Villain er dygtig reg og ser ud til at klare sig godt i dette spil (nl600). Han 3better mere end de fleste: 7-12-9-10 på hhv. co-bt-sb-bb. Og jeg synes selv han 3better mig rigeligt. Hans call % i co er 12% vs mp open. Hans stats hedder ellers 27/22/3.2.
Seat 1 is the button
Seat 1: aaa ( $591.00 USD )
Seat 5: bbb ( $787.25 USD )
Seat 8: ccc ( $515.25 USD )
Seat 9: Hero ( $736.00 USD )
Seat 10: Villain ( $639.00 USD )
222 posts small blind [$3.00 USD].
333 posts big blind [$6.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A♣ J♣ ]
Hero raises [$21.00 USD]
Villain calls [$21.00 USD]
aaa folds
bbb calls [$18.00 USD]
ccc calls [$15.00 USD]
** Dealing Flop ** [ J♠, 9♥, 9♣ ] 84
bbb checks
ccc checks
Hero checks
Villain bets [$54.00 USD]
bbb folds
ccc folds
Hero calls [$54.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 9♦ ] 192
Hero checks
Villain bets [$105.00 USD]
Hero calls [$105.00 USD]
** Dealing River ** [ 6♣ ] 402
Hero checks
Villain bets [$459.00 USD]
Hero folds
Tror i villain valuebetter Jx her? Ville i gøre det og i så fald, ville i også bette AI på river?
Fold eller caller i river?
NL600: AJ på J99,9,6 vs AI på river
Hvorfor laver du ikke et c-bet på flop? Pot control? Så ville du få en bedre føling på ham inden den nåede så langt ned til river.
Umiddelbart vil jeg sige draw på flop, missed draw på turn/el. hus. Evt TT/88 el. Jx som du siger. Tror jeg ville lave et crying call og så dunke mig i hovedet for ikke at c-bette det spil. Men jeg spiller heller ikke helt oppe på det level.
Hvis han er så dygtig som du siger kan han sagtens sidde med en 9'er. En 4-way pot er der gode chancer for at der er en der har ramt den J. Og så er det godt spillet. Og et godt fold.
Men igen, jeg ville c-bet flop og så tage den derfra.
jeg havde personligt skubbet. han skal enten sidde med overpair på hånden ellers skal han have en 9'er ?
Over mit limit...
For 100BBs smider vi vel ikke hus, fordi vi er bange for en 9´er?
Med den pf-action ville jeg klart valuebette hele vejen.. Han virker ikke som typen, der blot caller pf med QQ+
Syntes han repper en J og du ligner et middlepair eller lign, der ikke gider cbette et connectet flop multiway.
Det er dog svært at se hvilken hånd han gør dette med, som du ikke taber til eller splitter med, medmindre han er ude i halvskum, og tror du kan lægge dine 77´ere..
I mit første indlæg missede jeg dit c/c på floppet, hvilket ændrer analysen noget - sry.
Jeg er enig med Jubern
@loki
Optimalt spot for villain at bully en J ud af en splitpot, men derfor også linien en random 9'er bør tage. Meget readbaseret river beslutning, og kan sige jeg selv både ville vb en J, spille en 9'er sådan samt en sjælden gang 3barrelle river som villain.
@Jubern
Synes det er std. at checke floppet, da vi nærmest overrepper ved at bette, og kun charger QT. Villain folder alle små pps, som han muligvis prøver at bette på en safe turn. Vi bygger desuden en stor pot med 1 par, og får svært ved at komme væk hvis villain har en 9'er eller et over ( hvilket dog er unlikely her )
@Noa
Mener ikke hero bør raise floppet for info her, da det oftest er en wa/wb situation. Turn for value er derimod mere likely. Villain har som du siger langt oftest IKKE et overpair med de 3bet stats pre, så hans range er snævret ind til lower pps, en random J, en 9'er og ren luft.
GA
Jesus den er svær :-/
Jeg folder den her.
Men jeg folder den med et par tynde argumenter.
1. Der er en god del 9x hænder i hans flat range pre.
2. River overbets overall er oftere value end bluff.
Men som skrevet ikke let. Jeg syntes dit flop spil er standart, det er jo
ikke hvergang vi sidder med den lange i postkassen på river.
en dygtig villain forstår, hvilke hænder, der næsten er must call på river = Det er hænder som f.eks. en knægt til full house, eller overpair = QQ+...
Dermed ved han, at der er stor sandsynlighed for, at han bliver kaldt på river, og dermed må han derfor sidde med en stor hånd...Dog kan han spille mindre gode hænder på denne måde, såfremt han har observeret, at du er tilbøjelig til at kunne smide disse hænder...
En dygtig villain vil også kunne presse potten på denne måde(med overbet), da han ved, at han kan splitte potten, og dermed tager hensyn til fold equity, hvilke er et godt argument for at shove den...
Dog lurer der nogle dårligere huse og missede draws, som jeg ikke vil afskrive i hånden, men synes det virker lidt maniac at bette turn og river på et missed draw...hvis du er slået ser jeg kun 9999 som hans eneste mulighed, da JJ+ virker lidt usandsynligt som du beskriver hånden...
Men tager hatten af, hvis han flashede AA efter du kaldte hans riverbet :) !!?
out.
@Loki og alle andre
hva siger i til, at hans holding oftest vil være bedre eller ligeså som vores i denne hånd?...vil en go villain risikere så mange stakater med f.eks. 1010 på hånden eller ringere?
JalleAA
Villian valuebetter nok aldrig dårligere, så langt er jeg med dig.
Men hero repper ikke en stor hånd, så bluff er bestemt også en
mulighed.
@Suffer Well
Bluff er helt sikkert en mulighed...jeg mener bare det er lidt maniac at prøve at bluffe dette board, da vores mulige holding næsten altid kalder river...
Men siger ikke det er usandsynligt han bluffer, blot at en god spiller ville holde sig langt væk med hensyn til at bluffe dette board..ka du følge min tankegang?
@ JalleAA
Kan ikke helt følger dig.
Villain kan godt blive motiveret til at skyde et bluff hele vejen alene
på den baggrund hero ikke c-better floppet.
Villain forventer nok hero vil lave et c-bet med AA-QQ, så de hænder
kan villain se bort fra. (sådan da)
Du skriver en god spiller aldrig ville bluffe her. Jeg tror det er lige omvendt
Hero skal nok spørge sigselv om villain er god nok til at bluffe her :-)
Flop er fint, balancering og unexploitability er mindre vigtigt i disse spots.
Turn er meh, et dårligt kort for villain at barrelle og tja.... et call vel.
River er imo totalt umuligt at sige ngoet om. Afhænger en del af hvordan villain ser dig.
Villain er formentlig dygtig nok til at kende Zeebo's theorem: "Nobody is capable of folding a full house on any street for any sized bet, ever."
Villain ved derfor at du næppe folder et fuldt hus, så hans river shove er ofte for value, men vi kan selvfølgelig ikke udelukke et desperat bluff. Men som Hilberadonk er inde på, så er både turn og river dårlige bluff korts, så jeg finder et tight fold frem på river.
En alternativ linje er at jamme river selv. Hvis du alligevel overvejer at kalde, så kan det måske være bedre at jamme selv og få value fra hans dårligere boats.
Jørn
Jeg spiller altid Jx sådan her hvis der er checket til mig på river. Jeg tror ofte du vil få villain til at lave et forkert play i denne her situation fordi du har underspillet din hånd hele vejen.
Bum, jeg kalder nok fordi jeg ikke kan slippe, men den er fandme close.
selom villain er aggressiv kan jeg ikke rigtig huske at han har været helt out of line på de senere streets med store bets.
Jeg tror han ser mig som en ok god reg. Derudover har jeg kaldt ham relativt light ned nogle gange og været semi spewi vs ham nogle gange, så det er ikke utænkeligt at han synes jeg er en smule "cally". Og at jeg er cally mod ham hænger nok sammen med hans stil og én gang når jeg tiltede...
Ting der taler for et call imo er at hans turnbet er så lille og derfor bliver hans riverbet det større. Hvis villain sidder med 9x eller QQ+ er hans turnbet decideret dårligt imo. Jeg har dog set ham lave lidt "dårlige" betsizing før, så tror ik det betyder så meget.
Det at villain er god, betyder imo at ja, han kan måske bluffe med air (meget tvivlsomt imo), men det betyder nok i endnu højere grad at han kan sidde med QQ+.
Jeg sidder oftere med QQ+ end Jx her, så dem der autobetter Jx AI her taber højst sandsynligt penge på det...
Zeebo's theorem: "Nobody is capable of folding a full house on any street for any sized bet, ever."
Hånden er fra idag, så skulle ikke lede længe for at lukke den regl
ned.
$600.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, March 25, 03:56:03 ET 2009
Table TURBO Kelpfish (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 1: Ezekiel26 ( $568.75 USD )
Seat 3: black117 ( $111.00 USD )
Seat 5: 4me ( $567.75 USD )
Seat 8: Hero ( $785.50 USD )
Seat 10: pkjohansen ( $185.72 USD )
4me posts small blind [$3.00 USD].
PatrickCowley posts big blind [$6.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 9♦ 9♥
pkjohansen folds
Ezekiel26 raises [$18.00 USD]
black117 folds
4me calls [$15.00 USD]
Hero calls [$12.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 4♥, 4♦ 4♠
4me checks
Hero checks
Ezekiel26 bets [$42.00 USD]
4me calls [$42.00 USD]
Hero calls [$42.00 USD]
** Dealing Turn ** [ Q♥
4me checks
Hero checks
Ezekiel26 bets [$102.00 USD
4me calls [$102.00 USD]
Hero folds
Men det er nu en ok regl. BLAH!!! :-)
** Dealing River ** [ 3♠ ]
4me checks
Ezekiel26 checks
4me wins $381.00 USD from main pot
Ezekiel26 shows [7c, Ac ]
4me shows [7h, 7d ]
@Suffer Well
Det er to forskellige hænder der er opbygget helt forskelligt, så det er lige i overkanten at sige, at den regel er lukket helt ned...men ja er sku meget enig med thyssen som mit tidligere indlæg også indikerer...
@ JalleAA
Det er ikke thyssen jeg er uenig med, det er Mr. Zeebo :-)
Poster bare hånden for at viser reglen ikke duer, men det var måske
lidt highjack.
Jeg sammenligner ikke de 2 hænder, jeg modbeviser blot Zeebo.