NL600 JJ

#1| 0

6-max 600NL på pacific. Eff. stacks 600$. Villain er en TAG regular og mine noter på ham er "3-bettede floppet all in med OESD og "bettede præcist pot på floppet med to par" Jeg har ikke lagt mærke tilom han tidligere har 3-barrel bluffet, men jeg tror ikke det er noget han gør ret meget og det er et uhyre sjældent move på pacific generelt.

Jeg har raiset en hel del hænder på det seneste og taget de fleste hjem uden showdown. Jeg er begyndt at få kommentarer i chatten om hvor meget jeg raiser.

Villain raiser til 24 fra UTG+1 og jeg vælger uortodokst blot at calle fra SB med JJ. Vi er HU til floppet.

Flop: 2 3 9 Pot:51$

Jeg checker, villain better 51$ og jeg caller.

Turn: 8 Pot: 153$

Jeg check caller 92$

River: 2 Pot: 337$

Jeg checker, villain better 225$, jeg folder.

12-08-2006 04:52 #2| 0

Jeg foretrækker enten at bette floppet eller turn, som variation er din linje også ok imo.

12-08-2006 04:57 #3| 0

synes da klart der skal et Bet/check-raise ind på floppet for at vide hvor du står, du spiller den ikke som et overpair, så får mig at se kaster du bare penge i puljen, uden at du får nogen reel info ud af det. Preflop spillet er fint, men jeg ville have spillet den mere agressivt på floppet.

12-08-2006 05:12 #5| 0

Jeg kan kun give Ghostface- ret. Efter dit check ved du ikke hvor du står. Der er også farvetræk, så derfor skal der ikke gives nogle gratis kort. Bet for at få noget information samt give dårlige odds til at trække mod flushen.

12-08-2006 05:12 #4| 0

alt for sløvt spillet.. hvorfor blive ved med at kalde, og så smide, når der egentlig ikke kommer nogle scarecards for dit overpar..?? du kaster jo bare penge til ham..

@irelli

12-08-2006 11:15 #6| 0

Hvis jeg nogensinde coldcaller med jacks preflop, check-raiser jeg enten floppet eller leader ud (afhængigt af tekstur).

Så passivt spillet (like I ever go there), folder jeg -aldrig- river.

- AB

12-08-2006 11:22 #7| 0

Jeg har det på samme måde som asger. Hvis jeg tager denne linie, og det gør jeg faktisk ofte mod en speciel type modstandere, så caller jeg river næsten altid.

12-08-2006 15:55 #8| 0
OP

Jeg var heller ikke tilfreds med mit flop og turn spil. Mener godt det kan forsvares at check calle floppet engang imellem, men så skal turn nok leades. Jeg folder riveren fordi jeg ikke vurderer at denne villain fyrer 3 barrels ofte nok til at et call er profitabelt. Han value better nok ikke mange dårligere hænder end JJ her, og jeg syntes han bet size antydede at han gerne ville calles. Problemet i hånden ligger i at jeg ikke får nok information om styrken af hans hånd, men når den er spillet som den er på flop og turn mener jeg godt at et fold på river kan forsvares.

@Asger

Jeg er nu ikke meget for at check raise floppet da det bygger en stor pot med et spinkelt overpair, og det bliver ikke nemt at spille turn og river hvis man bliver called. Jeg coldcaller også selv sjældent med JJ PF, men når jeg gør plejer jeg at leade floppet, check calle floppet og leade turn, eller check calle hele vejen mod over aggressive modstandere. Når jeg tager den sidst nævnte linje folder jeg normalt heller ikke riveren, men mod denne modstander følte jeg ikke at jeg var foran ofte nok da han ikke var videre tricky. Netop af denne årsag burde jeg nok have sat et "blocking bet" ind et eller andet sted.

12-08-2006 16:01 #9| 0

Jeg reraiser preflop hver gang.
med din lÝnje tror jeg at jeg kalder river pga klørdrawet.

12-08-2006 16:06 #10| 0

hvordan kan du folde river?
Easy call i min lille bog/hoved.

12-08-2006 17:00 #11| 0

Forstår ikke helt du kan folde river med den linje der. Eventuelt byde ud på turn ville jeg foreslå, nu du har valgt at flatcalle preflop, men som spillet betaler jeg på river.

12-08-2006 17:04 #12| 0

Ikke på noget tidspunkt at få noget info ud af din modstander kan kun forsvares, hvis du har et megaread på hans betting patterns. Som spillet her aner du ikke, hvor du står. Jeg synes det er frygteligt spillet.

Mht. river, ville jeg sgu nok calle den ned, men være klar på at hade mig selv over måden jeg spillede den på, når han viser en stærkere hånd op. Samtidig kan han sagtens spille den sådan her med bare 9''eren eller endda 8''eren fordi han måske sætter dig på et træk, givet din ekstremt passive stil...

12-08-2006 17:27 #13| 0

Lige et sidespørgsmål;
Flere af jer snakker for et re-raise preflop.. Why?
Umiddelbart ville jeg mene at det får bygget en stor pot OOP, som bliver svær at spille når der som oftest falder et overkort.

13-08-2006 16:52 #14| 0

@Goofy: Grunden til at check-raise floppet er primært, at din EV ændrer sig betragteligt, hvis du lader to overkort trække "gratis" ud. Alene at give freecards til 2 outers (lad os sige, at du sidder med 55 han med 77, og boardet slår J52r), tager omtrent 35% af din EV, hvis du lader ham drawe gratis. Eksemplet skal selvfølgelig forstås isoleret, under forudsætning af, at han alligevel ikke propper flere penge i potten uden at spike sit set, men pointen er der stadig.

Omkring pot-kontrol, så er situationen jo ikke nævneværdig anderledes end at 3-bette preflop og leade floppet, bortset fra, at villain aktivt skal tage teten fra dig, hvilket selvfølgelig giver dig bedre information om hans handrange. Men altså - i de NL600 shorthanded games jeg har spillet, klarer JJ sig ret godt i en single-raised pot på ragged flops indtil andet er bevist, og du har jo intet imod at CRe flop, for herefter at checke turn for potkontrol.

Omkring river-foldet, så tjah.. de fleste kan finde ud af, at byde sit draw, og endelig prøve at tage den ned på river. Det er selvfølgelig helt sikkert en feel-sag, og hvis du kan variere mellem at folde JJ dÚr og calle med 55 i andre spots, så har du sandsynligvis taget den rigtige beslutning. Big bet poker er heldigvis således, at spots er vidt-vidt forskellige afhængig af modstander.

- AB

13-08-2006 17:25 #15| 0

Hvor mange her caller river?

I do

13-08-2006 23:39 #16| 0

@ Asger
"Omkring pot-kontrol, så er situationen jo ikke nævneværdig anderledes end at 3-bette preflop og leade floppet
(...)
bortset fra, at villain aktivt skal tage teten fra dig, hvilket selvfølgelig giver dig bedre information om hans handrange."

Er det ikke også en ret så væsentlig forskel?

Helt enig med Goofy i at hånden bliver håbløs at spille, når du checkraiser floppet. Alle de gange hvor villain tager et kort af med et draw, overpair eller whatever inviterer du ham bare til at stjæle en stor pot fra dig på turn, for du vil vel aldrig nogensinde checke turn med en lækker holding her efter at have checkraiset floppet?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar