:08 #33| 0

@Poker prince
@rnadal

I kan selv spørge SS om hans nick på bossen hvis han gerne vil ud med det :)

20-09-2010 12:18 #34| 0

Jeg skriver "aldrig" svinere i chatten, men blot en sarkastisk "nh wp" i ny og næ, men det har faktisk dæmpet mit i forvejen begrænsede tilt-gen at spille hele september uden chat. Umiddelbart så tyder det på at OP og flere andre i denne tråd også kunne drage nytte af dette.

I mine øjne er der ikke noget i vejen for at forlade et 6-max bord der breaker. Eneste potentielle problem er at fisk gerne vil joine spil der kører, så det kan være en god ide at starte 6-max games.

Jeg hader spillere der insta-sitout når fisken laver sitout eller som sætter sig og laver sitout på mine borde når jeg forsøger at starte games. De skulle have skåret p**ken af...

Anyway, jeg er enig med SteenV. Vi skal have 41% for at få resten af pengene ind profitabelt og walth's range ser umiddelbart meget pessimistisk ud. Villains bet-sizing lugter desuden af draw, så jeg shipper floppet.

Det er svært for villain at lave en betsizing der giver mulighed for at spille 3 streets, men det ser umiddelbart meget stærkere ud hvis han havde raiset til omkring 25, så det var nok den betsizing jeg ville vælge. Det giver en pot på 63 på turn og vi har så et potsized bet tilbage.

Jørn

20-09-2010 15:31 #35| 0

@Thyssen

Hvorfor ligner villians size et draw? Det ligner imo ligeså meget et set der ønsker at charge draws maksimum. Derudover synes jeg walth range er meget realistisk, og det er de færreste NL100 spillere der raiser her med rent air.
IØ tilter OP mig grænseløst med sin arrogance

20-09-2010 16:03 #36| 0

@rune0714

Potten er 3bet så det er altså ikke nødvendigt at lave potsize raises for at beskytte sig mod draws.

Med de fleste draws så vil hero i øvrigt 3bet-jamme floppet og så er det jo fløjtende ligegyldig hvad villain raiser til når man alligevel ender allin på floppet. Protection er ikke den vigtigste parameter til betsizingen hvis draws ender allin på floppet.

Det lave raise har to fordele i den aktuelle situation set fra villains side: 1/ det ser stærkt ud; det ligner at villain gerne vil have action og omvendt 2/ det kan inducere hero til at shove light da et shove er potsize og hero tror måske han har pæn fold equity. Med det aktuelle raise så er villain stort set committed med mindre han har en airball, så han har mere eller mindre forhindret os i at bluffe tilbage.

Rent air skal i øvrigt ikke inkluderes i walths range, da villain jo ikke kommer allin på floppet med KQo, men ret air kan aldrig ikke udelukkes selvom villains raise er committende og det betyder lidt fold-equity når hero shover og dermed behøver vi ikke have de fulde 41% mod villains range. Desuden er der flere Ax kombier, JJ (og KK-AA), nogle Tx kombier, måske J9 etc etc.

Og hvad betyder IØ egentlig?

Jørn

20-09-2010 16:06 #37| 0

IØ dansk version af Btw

20-09-2010 16:18 #38| 0

også kendt som: I øvrigt

20-09-2010 16:55 #39| 0

Hvem af jer er btw Mr-T-Bone?

20-09-2010 16:57 #40| 0

@ rune

Hvad er det, der tilter dig? At jeg har svinet en eller anden random reg? Eller at jeg hader bumhunters (du er måske selv en sådan?) eller noget helt tredje?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar