NL600 2par HU

#1| 0

Vi har ikke spillet ret længe (kun HU), og indtil videre, har der kun været én central hånd, hvor jeg har top2 på river og han har 2nd.btm. set og nøjes med at calle mit ½ pot på river på et rimelig nasty board. Ellers har spillet ikke været out of line men selvfølgelig rimeligt agressivt.

Jeg har fuld stack, han dækker.

Jeg siger 18 fra SB med J7, han caller.

Flop: J 10 3. Pot: 36

Jeg siger 32, han caller.

Turn: 7. Pot: 100.

Jeg siger 65, han caller.

River: 2. Pot: 230.

Jeg siger 155 med ca. 300 mere bag mig. Han skubber stacken ind, og jeg folder. Kommentarer?

- AB
24-04-2006 07:50 #2| 0

Nedenstående skal ses i lyset af, at jeg altid forlader et bord, når det bliver 2-3 handed, da det forstyrrer mine andre borde.

Jeg better en anelse mere på turn, men det er en smagssag.

Mod flere spillere check-caller jeg river, hvis de har tendens til at bluffe, når jeg viser svaghed. Hvor nasty et board var det? Det tyder på, at han kan lægge en lone J på river, hvorfor jeg hælder til et check.

Mod mange spillere på nl600 er et valuebet på sin plads - og det samme er et call. Som du har beskrevet ham, mucker jeg (medmindre jeg er på monkeytilt).

24-04-2006 09:12 #3| 0

@Asger_b
Er det dig der er på knappen? Jeg kan ikke helt gennemskue spilforløbet her.

Men hvis du sidder på knappen og du har position efter floppet (og han checker til dig på flop, turn og river), vil jeg tro at jeg spiller den på stort set samme vis. Specielt når han tidligere har nøjedes med at calle med bottom two.

Hvis du derimod ikke har position, vil jeg check-calle et pænt stort bet fra hans side på river.

24-04-2006 10:28 #4| 0

Enig med pethie.

Preflop og flop er fint spillet

65-75 på turn og check/call river.

Hmm... Han ved du skyder igen på river...? Interessant han ikke vil raise turn men smide dig all-in på river med en 2''er.
Kunne man forestille sig, at han kun går all-in med nuts? Kunne tænkes han lige ville se om boardet parrer sig.
Synd du ikke kaldte (så vi kunne se, hvad det var) =)

/Ludo

24-04-2006 11:37 #5| 0

Jeg bryder mig heller ikke om udstikket på river.

Til gengæld synes jeg det er fint du drysser til hans skub som det nu engang forløber.

25-04-2006 03:26 #6| 0
OP

Hmm, det ser ud til at være lidt uklart noget af det.

Hånden vi spillede lige inden, havde han 77 vs. min Q10, boardet var: 6-7-9 | 10 | Q - med et FD der completer på river. Jeg blockbetter lidt under halv pot, og han caller. (Han callede i øvrigt bare på floppet)

@Gene: Jeg er i SB. Han er i BB med button, så han acter efter mig.

Problemet med at checke river er, at jeg ikke kan vurdere, hvor stor en del af gangene han er på et draw, der er busted/completed, og hvor ofte han har en made hand. Det er selvsagt svært at vurdere, når han indtil videre ikke har noget vist noget væsen af sig, andet end at slowplaye et set på et temmeligt scary board - det mener jeg dog kan (marginalt) retfærdiggøres HU.

Jeg går ud fra, at når I vil c/c''e river, så skyldes det økonomien i dette ifht. alternativet? Altså at han vil mucke en del made hands, samtidig med at jeg bliver nødt til at bette relativt kraftigt, for at være (temmeligt) sikker på, han ikke er ude i et bluff - sammenholdt med, at han ikke har været out of line, og derfor meget sjældent vil skubbe stacken ind / byde potsize, og hvis han gør, kan jeg nok trygt folde alligevel.

Tak for kommentarerne so far. Jeg ved ikke, hvad jeg skulle kunne slå på river, andet end et stonecold eller lavere to par - og med hans 77-call, kan jeg simpelthen ikke se dem skubbe hér.

- AB

25-04-2006 15:06 #7| 0

Den er lidt svær, da vi grundet villains passive spil, ikke kan være sikre på at han better en made hand svagere end et set, hvis du checker på river.

Mod busted draws får du ikke noget value ved at bette, men nogle gange et bet hvis du checker.
Mod J-hænder får du sjældent action hvis du better, men bliver nogle gange bettet ind i hvis du checker.
Mod to par hænder får du ofte et call hvis du better, men bliver nogle få gange skubbet af bedste hånd. Hvis du checker, vil du ofte få et bet.
Mod completede draws bliver du skubbet af din hånd hvis du better, men taber ligeså meget value ved at check/calle.

Ratioen af hans bet frekvens med 1-pair / busted draws kontra hans bet frekvens med 2 pair hænder er altså afgørende for det.
Jeg tror, ud fra den tidligere hånd, at han sjældent bluffer dig af hånden med dårligere 2 par, men jeg tror at han vil bette en dårligere 2 par hånd & nogle gange en J til at det er mere profitabelt at check-calle. Du mister ikke value mod hænder der slår dig, men tager nogle gange mod hænder der ikke caller dit bet. Desuden kommer du til showdown, og har en bedre ide om din modstanders spil.

25-04-2006 17:10 #8| 0

Jeg synes du spiller den fint, men jeg ville nu foretrække og skyde en anelse mere på turn. Sådan som du beskriver ham, kan jeg på ingen måde forestille mig du har ham slået... Jeg føler mig rimelig sikker på han har haft A eller K høj flush

27-04-2006 02:04 #9| 0

Jeg er ikke helt med på, hvorfor der er flere, der gerne ser et større bet på turn? Der er en del draws, som completer her, så vidt jeg lige kan se, så hvorfor fyrer en større salve af her? Hvad er formålet med det?

27-04-2006 02:07 #10| 0

Scarecards

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar