Argh... Så er jeg ude i problemmer igen .. he h..
spillet er 10 mands nl1000$
reads på villain. Han er vindende multitabler og han spillestil er LAG men han har ligget stille i~~1 times tid og har været rock.
stacks villain ca. 3300$ - hero ca. 3000$
HERO Holdings: K♥ T♥
3 folds - 2 calls - 1 fold - Hero calls(button+1) - Villain calls(button) - SB + BB completes..
FLOP = J♥ Q♥ 2♥ pot = 116$
Sb checks - BB raises 80$ - 2 folds - Hero raises 220$ - Villain calls - BB folds.
TURN = 5♦ pot = 636$
Hero raises 400$ - Villain reraises 1200$ - Hero ??
NL5/10$ Deep - flush
Hvordan kan puljen på floppet være $116 i en un-raised 6-way pot?
Villains flop call og turn raise passer ok til en floppet A-high flush. Dog kunne en lavere flush og et set i 2''ere og evt. QJ være spillet på samme måde, hvis villain har håbet på et re-raise fra BB på floppet. Desuden virker også A♥Q sandsynlig.
Hvis villain er god og ikke bare marginalt vindende folder han vel hænder du slår hvis du re-raiser stort på turn, medmindre du tidligere har givet ham en grund til ikke at folde i denne situation.
Hmm... tror blot jeg caller og håber på at bordet ikke parrer på river eller bringer en hjerter. I så fald (ingen scarecard) skyder jeg ca. 1200 ud og betaler af hvis han pusher.
Kommer scarecardet hedder det nok et blockingbet og et fold til push, da lavere flushes eller svagere næppe pusher her.
#hov - der blev gayraiset til 22~23$ preflop fra UTG. alle ovenover caller. derfor potten er på 116$.
Hvor stor en betydning har stacksize i denne hånd ?? ...
Jeg skubber stakken ind... Umuligt at vide om han har nutfarven eller en lav farve.
Dit raise på floppet viser styrke og dit bet igen på turn slår det helt fast. Dog synes jeg mere du ligner trips 2''ere end en konge høj made flush så tror ofte villain vil raise dig turn med en lavere flush, måske endda med top to par.
Hvis han selv har trips 2''ere smider han nok, men det havde han også gjort river hvis boardet pairede og du skød igen.
Jeg tror du får et call af enten en lavere flush eller nut farven og i de andre tilfælde samler du bare en god stor pot op. Hvis du sætter nogle procenter på hans mulige hænder tror jeg at et skub er +ev.
Du bliver nød til at være villig til at gå broke her med 2nd nuts, eller skal du ikke spille deepstacked poker. Det kræver et sygt read at smide hånden, og villain kan sagtens have en lavere flush eller et set. Jeg ville nok bare pushe turn, men SayNo''s linje er også fin - jeg mener dog du bør pushe river på en blank river, det er simpelthen for fisket at bette under ½ pot dér, og det ville du iøvrigt ALDRIG gøre som et bluff.
Jeg er dog ikke i tvivl om at han havde Ahxh - ellers havde du aldrig postet hånden. Cold deck, reload.
SKUB!
jeg mener at man aldrig kan calle turn her. enten tror vi at vi er bedst ellers må du jo folde. han skal jo ikke ramme sit hus/a-høj flush gratis.
men lige i denne hånd har villian sikker ah-xh og du trækker mirakel 9h på river....
Tak for kommentarerne alle...
Jeg valgt den weake løsning og foldede...
Grunden til min løsning var stacksize, 3xbuyin er for ''''meget'''' at sætte på spil på et meget løst call...
Smut fra bordet hvis du tør spille deepstacked poker, du vil blive totalt udspillet af en god oppenent hvis ikke du tør spille om stacks med 2nd nuts. Iøvrigt bør man ALDRIG folde it royaldraw! ligemeget hvad!!
Good fold.. han har Nuts.
Er der nogen der kan li'' et call og checkraise non ♥, uparret river?
89(H) re-raiser floppet. Han flat caller jo bare som 3 efter bet raise..
Dennis:
Nej, han re-raiser med settet på turn på non ♥.
Lius:
Spil på et niveau, hvor du åbenlyst IKKE er bange for at tabe ved at træffe den rigtige beslutning. Jeg siger, at Villain har set.
Lius: Dette fold er max stramt. At floppe to nuts flushes sker sjældent, men hvis han havde Axs i ♥, var det - set i bagklogsskabens øjne - et godt og fint fold.
Musen
#Albertos
Problemmet er jo ikke at jeg ikke tør spille deepstacks, problemmet ligger i at jeg var overbevist om at jeg var slået.
Hvilken hånd flat caller et reraise på floppet og reraiser 1200$ på turn?.. Og da jeg sidder med 2nd+3nd nuts tvivler jeg på at villain er ude i skæg eller set/lavere flush.
Mange få villains er villige til at spille så deep med 4nd+ nuts hænder... Og jeg havde indtrykket at han ikke var en af dem.
Men alt i alt, er callet meget op til personen selv; forskellige ting har en indflydelse i denne hånd. ''''Hvorfor raiser han så hårdt på turn hvis han sidder med nuts?'''' Hvorfor flat callede han et reraise på floppet? osv osv.
Lius -
Hvis det hele (som du jo antyder) afhænger af et read på villian, så er der jo ikke meget at analysere.
Jeg kunne aldrig selv folde denne her.
Jeg synes sagtens villians linje kunne indikere et set/lavere flush
Hvis du var 100% overbevist om at du var slået fatter jeg ikke at du poster hånden her, da du åbenbart har et stærkt read.
Tror aldrig villain er i et rent bluff her, men tror ofte villain har 89h, 78h eller et set her. Hvis villain er god/agg. har han også AhXoff her, fordi han ved/tror han kan smide dig af en ikke-nuts flush/set/2par hånd.
Tror de overnævnte hænder spiller den på præcis samme måde som nuts - altså flatcaller dit (for lille?) raise på floppet, og så giver den på nakken på en blank turn - specielt når potten er HU og i er så deepstacked.
Mener det er en STOR fejl at smidde denne hånd mod en standard villain.
Albertos -
Jeg er helt enig. Uden at have erfaring fra det her niveau, så vel jeg da mene at man kan blive "pushed around" en hel masse hvis man spiller så weak''t (som jeg mener det er at smide 2. nuts her)
Baserer udelukkede usagnet på post jeg har set af asger, HG mf. der ikke er bange for at udfordre andre deep stacks - feks. med Ahxoff her. Udelukkende fordi de ved at FE er kæmpe høj.
Det er helt blankt at folde den hånd.
Du spiller den meget stærke hånd rigtig fast(og rigtig godt-omend raiset på floppet er en anelse for lille), så man vil som villian have en tendens til at undervurdere din styrke og tænke ens fe er rigtig høj. Som albertos siger vil du se en lang række hænder hvor du er laaangt foran, som spiller dem lige sådan.
Du skriver han er LAG=....
det er et god damn ondt laydown, hvis han havde A høj flush. Jeg kunne ALDRIG smide den, og jeg forstår ikke hvordan du kan.
jeg går ud fra du spiller med en bankroll der er solid nok til 1KNL, så hvorfor ikke "satse" (det er ikke et sats i mine øjne) din stack med 2nd nuts?? de 2 K af dem er vel alligevel profit alt efter om du har rebuyet eller ej.
Jeg var ikke overbevist om at jeg var 100% slået ..
Da jeg sad med 2nd og 3nd nuts kunne jeg ikke se villain sidde med andet end nuts.
Men efter de forskellige komentarer kan jeg godt se at det er +Ev at calle den.
Der kom en lang samtale ud af denne hånd, og han sagde ''''I dont wanna tell you what i had, cuz you wont believe me''''
Et af de få store laydowns jeg for lagt og i den forkerte situation vel..
Er inde i en dårlig periode og har endt op i minus eller even i næsten hver session.Er gået hen og blevet weak og det kunne godt være grunden til at jeg folder den... Spiller absolut ikke mit A-game i øjeblikket.
Tak igen for kommentarer..
Du bør nok rykke et niveau ned, hvis du spiller for weakt. Eller for den sags skyld blot skride fra bordet, når du har mere end 2 buyins - men det er selvfølgelig også ærgerligt, da du aldrig får et ordentligt flow.
Hvad hed villian og hvilket site var det på?? Kunne jo være man havde noter på ham....
@lius
Den her hånd er absolut ikke nem, efter min mening er den marginal mod mange spillere, og jeg har lagt dem her ned flere gange med dybe stacks.
Nu kender jeg ikke din modstander, men hvis han er en nogenlunde god spiller, så har han ikke set eller 2 par her. Derudover folder han sandsynligvis lavere flushes til et push.
Efter min mening er den her borderline, og de faktorer der spiller ind på om jeg spiller hånden videre er: Relativ ssh. for at min modstander har: nuts flush, anden flush, set, to par og Air.
Friis
#Pethie
Det kan du godt have ret i, da jeg nok vil have svært ved a træffe de rigtige beslutninger hvis vi bliver for deep..
#Feeblemind
Sitet var Pacific, og villain var *Phatigue
#Mandelir
''''Nu kender jeg ikke din modstander, men hvis han er en nogenlunde god spiller, så har han ikke set eller 2 par her.''''
Lige præcis mine tankter i selve situation, Phatigue er en god vindende multitabler og tvivlede stærkt på at han ville spille om 3xbuyin med noget svagt som 2 par eller set som let er domineret af any high flush.
Lius, hvis han er en god vindende spiller, fastplayer han så ikke floppet nut flush her? Tager han chancen og håber på boardet ikke pairer, eller en 4. hjerter rammer på turn ?
Jeg har mine tvivl.
Mickey
Mickey, tror også at jeg lavede et dårligt laydown lige i denne situation pga hans commentar.
''''Der kom en lang samtale ud af denne hånd, og han sagde ''''I dont wanna tell you what i had, cuz you wont believe me'''' ''''
Efter min mening, er begge løsninger på floppet lige gode, dog i situationen var der kun 2 spillere tilbage, boogie i BB som er pacifics bedste spiller og jeg som har spillet TAG weak. et 3 bet ville sikkert have taget potten på floppet....
@ Lius
Phatigue er dygtig SH, men ret loose. Han better any draw hårdt og elsker at få folk til at lægge bedre hænder end hans egen med luft. Han skubber også rigtig tit på draws. Jeg er næsten 100% sikker på, du havde ham slået her. Han kunne muligvis sidde med et nøgent A♥
@ Lius
Mod Phatigue er det et klart all in og så fuck det, hvis han har nuts.
Jeg vil sige 20% for at han her et set, 30% for en lavere flush, 30% for at han har A♥Q/A♥J og endelig 20% for nut flush - Derfor all in!
En helt anden ting; hvordan i alverden kom du op på 3K?? ;-)
/JThomsen
#Jsthomsen
Sidst jeg spillede imod ham var ca. 1½ måned siden. Han har skiftet sin stil måske ? :)
Svaret er skrub JSthomsen hehe, .. Endte idag med 4k+ på 2 border :)