NL600 - AA møder flop-overbet

#1| 0

Spillet er 3/6 på ladbrokes. Villain har spillet 19/17/2 med 3bet-% på 4 over små 200 hænder. Villain er ikke set overbette før.

Hero har spillet 22/17/3-ish

***** Hand History for Game 1093123886 *****
$600.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, December 11, 03:36:30 ET 2008
Table Sun Tzu (Real Money)
Seat 4 is the button
Seat 1: VILLAIN ( $635.40 USD )
Seat 2: HERO ( $1030.50 USD )
Seat 3: braders142 ( $478.60 USD )
Seat 4: Alexdb ( $2336.55 USD )
Seat 5: olla91 ( $798.43 USD )
Seat 6: lakemain ( $454.15 USD )
lakemain posts small blind [$3.00 USD].
VILLAIN posts big blind [$6.00 USD].
Dealt to HERO A A
HERO raises $21.00 USD
braders142 folds
Alexdb folds
lakemain folds
VILLAIN calls [$15.00 USD]
** Dealing Flop ** 7 Q Q (pot 42)
VILLAIN checks
HERO bets $30.00 USD
VILLAIN raises to $175.00 USD

HERO aktiverer timebank, tænker i bund og folder ?

Har villain nogensinde andet end damen med sådan et overbet?

11-12-2008 17:45 #2| 0

ja, han ka sagtens have 7eren
jeg caller men jeg spiller også mest HU så det er nok en smallere range i 6max, men jeg kan ikke se hvorfor han skulle lave dette move med en Q m mindre han kunne sætte dig på et pp over 88 eller højere, og det har jeg svært ved at se at han skulle kunne

11-12-2008 18:41 #3| 0

TT, JJ, KK, AK, 99, 88?

11-12-2008 19:39 #4| 0

Det er jo ikke til at vide. Når du ikke kender villain er det vel en 50/50 situation. Du kan ikke bruge oddsene for hvor ofte han rammer til noget, for det her er udelukkende et spørgsmål om hvad han tænker, og det kan ingen af os jo vide.

Jeg læste for nyligt en artikel, der springer i tankerne, når jeg ser denne hånd:

www.cardplayer.com/magazine/article/15295

Du er i en lidt pervers situation. Du kan ikke bare kalde, med mindre du har en plan for hvad du så vil gøre, og du vil være i samme situation på turn, når han skyder igen, med mindre du selv skubber resten ind først, og på den måde laver din hånd om til et bluff. Det er med andre ord et spørgsmål om skub eller fold.

Henfør artiklen kan du lige så godt skubbe, og håbe på at han kalder med et mindre par, der ikke har ramt.

11-12-2008 20:26 #5| 0

decoon

Du må indrømme at det er overvejende usandsynligt at han checker TT, JJ, KK, AK, og vel egentlig også 99 og 88 i bb?

11-12-2008 20:42 #6| 0

Betalt. Det sker sjældent, at han har the guts til at fyre tre streets.

11-12-2008 20:52 #7| 0

Som der er sagt er det jo meget svært, når du kender så lidt til ham.
Jeg folder her.

Dine stats siger han er tag spiller, det han laver her er ikke lige efter
bogen, så der må være noget som gir ham et motiv.
Hvis du har været meget aktiv på bordet, været med i mange store pots
osv. Så kan du måske have motiveret ham. Og det trækker selvfølgelig
mod et call.

Der er også den mulighed, at han mener hans betsize er underordenet, da
du stacker ham af med samme range, som hvis han laver et mindre bet.
typisk tanke hvis han sidder med 77.

Det trækker mod et fold.

Du kan slippe så billigt væk, jeg tror jeg vælger den nemme løsning og folder.

11-12-2008 20:56 #8| 0

@ Tinamus

3 streets bliver der vist ikke brug for. hvis han better 1/2pot på turn,
er der jo kun fold/shove eller call for at trappe, vi kommer jo ikke væk.

12-12-2008 00:50 #9| 0

Min pointe var at få en diskussion af hvad sådan et pludseligt overbet på dette board kan betyde mod denne type modstander.

Personligt tror jeg aldrig det er et bluff fra en spiller med disse stats? Altså, han better 175 for at vinde de 75 derude. Havde der ligget til et flushdraw havde situationen været en anden.

Jeg ville aldrig folde til et standard raise og argumentet med at 'hvorfor skulle han bette så meget med damen' holder ikke for det passer på alle andre hænder også.

Når der er tale om en generelt nittish, standardish spiller vil jeg mene det er mest sandsynligt, at det er med rigtigt stærke hænder de pludselig bliver out-of-line.

I og med jeg åbner utg stiger sandsynligheden for at jeg har et PP over 7'eren som han kan forvente/håbe på stacker af. Hvilket vel netop gør at jeg ikke bør gøre det?

Jeg kan selvfølgelig håbe på at han har flattet KK eller JJ som han også forventer er god og kan få betaling af dårligere hænder, men jeg ser det noget mere sandsynligt at han har damen.

Det må også skulle medregnes at de gange jeg er foran vinder jeg sikkert kun de 175 mens jeg taber stakken hvis jeg er bagud?

12-12-2008 02:23 #10| 0

Jeg folder,det er mildest talt et mindre godt flop til AA.

12-12-2008 03:50 #11| 0

Jeg kalder og folder turn til et bet. Som Tinamus skriver spiller disse gutter ærligt resten af vejen i de fleste tilfælde, men jeg kan ikke folde AA i det her spot allerede og slet ikke for 100bb.

Såfremt villain er tænkende ved han vel, at du oftest vil c-bette sådan et flop HU i position og at du også vil folde til et c/r med mindre, at du har ramt eller har rygsækken fyldt hjemmefra. At han er 19/17/3 over 200 hænder udelukker ikke at dette kan være hans linie.

Hvis vi antager, at han holder 77 eller Qx, hvoraf det vel kun er de mest connectede og suitede Q's han har i sin defending range, er vi døde, men hvorfor vil han overbette så voldsomt med nødderne på et så safe board og skubbe os af 8's-J's + AK hænderne?

For mig at se er det, der giver mest mening et totalt håbløst spillet middle pair ala TT, der bare gerne vil vinde potten her og ikke indser, at hånden er blevet lavet om til et bluff og ikke et value c/r. Dette er et move som jeg synes man ser ret ofte - også fra denne type spiller.

Dog er jeg klart, som indledningsvis beskrevet, af den holdning at netop denne type villain ikke følger op på turn med mindre villain har den. Derfor er det et udmærket spot at lave AA om til en bluff catcher her, men raising kan ikke være +EV mod netop denne villain, idet villain snap folder alt vi er foran og snap kalder alt vi er bagud til. Ydermere behøver vores hånd ikke beskyttelse, idet villain sandsynligvis trækker efter 2 outs som fremt vi er foran og vores plan på turn ligger jo fast.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar