Hi!
I alle situationer er jeg pfr og åbner til 2.5x på btn og sb er en fisk 38/5.
Jeg åbner BTN 60% og spiller ellers noget 35/29 værk.
Villain er 26/22/2.4 med en sq på 24% over 17 muligheder.
Alle gange sq han fra BB til 65/15 og hænderne foregår inden for 7 orbits - kun 1/5 gang har han foldet i sådan et scenarie.
Q1: Hvad gør vi med følgende hænder og 100bb stacks i følgende rækkefølge:
JTs
55
T8s
A4s
Q2: Hvis vi folder hånd 1, hvad så med hånd 2? og folder vi hånd 1+2 hvad så med hånd 3? osv.
NL600: Medium hænder vs crazy squeezer
JTs Call
55 4betgetitin
t8s call
a4s call
Med den dynamik du beskriver vil jeg ikke folde meget pre.
Edit! Det er self betinget af at SB fisken ikke er
set overcall 3bet.
Caller eller 4better også lortet. 4bet er 55 og A4s bedst (hvis han da ikke caller 4bets løst).
@ begge
Vil I bare 4bet/call 55 til std size? Selv hvis han bluffshover har vi jo dårligt mere end 50%. Alternativt er at openshove, men det har jeg efterhånden dårligere erfaringer med.
Hvad er jeres plan på diverse flops? Vi har jo dårlig relativ position med fisken, dvs bluffraises kan løbe ind i hans TP etc.
Hvis du 4-better må det klart være for at få stacken ind. Du er ca. 35% mod en range som indeholder en del par (så måske bedre inde her), og eftersom der er squeezet 4-better du vil til 140-155ish så du er ca. priset ind, og må tage variansen med (hvor det vel heller ikke er skidt at vise nævnte hænder op).
Yup. 4bet til din normale size i dette spot.
Syntes næsten det kræver en dårligere villain for ubalanceret 4bet sizing
@ Suffer Well
Jeg er enig med din pointe omkring 55.
Men jeg forstår ikke helt din plan med de andre hænder. Regner du bare med squeezeren spiller temmelig ærligt postflop siden du vil calle med så mange dominerede hænder eller prøver du at stacke fisken?
Fiskens pre- og postflop tendenser er ret vigtige her.
Har fisken kaldt de andre gange eller foldet?
Hvordan spiller fisken postflop -- weakt eller calling station?
Hvis fisken har foldet hver gang, så er der større chance end normalt for at han har garbage.
Hvis fisken har kaldt hver gang men spiller weakt postflop (check/fold til cbet), så er der større chance end normalt for at han har garbage.
Der er dog ingen af de 4 hænder nævnt som er specielt gode at kalde med:
- JTs, T8s og A4s er hænder som man bruges til at semi-bluffe med eller komme billigt til showdown med et par og det kan blive svært i en stor pot (potten er større end en normalt 3bet pot pga af det er et sqz)
- 55 lever af implied odds hvilket ikke er tilstede
- vi har dårlig relativ position, så vi får mange tough decisions når villain c-better i en 3-vejs pot
Alle hænderne er dog acceptable at 4-bet shove med :) 55 og A4s har dog den bedste equity når vi bliver kaldt.
Jeg skrider dog ind mod squeezes her langt tidligere end 5. gang :)
Jørn
Jeg 4-better tidligt for at fortælle at jeg ikke gider sqqeezers. Han kan prøve sit mimbobimbo på et andet bord.
@ Thyssen og 87
Fisken er ret callish postflop og har hidtil ikke vist han kan folde en hånd - ihvertfald aldrig toppar.
Jeg er helt enig med Thyssens argumenter omkring call - jeg er slet ikke vild med det med fisken på mellemhånd fordi vi netop sjældent har meget FE.
Mit problem er lidt hvornår skrider I ind? Hvis I folder første gang, 4better i så anden gang?
Synes bare det er så *** obv når vi endelig 4better og med alle de døde penge i potten er det alligevel tæt på vi får odds hvis han forventer vi 4better og han shover light (vides ikke).
4bet shove er bare super svært at balancere og jeg synes ikke nogen T8s eller JTs har specielt godt blocker potentiale + hvis jeg begynder at shove her synes jeg hurtigt jeg bliver super spewy.
JTs: call
55: 4bet, men jeg 4better nok til 35BB el shover, så han ikke bluffshover T9s, hvor han har et coinflip
T8s: call el 4bet
A4s: call
Jeg føler ikke vi skal folde nogle af de hænder du beskriver jf beskrivelse af villain
@ pow
Hvad er din plan postflop? vi har dårlig relativ position med fisken, flopper aldrig stærke par og vi har ikke særlig meget stack til at semibluffe. Når vi totalt misser bliver vi nødt til at spille ærligt da fisken næsten altid er med og vi ikke ved meget om Villains blufftendenser i sådanne spots.
Jeg er ikke med på dit 4bet med T8s, why?