Ingen reads på villain. Effektive stacks er 625.
Der foldes til mig i utg+2 og jeg raiser til 24 med K♥,A♥, der foldes til villain i BB der re-raiser til 42, jeg caller.
Pot: 83
Flop: 9♠,10♥,A♠
Villain: Bet 36
Hero: Raise til 98
Villain: Raise all-in
Hero: ?
Ja jeg ved godt det er alt for lidt jeg raiser på floppet, og hvis folk ikke kan abstrahere for det, er man velkommen til at lade som om at jeg raiser ordentligt, og på den baggrund svare på om de caller her!
På forhånd tak.
NL600 Full Ring
Ja dit raise er jo som du selv siger lidt lavt, men det kan jo også opfattes som et svaghedstegn af din modstander og dermed vælger han at skubbe med ace,q eller en form for draw..... Jeg havde lukket øjnene og callet, men er også selv lidt af en fish :D
Han clickraiser preflop oop og leader floppet med et gay/blockbet. Du har ingen reads på villain så svær situation. Der er nok ingen tvivl om du enten er ude mod et set eller et flush/straight draw. Hælder lidt til et fold
Grundet dit alt for lille raise betaler jeg her. Det kan nemt læses forkert af villain.
Medmindre villain er helt væk stinker et clickraise OOP langt væk af styrke, så holdings som QJ♠ (hvilket ville være oplagt at pushe med) er ikke så sandsynlig ift. AA eller KK. Tvivler på en nogenlunde sane villain ville skubbe med KK, selvom det er set før. Jeg tror dog mest på AA eller AK.
Raise noget mere på floppet, som TRL siger kan dit raise opfattes som svaghed og villain kan derfor skubbe med en svagere hånd end din.
Hvilke hænder sætter i villain på med hans preflopspil? Er det normalt folk clickraiser oop på et nl600 10 handed game med andet end store par og AK?
Jeg havde samme tanker som donk, og synes derfor i bedste fald det lignede en split pot og i værste fald et set. Der er vel stort set ingen de gayraiser pf med f.eks. A,Q.
@Ahle og Asger_b
Kan i virkelig se ham have hænder jeg slår? Jeg går ud fra at i bl.a. ser det som et nemt call fordi han allerede har afsløret at han er en donk ved at gayraise pf, eller hva?
villain clickraiser vel kun AA, JJ, QQ, KK, AK.. du er kun bagud til 1 af dem.. betal...
@johnson12:
"...villain clickraiser vel kun AA, JJ, QQ, KK, AK.. du er kun bagud til 1 af dem.. betal......"
Korrekt, men spørgsmålet er her om han skubber med alle disse hænder postflop på dette board. Det er svært at komme med et bud på, men mit gæt er at det gør han ikke. Jeg tror du ser AA og AK oftre end du ser JJ,QQ og KK.
@timothy:
Hvor tit stealer du i cutoff ved bordet? (Jeg antager at det er 6-handed, right?)
Villians clickraise kan meget vel være Axs eller lign. Men det er semi-vigtigt om der er noget historik ved bordet og især omkring dine raises i position.
Mvh
Theis
@deicer
overskriften er NL 600 Full Ring så er ret sikker på det er 10 spillere.
Helt enig, jeg forventer heller ikke at se JJ, QQ, KK særlig ofte måske max 5-8% af gangene. Jeg synes den skriger AK fra villains side.
FR bliver der ikke særlig ofte skubbet AA ind her. Og når der gør er det fra en villain der ikke er så donkey at han gayraiser preflop med AA OOP. Tror ikke villain er klog nok til at analysere boardet og se timothys raise som et stort draw og derved ville have ham til at betale max mod villains AAA.
Vi har endda en backdoor flush her (ca. 4-5%).
Jeg betaler og forventer at se AK mindst 85-90% af gangene.
og self som du selv spørger timothy om er disse ting ret essentielle og meget afgørende for udfaldet og action. Dog har vi ikke modtaget alt det info og min analyse står som skrevet.
Call
Og villains range er langt større...
@turbo
vi er enige om et call
men hvad tror du en standard not donkey villain på NL 600 full ring gayraiser ud af BB mod en UTG+2 der raiser 4xBB og skal spille hånden OOP resten af hånden med udover de hænder jeg skitserede i den anden post?
@Johnson
Jeg har set så meget. Erfaringen er i hvert fald, at det langtfra altid er en super handske.
Derudover, har villain en tendens til at spille store hænder langsomt PF, er der god chance for, at han også gør det postflop.
@turbo
enig i at du sikkert har set meget og mig selv ligeså... når nu der ikke er noget read på villain ud over hans stacksize vil du så virkelig stadig forvente en langt bredere range end tophænderne?
tror du han gør det med 88, AQ, 76s eller hvad?
Ja, en del af gangene...
Ja hvad havde han så? Jeg gætter lidt på KK