Det er længe siden jeg har postet her, og da jeg lige spillede en lidt spændende hånd må den op til analyse.
har siddet ved bordet i godt 50 hænder. Villian spiller 30/14/2 og har ikke rigtigt været ude i noget sjov. Har faktisk forøget sin stack pænt.
Jeg rammer set i hånden og beslutter mig for at prøve noget out of the ordinary.
Dumt eller genialt?
Seat 1: billytee52 ($647.15 in chips)
Seat 2: Gujral ($609 in chips)
Seat 3: Paulus_rus ($591 in chips)
Seat 4: greg1osu ($960 in chips)
Seat 5: Fingersniff ($479.60 in chips)
Seat 6: kristiantho ($671.55 in chips)
Fingersniff: posts small blind $3
kristiantho: posts big blind $6
*** HOLE CARDS ***
Dealt to kristiantho 3♠ 3♦
billytee52: folds
Gujral: folds
Paulus_rus: folds
greg1osu: raises $12 to $18
Fingersniff: calls $15
kristiantho: calls $12
*** FLOP *** J♣ 8♣ 3♣
Fingersniff: checks
kristiantho: bets $36 - Har ikke leadet ved bordet og ingen kender mig.
greg1osu: folds
Fingersniff: calls $36
*** TURN *** J♣ 8♣ 3♣ J♥
Fingersniff: checks
kristiantho: checks - checker som FD og vil smide stacken ind på non-♣ river og VB 2/3 på ♣ river. Fantastisk dumt, eller bare fantastisk?
*** RIVER *** J♣ 8♣ 3♣ J♥ 6♣
edit: farver - og opfordring til at tænke uden for boksen.
NL600 33 spillet tricky.
Over mit limit, men jeg ville bette turn igen for ca. 2/3 pot.
fint spillet synes jeg.
Jeg forstår ikke - vil du smide stakken ind hvis en non-club river falder?
Det er 3 x potbet, det virker umiddelbart fantastisk dumt, for at bruge dine egne ord.
Er det fingersniff du har som villain? Og han har forøget sin stack pænt? I så fald er han jo blot en shortie der spiller loose/passive (30/14/2). Ingen grund til at tænke uden for boksen mod sådan en spiller, ABC poker er vejen frem her.
Anyway:
finger c-c floppet, han ligner selv et flush draw eller en J. I begge tilfælde bør du byde ca 70% på turn, specielt med hans stats og shortie-donk-stempel.
EDIT: Hvis det ikke er finger, som er villain: Helt standard at leade floppet når du har et set 3-way m 3 klør på boardet synes jeg.
Bet mere på floppet, bet turn og bet river:
Bet $50 på floppet (potten er $54)
Bet derefter $135 på turn (potten er $154)
Bet derefter allin på river (potten er $424 og eff. stacks er $300)
Problemet ved dit turn-check er at han checker rigtig mange hænder bag dig, så bet igen for at lade A♣ og K♣ "trække dødt" eller for at gøre det svært for en nervøs baby flush at slippe væk. Desuden charger du også boat draws (Jx og 8x hænder) (det er dog ikke så vigtigt).
Jørn