Nl600 5-handed på Party. Villain har lige sat sig med 600$, og jeg dækker. Jeg har ikke spillet med ham før, men hvis han har observeret, har jeg spillet 27/17 over ~350 hænder i denne session.
Jeg raiser til 25 UTG med A7♦, UTG+1 (villain, der poster bb) caller, og det samme gør en ukendt i SB.
flop: 7♠, T♦, 6♦ pot~81
Jeg skyder 68, og villain caller. (EDIT: SB check-folder selvfølgelig)
turn: 2♠ pot ~217
Skyder I endnu en bullet, eller vælger i en anden linie?
Jeg vælger at c/r all-in, da folk elsker at tage potten på turn. Jeg checker, villain better 200, og jeg skubber. Villain har 317$ tilbage. Pot = 934$
Godt eller skidt?
Nl600, Par + flushdraw
Har du gode erfaringer med at raise utg med sådan en hånd, på trods af det er shorthanded?
Han sidder jo nok med 10"eren. Set tror jeg ikke på, da han nok ville have reraiset dig postflop så, med mindre han selvfølgelig set dit bet som et tegn på du ikke er på træk, og han derfor ikke bør frygte noget på den front.
Men hvad ønsker du at repræsentere som skulle få ham til at folde? Et overpar?
godt spillet syns jeg... kræver lidt boller, men syns det er en god linie.... han skal have et uhyggeligt godt read på dig, hvis han skal calle med kun en 10"er...
dillerhans -
Hvilket han nok ikke har da han lige har sat sig.
Synes det er frækt spillet...
ville du spille den på samme måde hvis du sad med overpair?
- samt, giver du ham ikke for gode odds, til at han kan give slip på sin hånd?? ..
@møllerdrengen... ja det er det jeg mener... :D han vil jo ikk ha et call (eller hvad?) på sit all in... så som jeg siger, manden får ikke et call med mindre villian har et stærkt read - det har han ikk....
@Løpenthin
Jeg folder ikke preflop, og jeg openlimper praktisk talt aldrig, så der er kun et raise tilbage.
Jeg repræsenterer QQ+ eller TT/77. Desuden kan jeg også have 98.
@Lius
Jeg kan sagtens spille AA/QQ, og TT/77 på denne måde. Nogle gange jammer jeg også på turn, det afhænger lidt af modstanderen. Ellers flipper jeg en mønt og vælger, hvad jeg gør.
Giver for gode odds? Jeg jammer pænt tæt på pot size på floppet og giver den også gas på turn.
Jeg er selvfølgelig klar over, at jeg er bagud, hvis han caller. Men jeg har stadig en del outs mod de mulige hænder, han kan sidde med. Hans handrange kan være MEGET bred, og det er én af grundene til, at jeg spiller hånden, som jeg gør.
alt i alt er du en værre frækkert pethie, men nok med alt den hygge snak.... resten af hånden, tak... :D
(inden jeg begynder at poste hænder fra NL50 :D)
Det er man sgu nødt til at være, hvis man ikke vil skubbes rundt :)
Han tænker nogle sekunder og caller med 66. Jeg rammer flush på river og vinder hånden. Han overvejede helt sikkert TT/77 og 98. Derfor havde han ikke callet med meget dårlige end 66.
Tak for kommentarerne.
lol what a surprise, at river er med dig !! :) hehe, aldrig har jeg set en river som var imod dig, så længe jeg har siddet ved samme bord som dig lol.
Grunden til at jeg skrev, om du spiller overpair samme måde var at, hvis du ikke selv jagtede flush, kunne du i realiteten godt putte ham på flush draw, så et check på turn ville jo være komplet idiotisk.
Lækkert at du variere dine spil, - dog synes jeg ikke at der er en anden ""god"" linie end at bette turn ½-full pot. Et check på turn er ikke andet end et ""dårligt move"". MEDMINDRE du har gode reads på villain, som du jo ikke har i dette tilfælde.
Ved at du er fuldstændig uenig, forklar mig hvorfor !??.. :)
@Lius
Nu poster jeg generelt ikke hænder, hvor jeg taber. De ryger til muckens evige jagtmarker :)
Det er HU i en raised pot (vi sidder UTG og UTG+1). Flush er ikke det første, jeg har i tankerne (uanset om jeg har AA eller KK med ♦ eller ej).
Når jeg checker turn efter et continuation bet (som jeg laver i langt de fleste tilfælde), er det som oftest fordi jeg ikke kan lide min hånd. Dvs. at folk floater mig (caller flop med air og ta"r potten på turn), og det kan vi ikke have. Derfor skal jeg af og til check-raise dem på turn. Hvis jeg KUN check-raiser turn med en monster, kan de smide nogle marginale hænder. Gør jeg det derimod med draws og andet lir, begynder de at betale af med TPTK.
De skal simpelthen vide, at et check på turn godt kan betyde, at jeg har en lock på dem. Det var min begrundelse - men flame away.
EDIT: Desuden hader jeg, når folk raiser mig på turn, og jeg stadig drawer.