Pac 600, stadig ny ved bordet.
Har 600, villain ca. det samme.
Alle limper til mig på knappen, jeg limper med med QTo i hulen. Alle ser floppet.
Flop(35): TQK twotone.
Checket til CO der skyder 30, jeg betaler og en spiller i MP ligeledes.
Turn (122): blank 2'er.
MP checker, CO byder 100, jeg folder...
Standard flopspil eller skal den ha' en over nakken?
NL600, 2 par i family
Raise preflop.
Jeg kan ikke se, hvordan du kan nøjes med at calle flop for derefter at folde turn. Jeg raiser normalt flop med mindre villain er ultra weak/passiv - i det tilfælde folder jeg nok også turn.
- AB
i'm gonna raise! Ingen mening i at limpe PF. Smid, eller nakke, nothing else! You know that as well.
Eller fold PF. Bestemmer du selv.
Jeg limper ind som sig. Fint med et lille limp, jeg raiser flop for det meste. Turn er desværre nok et fold
Jeg kan heller ikke se, hvorfor den ikke bare kan limpes. Mener sagtens det kan forsvares at spille en ok multiway hånd fra position.
Får vi ikke bygget en nasty stor pot ved at raise floppet? Og raiser vi flop til 100 er vi nok nødt til at checke any turn på trods af det scary bord. Og så skal vi revurdere river, når villain 2/3 potter river.
Vi er vel ude i en situation her, hvor vi står imellem potkontrol og information. Spørgsmålet er hvor meget info vi får ud af raiset, ifh. til den pris vi må betale og de reverse implied odds vi skaber.
Jeg synes PF er fint, især på pacific hvor man gerne vil se billige flops i position med en masse forskellige hænder. Jeg kan godt lide et mindre raise på floppet.
@Goofy
Floppet er så koordineret så skal vi raise skal det være kraftigt.
@Løp
Ikke nødvendigvis. Hvis det er for at beskytte hånden, så ja. Men nogle foretrækker også et initiativ raise, hvor man holder potten lille, pga. at man er i pos på turn.
Jeg kunne personligt ikke lide den mulighed det var at raise til fx. 100 og valgte derfor at kalde og se villains opfattelse af mit kald an. Men et lille raise kunne faktisk være ok, det er bare ikke en mulighed jeg havde overvejet.
@Løphentin
Ikke nødvendigvis. Problemet i denne situation er jo at hero er splittet mellem potcontrol og at få draws til at betale. Ved et mindre raise kan vi nemmere komme væk hvis vi er slået, vi får initiativet i hånden og draws betaler mere end hvis vi bare caller.
@goofy/ turbo
Sæt jer i villians sted. Du raiser svagt på et drawheavy board. Gør du nogensinde det med en MEGET stærk made hand?
Sandsynligvis ikke. Du ligner altså en nogenlunde hånd, der forsøger at tage initiativ ude at lade potten gå amok.
Han kan altså med sindsro calle raiset med any draw og om han så skulle misse er der stor sandsynlighed for han kan tage den fra dig ved at leade turn.
For leader villian turn spiller vi for stacken, hvilket det virker som noget de fleste gerne vil undgå. Et fold hvis villian leader turn må altså være standardplayet eller hvordan?
Et andet spørgsmål er væsentligt. Caller vi et check-raise all in på turn?
Dette spørgsmål stiller jeg fordi jeg går ud fra de fleste skyder turn hvis der checkes til os.
@Løp
"Sæt jer i villians sted. Du raiser svagt på et drawheavy board. Gør du nogensinde det med en MEGET stærk made hand?"
Umiddelbart nej. Men det du taler om er standard spil. Tingen er bare, at et lille raise ikke rigtig passer ind i noget spil og han får derfor alligevel lov at gætte. Derudover er vi rimelig ukendte ved bordet, villain kender os ikke og masser af spillere raiser for lidt, så mener ikke vi afgiver meget info.
Og ja, han kan med sindsro kalde drawet, det er sådan set ikke det vi beskytter os imod, ihvertfald ikke effektivt.
Og det med at leade turn, det ser du ret så sjældent er min erfaring, så det er ikke en større bekymring i min bog.
Om vi caller et CRAI på turn, dunno, jeg checker oftest bag. Vælger jeg at skyde smider jeg selvf. til et CR.
@Turbofluen
Synes du ikke det er er en anelse for weak??
Der er jo en hel hær af kort vi ikke vil se på river. 9,j,K,A og alle til farven.
Eller du er måske ude i at hånden er så marginal at den ikke kan bettes for beskyttelse?
Et svagt flopraise er snarere for at komme billigt til river og har han et draw er jeg svagt favorit. Så må vi analysere på et eventuelt riverbet senere. Det er nemmere at kontrollere potsize på den måde...
9 til farven, 3 9'ere, 3 J, 2 K og 3 A, som alle er grimme kort for dig. Det er 20 kort.
Det er klart at falder et af disse kort ikke, caller du et bet/valuebetter.
Men hvad er linien hvis et af disse falder og han better lad os sige 90?
Checker han går jeg ud fra du checker bag...
Taler du nu turn eller river?
Åh ja undskyld.
Såfremt tur er blank og du checker bag forringer disse 2o kort styrken af din hånd, på RIVER.
Med forbehold for betsize folder jeg. Det er en del af planen :-) Jeg kunne jo sagtens være et draw så skyder han ind i mig når et draw completer får han credit...
Jeg synes sgu den forslåedede linie er alt for weak.
Du raiser floppet så lidt at en LANG række hænder caller. Du får ingen information, og hvis et af de 20 kort som kan forringe din hånd, falder på turn eller river, folder du uden at forsøge at tage potten ned med en 2 barrel......
Det er en ret defensiv linje ja. Mener bare ikke der er nogen gode linjer at tage. Men som jeg har skrevet før er et lille raise' ikke at beskytte mig imod draws. Derudover har villain jo ikke 20 outs, jeg ved bare ikke hvilke af dem han har ;-) Så jeg må ud og gætte senere ved yderligere action:-)
Nej det er ikke en god situation. Omvendt må man også lige tørre øjnene.
Man har sgu floppet en stærk, men sårbar, hånd. Jeg spiller den hårdt, ligesom jeg ville have spillet settet, floppet streg, eller kombineret F/S draw.
På den måde får vi villian til at gætte i stedet for selv at skulle gøre det.
Jeg raiser floppet til omkring 150, og folder selvfølgelig til et push. Caller han det bet, kan jeg ikke sætte ham på et draw og har han ikke det har han sansynligvis en stærk made hand, der er bedre end vores.
Checker han en blank turn sender jeg second barrel afsted. TTT, KQ(hvis de overhovedet er med i hånden) eller streg ville meget sandsynligt bette for value og protection. Gør den ikke det er det nok et stærkt kombidraw der håber på et frikort.