NL600 - AA i problemer

#1| 0

Villain er regular. Jeg sidder med 590 og villain dækker.
Vi er 6 mand ved bordet.

Jeg raiser til 21 fra UTG med A,A, bordets donk som jeg gerne vil spille mod caller fra CO, men det gør villain desværre også fra SB.

Pot: 62,70
Flop: 2,J,6
Villain: Check
Hero: Bet 52
Donk: Folder
Villain: Raiser til 200
Hero: ?

Er det et easy fold?
1) Kan han spille en flush-draw sådan her? 2) Han kan vel ikke spille A,J sådan her? 3)Det er vel også meget sjældent at man vil se en slowplayed KK (hvis villian er fornuftig, som vi formoder)? 4) Så han har altså et set?

02-12-2006 17:52 #2| 0

Mener du det seriøst..?!

-selvfølgelig er fold, et bud, men det vil sige at hver gang du får modstand med AA vil du smide..?

- mit bud på nogle af hans hænder, når han er regular, er AJ eller et flushdraw er de mest sandsynlige hænder.

-hvorfor skulle han ikke kunne spille AJ på den måde?

02-12-2006 18:14 #3| 0

Fordi AJ leder efter pot control og raiser næppe for at eliminere alle hænder den slår..

Fold. Du er enten langt bagud eller en smule foran.

02-12-2006 18:35 #4| 0

Timothy,
Du siger han er regular, har du ikke flere reads? Den her er ret read-afhængig.

02-12-2006 18:44 #5| 0
OP

Interesante svar, der er tilsyneladende ret forskellige meninger om den.

@Hilberado
Ikke rigtig desværre. Men han er nok ikke typen der laver vanvittige moves og er også forholdsvis tight.
Typisk spiller jeg NL200-400, og har derfor ikke spillet så meget med ham. Men ud af de gange jeg har bevæget mig op på NL600, har han været "tilstede" flere gange. Derfor kan jeg antage at han er regular, uden at jeg har meget historie med ham.

@irelli
Hvordan spiller du den videre?

02-12-2006 18:50 #6| 0

@Hilberado

du har helt ret, den her hånd er meget read-afhængig.

- men vi kan stille os selv nogle spørgsmål, vil villain reraise med sit set?
- Vil villain ikke rersaise med AJ, JK.? for at få kontrollen over potten?
- Vil villain ikke reraise med et farvetræk?

Jeg siger rest her imod en ukendt villain, men jeg er også lidt insane med AA.. :p

02-12-2006 18:52 #7| 0

Fold er også mit default spil i denne situation. Det kræver guts at C-R en fyr der byder 5/6 pot ud i 3 mand. Ligner imo ikke et flushtræk og hvis han spiller trækket så aggressivt ville du nok have set det før og have husket det...

02-12-2006 20:22 #8| 0

instant call!

02-12-2006 20:29 #9| 0

Hver gang der er en pot med raketterne til analyse, går folk insta broke. Håber sgu der bliver spillet lidt bedre ude ved bordene, når folk skal ligge deres egne penge i potten.

03-12-2006 03:38 #10| 0

LOL, det var fanme en alternativ fortolkning af pot control:

"Vil villain ikke rersaise med AJ, JK.? for at få kontrollen over potten?"

Fedt.

03-12-2006 06:17 #11| 0

AB: Der er en væsentlig forskel på Potcontrol og potcontrol. Kontrol over potten og kontrol over pottens størrelse henholdsvis.

K
ps. Det var ikke et argument for at reraise tp,gk oop overfor pfr ;-)

03-12-2006 06:20 #12| 0

Betalt! Se turn an!

03-12-2006 11:50 #13| 0
OP

@Mancini

Jeg har også tidligere været tilbøjelig til at calle og se turn an i sådan en situation. Min erfaring er bare at der typisk ikke er meget at se an. Villain better turn i langt de fleste tilfælde hvis jeg caller her. Derfor er jeg klart mest tilbøjelig til at tage en beslutning på floppet, hvilket altså vil sige, at hvis jeg caller reraise på flop så spiller jeg også for resten af stacken med mindre der falder en hjerter til på turn.

03-12-2006 12:51 #14| 0

mit bud er , at han sidder med AJ hjerter , Mvh Søren

03-12-2006 17:28 #15| 0

Jeg skal bruge et rigtig godt read for at folde her. Som standard caller jeg og får pengene ind på en blank turn. Det er vildt exploitable at folde AA i denne situation mod en regular, da det eneste man så vil kunne calle et sådant CR med er et set. Desuden kan en regular sagtens spille AJ sådan her, selvom det ikke er særlig godt. Han kan også have et flushdraw eller ren air, og du er kun bagud til 66 eller 22.

03-12-2006 21:25 #16| 0

@Kalash: lol?

03-12-2006 21:34 #17| 0

@Asger_b!

Hov!!!! Læs www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=121289 og revurder dit sidste indlæg i forhold til opfordringen i den tråd!

03-12-2006 22:05 #18| 0

@Fjahgo: Jeg kender Kalash personligt og tilbragte halvdelen af sommeren med ham i Vegas. Revurder dit eget lort.

03-12-2006 23:28 #19| 0

okaaaaay...... jeg ved ikke om kæresten har slået op eller du lige er blevet badbeatet eller hvad der sker, men jeg tror egentlig du bør overveje hvordan du taler til andre og om du har godt af at være moderator. Fortsat godt liv.

Og undskyld jeg postede noget uvedkommende for trådens indhold.

04-12-2006 00:16 #20| 0

@ Asger_b

What Fjahgo said. Din første kommentar -

"LOL, det var fanme en alternativ fortolkning af pot control:

"Vil villain ikke rersaise med AJ, JK.? for at få kontrollen over potten?"

Fedt."

Er da heller ikke specielt konstruktiv? Den bedrevidende, nedladende attitude som det er mit indtryk efterhånden udgør flere og flere af dine posts, gør virkelig at du fremtræder som et af de mest usympatiske mennesker her på PokerNet i mine øjne. Du bør altså virkelig overveje din tone herinde (Da jeg var ny herinde, var det slet ikke mit indtryk af dig) - medmindre det da af hvad du ønsker.

04-12-2006 00:39 #21| 0

selvfølgelig skal man ikke folde en blank turn her..!

-hvis man gør det, har man et sinddsygt read på modstanderen, eller er meget weak..!

hvad skete der så?

04-12-2006 04:37 #22| 0

Helt ærligt, nu må I sku lige slappe af. Den første post var en humoristisk kommentar til en alternativ fortolkning af "pot control", hvilket faktisk havde præcis den modsatte effekt. Det er IMO en morsom konsekvens af en simpel misforståelse af et ord.

At Fjahgo herefter råber mig op og beordrer mig til at læse et indlæg i anledning af, at jeg har sendt en direkte kommentar til Kalash - wtf? En ting er, at jeg ikke kan lide hans kommanderende tone, og en anden ting er, at han kan rette henvendelse til mig personligt via PM så jeg kan forklare ham sammenhængen (hvis han undrer sig over tonen mellem mig og Kalash), eller blande sig uden om, når han ikke har kendskab til nogle af parterne.

@kspr: Kommentaren er hverken bedrevidende eller nedladende, men ganske fornøjelig og humoristisk. Desværre hænger det efterhånden således sammen, at man skal udspecificere samtlige detaljer i en post før det kan overvejes, at jeg hverken mener det nedladende eller bedrevidende. Dertil har jeg åbenbart ikke optjent nok kredit.

- AB

04-12-2006 10:49 #23| 0
OP

Jeg foldede.

04-12-2006 12:03 #24| 0

@ timothy

Det er vel netop derfor jeg betaler ham på floppet. Han har selvf ikke AJo, men en AJ er vel en mulighed, da du sagtens kan have QQ/KK her, og han derfor er fint inde. Tror jeg betaler floppet, men et fold er også en mulighed, hvis du mener Villian er en solid spiller.

Endvidere har vi også position, og check-check på en blank turn, er vel en fin mulighed. Jeg tror i øvrigt Villian leader med et set, på dette board + han er OOP. Vi skal selvfølgelig ikke afskrive set, overhovedet ikke.

Den er svær, meget svær faktisk. Umiddelbart caller jeg floppet, men er interesseret i mere input og tanker fra flere personer.

04-12-2006 13:05 #25| 0

Jeg leder ikke efter muligheder for at folde et overpar på det her board for 100bb. Der er ikke mulighed for to par. Det er twotone, så villain kan sidde med et draw, eller top par der vil beskytte mod et draw. Kort sagt er det et rigtig godt board for et overpar, og jeg skal være noget dybere før jeg begynder at bekymre mig om andet end at få pengene til midten. Jeg folder den kun hvis flushen rammer på turn og han byder stærkt ud.

04-12-2006 13:12 #26| 0

@ Goofy

Går en NL600 regular broke til et overpar her? Er du så i øvrigt med på et call og fold til en completet flush på turn. Hvordan spiller vi den i øvrigt, hvis vi selv havde A ?

04-12-2006 13:15 #27| 0

Ja jeg folder hvis flushen completer på turn og han byder. Hvis vi har A er vi lidt mere bange for et set fra hans side, men jeg spiller den på samme måde.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar