NL50/NL 100 ok at coldcalle PP

#1| 0

Hyggespiller lidt på NL50/NL100, men er FL spiller.

Jeg spiller generelt hårdt og antager måske fejlagtigt det samme om mine modstandere. I FL er det tit klogt at semibluffe med flushdraw og/eller overkort og derfor antager jeg at nogle gør dette mod mig.

Istedet viser det sig gang på gang at de har overkort og jeg 3better min TPTK som i FL eller venter med turnen pga. odds.

Men hvor ofte skal man regne med at folk har hvad de repræsenterer på dette limit(for mit næsten 100% ud af de hænder jeg har spillet)?

Og ikke mindst - når folk(som mig) alligevel kalder ned med TPTK eller endda lavere kan det så betale sig at coldcalle små pockets for setvalue og hvor store skal stackstørrelser være som tommelfingerregel?

12-05-2008 23:16 #2| 0

Det virker meget rodet. Kan du ikke komme med nogle konkrete eksempler.

13-05-2008 00:53 #3| 0

Odin, nu er det godt nok over mit limit, men jeg ville spille på samme måde som nu. Raise samtlige pairs first in, samt kalde i position, hvis raiset ikke et større end 10% af din modstanders stack og modstanderen sidder med minimum 80% af et buy-in.

Her antages det samtidigt, at du sidder med fuldt buy-in. Herefter kan du så vælge at spille efter "no set, no bet" - eller hvis du har position, og checket til på floppet c-bet any flop, som ikke har 3 connectors eller ensfarvet.

Det er hvad jeg ville gøre.

EDIT:
Det skal lige siges, at jeg helst så, at raiset preflop var mindre end 5%, men over 10%, så giver det slet ikke mening. Derind imellem er det op til dig om det call eller fold. F.eks er jeg mere tilbøje til at calle, hvis modstanders AF er høj, så jeg får betaling, hvis jeg rammer, men også mod en weak, hvor jeg kan skyde ham af med et c-bet.

13-05-2008 01:18 #4| 0
OP

fissehans@
tak for det. jeg tænkte nok jeg var for tight her og har ihvertfald tabt en del muligheder her da jeg har regnet med at stack skulle være mere dybe.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar