BB er 29/23/2.5 aggro 5/10 reg der dog virker lidt spewy til tider.
Jeg har ikke set ham 3bette vs SB opens endnu (0/15) men jeg åbner også SB forholdsvis tight mod ham (nogle og 20%).
Han ser mig som 26/21/3.8 reg der ikke er bleg for at barrele.
Ingen historie, ingen dynamik so far.
Hero ($694)
BB ($898)
CO ($248)
BTN ($1,250)
Dealt to Hero K♠ K♥
fold, fold, Hero raises to $18, BB calls $12
FLOP ($36) 3♥ A♣ K♣ -----> KLONK!
Hero bets $26, BB calls $26
TURN ($88) 3♥ A♣ K♣ T♣
Hero bets $62, BB calls $62
RIVER ($212) 3♥ A♣ K♣ T♣ A♦
Hero bets $175 or CRAI ?
Q1: Hvad gør vi til et 160$ turn raise?
Q2: Riveraction? Bet vs CRAI?
Q3: Any merit i at CR turn?
NL600: Misset CRAI på river ?
1. Call og re-evaluer
2. CRAI
3. Nah...
Jeg er enig med CHJ i 1'eren og 3'eren.
Hvis villain har lidt overblik over vores og hans range må c/r på river være ret skidt. Det kræver at han vb'er Ax'er og b/c'er flushes relativt ofte, hvilket er ret ringe givet vores ret polariserede (og stærke) range.
1. Kommer an på villain, uden sygere dynamik må vi nok bare calle og se river an...
2. Altså, kommer an på hva type han er, bluffer han river meget, laver han tynde v-bets, caller han for let på river. Jeg synes ikke der er en oplagt mulighed, jf dine reads, så bet 1/4 pot, bet 2/3 pot og overbet, er alle lige så gode som crai. Dog, når du siger der ikke er den store dynamik, vil jeg foretrække at lave et std size bet, for hvad han må opfatte som din std, især når du er barrelhappy...
3. Jeg kan ikke li at crai turn her, for mange hænder jeg ser ham checke bag
Kan heller ikke ideen i at CRAI river medmindre villian er donk. Villian bør checke Ax bagved en god del og villian bør også folde flushes til et CRAI.
@SteenV
I villain's sko VB'er jeg (for) ofte Ax på dette board, hvis der bliver checket til mig af en barrel-happy LAG. Den er dog formentlig close mht. profitmaksimering, men tager vi standard B/B/B-linien på dette board, ser det altså også meget stærkt ud. Jeg tror dog, at vi optimerer profitten, de gange han har farven ved at CRAI, men spørgsmålet er så, om han tyrer den lige så meget som undertegnede med Ax og VB'er den ofte nok til, at vi kan tjene det tabte ind for de gange, hvor han checker bag, hvilket også skal holdes op imod de gange, hvor han kalder vores VB i billetten; et tal som er tæt på 100% med Ax+
@CHJ
Jeg har svært ved at se hvad vi skal c/c med som SB, der taber til Ax og som har bettet to streets. Ax er trods alt tæt på bunden af BBs range (og tit ikke engang favorit mod hele den range SB kommer til river med inkl. bluffs)
Villain bør også have nok AT huse til at det ikke er et problem for ham at b/f'e de flushes han ikke har raiset PF, på flop eller turn.
Men ja, hvis han vb'er Ax og b/c'er mange flushes er jeg enig i c/r er fint, selvom specielt et vb med Ax imo er meget skidt :-)
En god generel regel er også, at spilleren med den generelt stærkeste og mest polariserede range skal stå for bettingen, mens spilleren med den generelt svageste range med nogle få stærke hænder i bør bruge check raises for at støtte resten af sin range.
1) Call, kig på riveren.
2) CRAI stinker. Ingen tager blufflinjer der, og det ved villain, der skal være semiblæst for at betcalle Ax eller en flush. Til gengæld kan han jamme river med en flush, og folder aldrig Ax til et bet.
3) Jeg foretrækker bet.. Folk potcontroller alle Ax'ere og endda mange 2par kombis, så du får udelukkende action fra flushes (eller en meget stærk Q♣).
Mht sizingen på river, så kan jeg godt lide din opjustering, og havde mpske endda squeezet den lidt mere til 185-190 ish - både value og bluffs ofc. På den anden side, hvis jeg får en føler af, at han har en del flushes, prøver jeg nok med en sizing, der ligner et blockerbet.
/AB