Hey :)
Villain er std. aggro ongame-reg, synes dog ikke han virker super dygtig. Spiller op til NL1k. Han spiller 28/23, åbner btn 69%.
Hvordan vil i helst spille river? Hvis der er noget inden da som i synes er sub-optimalt må det også gerne kommenteres.
Jeg spiller selv noget 25/21, pretty aggro.
Effektive stacks $660 på river, pot $445ish
***** Hand History for Game 5191044689172 ***** (On Game)
$600.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, November 12, 03:38:06 ET 2011
Table Breslau (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 3: Kateilost ( $881.30 USD )
Seat 4: tzehn ( $1042.30 USD )
Seat 5: Hero ( $982.40 USD )
Seat 7: xthedocx ( $1067.90 USD )
Seat 10: messiofpoker ( $1683.95 USD )
tzehn posts small blind [$3.00 USD].
Hero posts big blind [$6.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 9♠ 9♦ ]
xthedocx folds
messiofpoker folds
Kateilost raises [$15.00 USD]
tzehn folds
Hero calls [$9.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 9♣, A♥, 3♥ ]
Hero checks
Kateilost bets [$24.00 USD]
Hero raises [$75.00 USD]
Kateilost calls [$51.00 USD]
** Dealing Turn ** [ A♠ ]
Hero bets [$130.00 USD]
Kateilost calls [$130.00 USD]
** Dealing River ** [ 6♥ ]
Hero
NL600 - plan på river?
Nu spiller jeg ikke så højt som du gør, men kan du eventuelt fortælle hvorfor du ikke 3better 99 ud af blinds vs. BTn-åbning hvis du er pretty aggro?
Jeg forstår det ikke helt...
Primært fordi vi er 150bb dybe og det bliver svært at spille 3b pots ude af position så dybe, men også fordi villain folder 82% til 3bets. Så vil jeg hellere 3bette ham med nogle andre hænder indtil han justerer.
Jeg kan godt lide preflop.
Stacksizes er lidt semi-akavede, og det gør spottet lidt weird. Potten er på 440-ish og effektive stacks er 620-ish.
Hvis du better, ser jeg flere varianter.
Overbetshove. Fordelen er, at du repper ret tyndt og måske kan få nogle herocalls fra hænder, som never havde raiset dit bet. Problemet er, at flushes nok også folder med en vis frekvens.
Du kan også stikke std. 330-ish, men problemet med den løsning er nok, at du får calls fra mange af de samme hænder som ved rivershovet, og raiser han, er det ultra klamt, fordi jeg ikke kan se ham gøre det med flush til sådan et udstik. Jeg er ikke vild med den løsning med mindre, vi er disciplinerede nok til at b/f.
Så undlader jeg at shove, siger jeg sikkert et eller andet weird. 124 or so. For at få nogle marginale calls og få en bredere del af hans range til at valueraise(flushes). Vi taber nok noget på, at nogle hænder der havde callet 330 eller måske endda et shove, kun betaler. Men tilgengæld får vi calls fra flere svage-ish hænder i hans range samt, at nogle flere flushes måske leveller sig selv ind i et valueraise.
Issuet er bare, at jeg sgu ikke kan se ham raise flush, hvis han tænker sig om. For jeg kan ikke rigtig finde nogle Ax'er i din range, du tager den der linje med, så han opnår ikke rigtig noget ved det. Heller ikke med en stor flush, fordi du aldrig b/c eksempelvis en bonde høj farve.
Du kan også vælge det lidt tricky check. Selvom han nok bør overveje det, så kan jeg ikke se villain checke en flush bag, og nogle gange valuebetter han måske endda AK/AQ. Spørgsmålet er så, hvordan du skal forholde dig til hans bet. Altså man kan godt sige first insta snap pump fist push. Men hvad caller han vores check-raise med? Omvendt virker det altså som topmålet af stenethed at c/c hus på river.
Summa summarum: Jeg hælder til et shove. Du repper psykopatstærkt lige meget, hvad du gør, så hvis han går i semi non-believermode eller har forelsket sig i sin hånd, så vil jeg hellere bare have hele lortet til midten.
Ingen andre inputs? Virker usandsynligt, at et mtt-ringvrag skulle have nailed it.
Jeg kan kun se villains range være AA, A3, Ax nogle FD's, muligvis enkelte knægte eller damer.
Jeg kan ikke se villain checke bag med hans flushes, dog kan han gøre det med Ax.
Jeg tænker at vi kan smide et bet på 160ish og folde til yderligere action. Kan ikke se villain komme ind over med dårligere end et større hus. Dog er det den samme range der kalder os her som ved et bet på 300, men vi er bare ikke prized in til et shove, så er ikke helt sikker på hvad der er mest profitabelt.
tager den linje eller c/c
Myrup:
Hvordan kan du være priced in til at kalde et shove, hvis Villain ikke kommer over toppen med andet end et større hus?
fordi hvis jeg better 300ish kan jeg aldrig nogensinde få mig selv til at folde til hans click. får bildt mig selv ind at jeg er god en ud af 5 gange og ender alligevel med et kald.
Men jo, hvis man kan få sig selv til at folde er 300 bedre. Jeg kan bare ikke
er lidt splittet for mit først hånds indtryk siger mig han har AK AQ men igen ville han så ikke raise på turn eller caller han fordi han har position og en rigtig stærk hånd. jeg vælger dog at bette ud 35-40% for tror kun du vil få et call har han Ax tror jeg ikke han raiser der flushen nu er der. og har han flushen er der mulighed for du har huset (som du har) så bet ud kan squ ikke se ham på A6-A3..
Undskyld, men der bliver godt nok lukket meget BS ud i den her tråd, uden der ligger særlig meget tanke bag.
Reads på villain er std. aggro-reg, som ikke er superdygtig. Allerede her, føler jeg villain hælder til at 3bette floppet en stor procentdel af gangene, med de hænder vi taber hånden til. A9 og A3 er de mest sårbare af disse, og vi burde høre fra villain på floppet oftere end hvis holdingen var AA eller 33. Man kan modargumentere for 3bets på floppet pga hero ses som aggro, men i og med villain ikke er god, er der en chance for han ikke tager det i betragtning.
Flattingrangen består primært af AA, 33, FDs og A2, A4-A8, AT-AK og diverse heros af TT-KK. Udfra den teori ændrer turn ikke noget. Efter turnbettet, tror jeg de fleste nøgne FDs folder, men en procentdel af gangene betaler 54h, 52h, 42h, selvom det ikke er sandsynligt villain har disse særlig ofte. Ud fra reads, tror jeg ikke nogen Ax folder turn, specielt ikke når floppet bliver betalt. En stat som "fold-to-flop-raise" ville være super lækker her. Det giver en større idé om villains range.
River completer en sjælden flush og A6, og vi er stadig i sikker havn imod TT-KK. Der er ingen tvivl om, at IMO, så er de mest sandsynlige hænder villain slår os med A6 og AA. Vi slår A2, A4, A5, A7, A8, AT-AK og 33. Vi kan nok godt udelukke calls fra TT-KK på river, eftersom vores (semi)bluffing range ofte består af FDs.
Selvom villain ikke er særlig god, må vi kunne forvente han godt kan se han ikke slår noget med TT-KK og AX på river vs et shove. Vi bliver nødt til at spille boardet og se tingene ud fra villains synspunkt, og hvis 33 er den eneste hånd vi får call af ved shove, og vi får call af AA og A6, og til tider A3 og A9 når de er passivt spillede, så er et shove ikke den rigtige løsning.
Et check vil ikke induce bluff bets fra villain, eftersom han har madehands og flushes i sin range. Jeg tror han checker A2, A4, A5, A7, A8 og måske AT på river bag, og kun VB'er AK-AJ og de få flushes han kan have. Ved et check styrer vi ikke selv sizingen, og ved villains bet på 175ish, folder han nok til videre action, med mindre han har os slået eller evt. 33.
Vi bliver nødt til at putte villain på den mest sandsynlige holding og prøve at trække value ud fra det. Det er svært at finde ud af præcist hvad villain vil betale - det kræver helt sikkert feel for hvor stor en herocaller han er og hvor ofte han generelt betaler river i disse spots. Jeg vil mene omkring 250-270 er det rigtige beløb ud fra dine reads.
Hvis river er en offsuit 6'er, så synes jeg det ændrer situationen markant, og du kan få langt mere value.
@dalle
kan godt lide dine tanker. er dit bet på river så for at snappe et shove?
Ret beset, så tror jeg med beskrivelsen af villain, at han er i stand til at shove 33 her for value. Det ændrer bare ikke på den mest sandsynlige holding er Ax-hænder. Jeg ville blive meget overrasket om villain-shovede, men jeg ser tit folk spasse ud med f.eks. AK i det her spot og shove, fordi de leveler sig ind i hero har AT eller AJ og vil have fuld betaling, selvom det er utopi at tro det hænger sådan sammen at hero betaler AT hver gang til shove.
Jeg ville nok kaste op, hvis villain shover, men så kommer det ned til potodds, og ud fra stacks, så giver det os næsten 4-1 eller 25%. Imod en modstander, som er aggro og er stemplet som knap så dygtig, kan vi ikke folde her. Men som sagt, så tror jeg ikke villain raiser river særlig ofte. Fokus skal helt klart ligge på at få bettet det rigtige beløb her.
@Dalle
Prøver du at fortælle mig, at det er donket, at nævne ordet flush 14 gange i en post, når villain folder de fleste FD på turn? ;o)
Jeg synes i øvrigt, at din opstillede call af pushrange er for snæver, og jeg har svært ved at se ham folde AK til et push, men omvendt selv valueraise et riverbet med den handske? Det hænger imo ikke sammen.
Han skal imo folde sine Ax hænder til et push ret ofte, for at bet 275/call kan blive bedre end shove. Og altså. Hvis jeg vurderer, at han raiser dårligere ofte nok til, jeg profitabelt kan betale efterfølgende, så virker det stenet ikke bare selv at shove for på den måde at charge den del af rangen, vi slår, maksimalt.
Jeg skriver "spasse" i min post. Med andre ord, så er det bestemt ikke standard at raise river med AK vs et bet på 275.
Hvis hero overshover 660 effektivt ind i 435 på river i det givne spot, så synes synes jeg ikke det er svært at folde AK. Det er jo ikke fordi hero laver det play med AT eller AJ, og AQ/AK 3better han pre. Ret ofte sidder hero med 33, 99, A9 eller A3s, og der er ikke nogle valuehænder som AK slår. Omvendt, hvis hero better 275, så bliver rangen en del bredere, og det er mere fair at antage AT og AJ KAN være i heros range. Deraf påstanden om nogle spillere kan spasse med AQ/AK, selvom flushkortet lander.
@Dalle
Hvad synes du om Heros linje med en total airball, hvis den bliver fulgt op af et riverpush?
Det er meget bestemt af hvad villain tror hero er i stand til. Hvis hero er meget nitty med overbet all-ins, så er det obv fint, fordi en del tunge valuehænder er siet fra på river, imo. Men jeg synes ikke hånden egner sig til et stort bluff. Hero repper ikke særlig meget, og det kan blive et problem på river vs en herocaller-type.
Som jeg nævner, er de fleste semibluffs/bluffs FDs, fordi det er den eneste air hånd med equity, udover wheel-agtige hænder i klør. Tror ikke hero flatter alt for mange af den type hænder oop.
Kort sagt: Jeg synes et overbet på river stinker langt væk af maksimering af value, fordi det er oplagt villain sidder med et (stærkt) es i det her spot.
@Dalle
Måske er jeg tungnem og præget af, at min hjerne er lidt langsom i optrækket grundet specialesump. Men jeg synes, at din post tangerer det selvmodsigende.
Der er andre spots jeg hellere vil smække et stort bluff afsted i. Jeg siger ikke, at et overshove bluff ikke kan være korrekt i det givne spot som hero med air, men vi smider for det første flere A9 og 99-kombos ind. Vi blokker en del hænder med vores 99 på river i den nævnte hånd, og der er færre top-valuehænder i spil.
Hvis vi er i det samme spot med total air, men vi ved at sidemanden har foldet 99, så er spottet det samme ja, men med de to niere i spil, så bryder jeg mig ikke om bluffet i sin helhed.
Dalle er spot on.
Desuden er hånden super standard og uinteressant imo.
@ Dalle
Du har ret i, at vi obv fjerner en del stærke kombos i og med, at vi har 99, og det gør måske bluffspørgsmålet ikke er lige så oplagt, som det i nogle tilfælde er.
Jeg har tænkt lidt over det, og måske har du ret i, at bet eller andet 3/5-pot-ish agtig er bedst. Villain raiser vel any A på knappen og folder dem sjældent på de senere streets.
Derfor skal vi nok optimere efter at en KÆMPE stor del af hans range er Ax, og de obv ville hade deres liv med push. Men som jeg pointerede i min første post, ser ATo jo heller ikke videre stærk ud til et 280-ish bet, så jeg er ikke overbevist om, at vi ikke bare skal pushe.
bump for result
Problemet er at uanset om vi semibluffer eller valueraiser floppet har vi en made hånd som som ligger midt i hans range, som er bedre huse (som han shover) og trips esser (som han folder). Han kommer ikke til river med et FD så dybe og på et board, der parrer på turn... Hvis han tænker lidt over min range, så har jeg, når hjerter es ligger i disken har ikke ret mange FD i min range i den her situation, fordi jeg 3-better langt de fleste suitede hænder uden A (som jeg vælger at spille) præflop. Så min range bliver ultrastærk... med mindre han ser mig som psyko, i hvilken situation jeg så kan prøve et riverbet i håb om han blufcatcher med Ax/KK-TT.... Det gør regs bare ikke i praksis....
Så jeg vil foreslå check evaluate. Evt. fold.... men i praksis folder jeg sgu aldrig...
Jeg synes det er et interessant spot, løsningen afhænger i høj grad af om du har ting som 54s/ren luft i din range for at komme til river med en sandsynlighed der ikke er forsvindende lav (hvilke nok gælder de fleste spillere på A turn).
I det tilfælde er din range nogle flushes og nogle huse og det vil mod en modstander der ikke er ringe typisk være bedre at checke hele vores range. Hvis vi f.eks. har A9s,A3s,99,33 af huse (9 komb) og nogle kombis af flushes hvorfor skulle villain så prøve at vb'e gode flushes? Hvorfor skulle han calle et bet med Ax? Eller calle et overbet med en flush?
Ved at checke hele rangen kan vi spare et bet med vores flushes mod mange hænder med c/fold, få villain til at bluffe 9x,Ax nogle gange (så vi ikke mister for meget værdi med vores gode hænder)
Hvis du har en vis andel luft i din range bliver det hurtigt en anden sag da villain er nødt til at calle bets meget bredere (og hans range på river er ret bred), så kan vi også begynde at vb'e flushes og så bliver 1/2 pot'ish bet med tæt på hele din range nok typisk bedst.